Mosley odhaluje 5-letý plán pro F1

Petr Hlawiczka, 15. října 2008, 07:13 Google+

Na příští schůzce mezi týmy F1 zastupované jejich organizací FOTA, hodlá prezident FIA Max mosley představit svůj 5-letý plán na omezení utrácení, zvláště kvůli globální finanční krizi, jež nyní plně zasáhla i motorsport.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley, Max

Mosley, Max | foto: FIA

Sdílejte článek

Mezi hlavní body jeho plánu patří:

- použití standardního motoru od počátku roku 2010, jak navrhnul Bernie Ecclestone minulý týden. Zatím není jasné, jestli by je vyráběly současní producenti či jeden dodavatel. Všechny by ale vycházely ze stejného návrhu;

- nový režim montoru od roku 2013: ten by měl obsahovat zdroje pohonu, jež využívají rekuperovanou energii z tepla a výfukových plynů;

- využití "běžných částí" šasi, včetně standardizovaných tlumičů, kol,podvozku a zřejmě také brzd a zadních přítlačných křídel.



Mosley před touto schůžkou týmům v dopise rovněž napsal: "Jsme zcela otevřeni novým nápadům. Jedinou podmínkou je, aby: 1.) došlo ke snížení nákladů na vývoj, údržbu a výrobu pohonných ústrojí, jež by měly být 2.) dostupné nezávislým týmům za minimálních nákladů."

FIA chce snižovat náklady nejen kvůli finanční krizi, ale také kvůli množství utracených prostředků za věci, jež si fanoušci nikdy ani nevšimnou. Trvdí, že technologická výše tohoto sportu nezajímá "chlapy v hospodě." Mosleyho snem je, aby veškerá náklady týmu pokryly příjmy z televizních práv, jež vyplácí FOM (Formula One Management). Všechny týmy by dostávaly stejně, to je kolem 40 - 50 milionu liber.

Což podle mě problém - Mosley by potřeboval k tomu souhlas všech týmů - ale největší a nejvlivnější týmy dnes (mezi jiným McLaren, Ferrari, Toyota i BMW) utrácejí i 3-krát vyšší sumy. Taky si nejsem jist, jestli tím nepopírá poslání F1 - jakožto motorsportu s nejlepšími technologiemi a nejvýkonnějšími vozy. Mosley vidí však situaci černě, nebudou-li týmy souhlasit: "Existuje nyní velké nebezpečí, že přijmy některých týmů se dramaticky sníží. To by mohlo vést ke odstoupení dalších týmů a redukci startovního pole na nepřijatelnou úroveň. FIA věří, že F1 může být zdravá pouze tehdy, pokud mohou týmy v soutěží konkurenceschopné s rozpočtem velmi blízkým tomu, co dostávají od FOM."
Vytisknout

Diskuze: Mosley odhaluje 5-letý plán pro F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Analýza brzdění - Japonsko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud