Mosley chce presadiť jednotné motory

Marcel Letko, 17. září 2008, 15:35 Google+

Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Max Mosley prekvapil ďalším netradičným nápadom. Pre francúzsky športový denník L Equpe prezradil, že sa prikláňa ku možnosti, aby tímy súťažiace v F1 používali jednotné motory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley, Max

Mosley, Max | foto: DPPI/FIA GT

Sdílejte článek

68-ročný Brit zdôraznil, že použitie úplne rovnakých pohonných agregátov by znížilo časť výdavkov jednotlivých tímov a taktiež by sa postaralo o vyrovnanie súťaže.

Mosley tvrdí, že miera súčasného investovania do rozličných technológií je neprimeraná. V stredu dokonca potvrdil, že zvažuje zaviesť aj jednotné prevodovky a zavesenia.

Niektoré pravidlá sa už prezidentovi FIA podarilo presadiť. Pristúpilo sa napríklad ku zmrazeniu vývoja motorov, čo tiež zanechalo určité následky. Tímy ako napríklad Renault sa sťažujú, že utrpeli stratu na výkone a poukazujú na skutočnosť, že konkurencia postupovala nie tak celkom v zmysle športových regulácií.

Boss Renaultu Flavio Briatore nechce, aby súčasný stav pokračoval.

"Je nemysliteľné, aby sme boli potrestaný na ďalšie tri roky," vyjadril svoju nevôľu Talian, ktorý hľadá východisko z nepríjemnej situácie. "Všetky návrhy prediskutujeme na najbližšom zasadaní FOTA a pokúsime sa nájsť riešenie," prezradil Briatore pre španielsky športový denník Marca.

 

Vytisknout

Diskuze: Mosley chce presadiť jednotné motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren: Rýchlosť v daždi môže rozhodnúť

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud