Časy se mění, Eau Rouge zůstává

iM3, 4. září 2008, 13:06 Google+

Spa-Francorchamps má nesmírně bohatou historii, Spa-Francorchamps byla k jezdcům nesmírně krutá, Spa-Francorchamps má nejlepší zatáčku v novodobém světě Formule 1 - Eau Rouge.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Žádná jiná zatáčka v současném kalendáři nedokáže budit úžas jako Eau Rouge, která prodloužila Zanardimu obě ruce o několik milimetrů nebo týmu B.A.R. způsobila bezesné noci.

Přestože úprava bariér a přilehlé okolí ohromně zvýšila bezpečnost, pro jezdce F1 je Eau Rouge obrovským zažitkem. „Je skvělé, že se do Spa vracíme. Projet tou zatáčkou, je to jako kdyby jste byli vystřeleným špuntem,“ komentoval nejslavnější levou-pravou zatáčku Mark Webber.

„Lidé si nedokáži představit jaké to je, když sjedete dolů a pak při výjezdu míjíte zeď. Je to neuvěřitelné, dokonce cítíte to prkno, jenž se vám na spodku monopostu odírá.“


Jenže s tím jak se mění Formule 1, mění se i průjezd Eau Rouge. Dříve byl hazard projet zatáčku na plný plyn. Desetiválcové motory podávaly mnohem větší výkon, než dnešní V8. Projet Eau Rouge na limitu uměli jen vyvolení, teď už takový problém není. Nicméně ten jedinečný pocit pilotů zůstává.

Rok 2007 - Adrian Sutil při nájezdu do Eau Rouge
Vytisknout

Diskuze: Časy se mění, Eau Rouge zůstává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Doornbos, Robert

Doornbos chce lepší život s novým manažerem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud