V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Daniel Šupa, 24. února 2008, 10:05 Google+

Výsledek Pracovní skupiny pro předjíždění, tvořené zástupci týmů Ferrari, McLaren a Renault, přinese proti současnosti o polovinu snadnější předjíždění. Výsledek spolupráce uvidíme v praxi už při prvním závodě sezony 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Heidfeld - Massa

Heidfeld - Massa | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Pracovní skupina pro předjíždění byla před rokem vytvořena Technickou pracovní skupinou, jež je složen z jedenácti technických ředitelů současných týmů formule 1. Po vstupních diskusích s Mezinárodní automobilovou federací, konkrétně prezidentem Mosleyem a konzultantem Wrightem přistoupili Rory Byrne, Paddy Lowe a Pat Symonds k diskusi o způsobu, jak jezdcům na závodní dráze usnadnit předjetí soupeře, což je dlouhodobě kritizováno ze strany diváků volajících po dramatičtějších soubojích kolo na kolo.

„Shodli jsme se na tom, že musíme dostat více přilnavosti od pneumatik a snížit vliv aerodynamiky,“ uvedl základní koncepci bývalý šéfkonstruktér Ferrari. „Prvním krokem byla diskuse s Bridgestone, výsledkem budou měkčí směsi a především sliky.“

Skupina pro ověření svých teorií pro úpravu aerodynamiky využila aerodynamický tunel společnosti Fondmetal, kde po dvacet dní testovala jízdu dvou monopostů za sebou. Pro tyto potřeby využila Ferrari F2004.

„Vyzkoušeli jsme řadu experimentů, prvním krokem byla redukce přítlaku od aerodynamiky a zjišťovali jsme, kolik přítlaku a vyvážení ztrácí druhé auto, snažící se o předjetí. Data jsme pak dali do počítače a na simulátoru McLarenu byly provedeny první simulace.“

Pro rok 2009 se počítá se sliky a výraznou úpravou aerodynamiky technickými předpisy, Rory Byrne si uvědomuje, že týmy nespí a budou vyvíjet aerodynamiku dál, předpokládá však, že její vliv při snaze o předjetí nové předpisy významně sníží. 

„V současné době je potřeba k předjetí, aby byl předjíždějící vůz o dvě vteřiny na kolo rychlejší. My jsme dosáhli toho, že jsme tuto hodnotu snížili o polovinu, to je jistě slušné.“

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica dnes dopoledne řádil

ŽIVĚ: Začíná druhý týden testů v Barceloně - dopoledne nejrychlejší Kubica, Red Bull se rozjížděl pomalu

Carlos Sainz s novým McLarenem MCL35 v Barceloně

McLaren zažil po mnoha letech ten nejlepší začátek předsezónních testů, Seidl je moc spokojený

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Costa, Aldo

Technický ředitel Ferrari brzdí eufórii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. ŽIVĚ: Začíná druhý týden testů v Barceloně - dopoledne nejrychlejší Kubica, Red Bull se rozjížděl pomalu

  4. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  5. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  6. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud