V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Daniel Šupa, 24. února 2008, 10:05 Google+

Výsledek Pracovní skupiny pro předjíždění, tvořené zástupci týmů Ferrari, McLaren a Renault, přinese proti současnosti o polovinu snadnější předjíždění. Výsledek spolupráce uvidíme v praxi už při prvním závodě sezony 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Heidfeld - Massa

Heidfeld - Massa | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Pracovní skupina pro předjíždění byla před rokem vytvořena Technickou pracovní skupinou, jež je složen z jedenácti technických ředitelů současných týmů formule 1. Po vstupních diskusích s Mezinárodní automobilovou federací, konkrétně prezidentem Mosleyem a konzultantem Wrightem přistoupili Rory Byrne, Paddy Lowe a Pat Symonds k diskusi o způsobu, jak jezdcům na závodní dráze usnadnit předjetí soupeře, což je dlouhodobě kritizováno ze strany diváků volajících po dramatičtějších soubojích kolo na kolo.

„Shodli jsme se na tom, že musíme dostat více přilnavosti od pneumatik a snížit vliv aerodynamiky,“ uvedl základní koncepci bývalý šéfkonstruktér Ferrari. „Prvním krokem byla diskuse s Bridgestone, výsledkem budou měkčí směsi a především sliky.“

Skupina pro ověření svých teorií pro úpravu aerodynamiky využila aerodynamický tunel společnosti Fondmetal, kde po dvacet dní testovala jízdu dvou monopostů za sebou. Pro tyto potřeby využila Ferrari F2004.

„Vyzkoušeli jsme řadu experimentů, prvním krokem byla redukce přítlaku od aerodynamiky a zjišťovali jsme, kolik přítlaku a vyvážení ztrácí druhé auto, snažící se o předjetí. Data jsme pak dali do počítače a na simulátoru McLarenu byly provedeny první simulace.“

Pro rok 2009 se počítá se sliky a výraznou úpravou aerodynamiky technickými předpisy, Rory Byrne si uvědomuje, že týmy nespí a budou vyvíjet aerodynamiku dál, předpokládá však, že její vliv při snaze o předjetí nové předpisy významně sníží. 

„V současné době je potřeba k předjetí, aby byl předjíždějící vůz o dvě vteřiny na kolo rychlejší. My jsme dosáhli toho, že jsme tuto hodnotu snížili o polovinu, to je jistě slušné.“

Vytisknout

Diskuze: V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Costa, Aldo

Technický ředitel Ferrari brzdí eufórii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud