V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Daniel Šupa, 24. února 2008, 10:05 Google+

Výsledek Pracovní skupiny pro předjíždění, tvořené zástupci týmů Ferrari, McLaren a Renault, přinese proti současnosti o polovinu snadnější předjíždění. Výsledek spolupráce uvidíme v praxi už při prvním závodě sezony 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Heidfeld - Massa

Heidfeld - Massa | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Pracovní skupina pro předjíždění byla před rokem vytvořena Technickou pracovní skupinou, jež je složen z jedenácti technických ředitelů současných týmů formule 1. Po vstupních diskusích s Mezinárodní automobilovou federací, konkrétně prezidentem Mosleyem a konzultantem Wrightem přistoupili Rory Byrne, Paddy Lowe a Pat Symonds k diskusi o způsobu, jak jezdcům na závodní dráze usnadnit předjetí soupeře, což je dlouhodobě kritizováno ze strany diváků volajících po dramatičtějších soubojích kolo na kolo.

„Shodli jsme se na tom, že musíme dostat více přilnavosti od pneumatik a snížit vliv aerodynamiky,“ uvedl základní koncepci bývalý šéfkonstruktér Ferrari. „Prvním krokem byla diskuse s Bridgestone, výsledkem budou měkčí směsi a především sliky.“

Skupina pro ověření svých teorií pro úpravu aerodynamiky využila aerodynamický tunel společnosti Fondmetal, kde po dvacet dní testovala jízdu dvou monopostů za sebou. Pro tyto potřeby využila Ferrari F2004.

„Vyzkoušeli jsme řadu experimentů, prvním krokem byla redukce přítlaku od aerodynamiky a zjišťovali jsme, kolik přítlaku a vyvážení ztrácí druhé auto, snažící se o předjetí. Data jsme pak dali do počítače a na simulátoru McLarenu byly provedeny první simulace.“

Pro rok 2009 se počítá se sliky a výraznou úpravou aerodynamiky technickými předpisy, Rory Byrne si uvědomuje, že týmy nespí a budou vyvíjet aerodynamiku dál, předpokládá však, že její vliv při snaze o předjetí nové předpisy významně sníží. 

„V současné době je potřeba k předjetí, aby byl předjíždějící vůz o dvě vteřiny na kolo rychlejší. My jsme dosáhli toho, že jsme tuto hodnotu snížili o polovinu, to je jistě slušné.“

Vytisknout

Diskuze: V roce 2009 se bude v F1 předjíždět častěji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Costa, Aldo

Technický ředitel Ferrari brzdí eufórii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud