Okruh v Monze s drobnou modifikáciou

Marcel Letko, 28. srpna 2007, 09:07 Google+

Autodromo Nazionale Di Monza je neodmysliteľnou súčasťou formulového kalendára už celé polstoročie. Len jediný raz sa nekonali preteky na tejto vysokorýchlostnej trati v rámci GP Talianska, konkrétne počas sezóny 1980, kedy dostala prednosť Imola.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Monza prešla v minulosti viacerými zmenami, pretekalo sa na vyše 5 kilometrovom okruhu, ale i na rozšírenej takmer 10 km trati, ktorá pozostávala z tradičnej časti a zo špeciálneho ultrarýchleho oválu. Neskôr organizátori predsa len dali prednosť pôvodnému profilu. V roku 2000 došlo k modifikáciám prvých dvoch šikán, a v súčasnosti, len krátko pred samotnou Veľkou cenou Talianska podali predstavitelia GPDA /Grand Prix Drivers Associaton/ návrh ku doplnkovej zmene dotýkajúcej sa šikany č.2. Prvé podnety zo strany pilotov ohľadne možných úprav sa objavili už pred rokom. Jazdci poukazovali najmä na dodržiavanie  predpísaných bezpečnostných štandardov.

Jarno Trulli :

"Jednou z myšlienok bolo nahradiť štrkovú zónu v priestore šikany zónou asfaltovou, výbehovou. Zhováral som sa s riaditeľom okruhu a napokon boli zmeny odsúhlasené. Rozhodnutie hodnotím ako krok správnym smerom. S doplnkovou výbehovou zónou je pretekanie vždy tak trochu istejšie, riziko nehody sa minimalizuje."

Davida Coultharda prijaté zmeny tešia, ale bol by rád, keby organizátori zašli ešte ďalej.

"Asfalt je správnym krokom, ale nie som si istý, či to stačí. Je potrebné podniknúť aj ďalšie kroky. Napríklad niektoré obrubníky sú extrémne vysoké, monopost na nich veľakrát neprimerane poskakuje a môže si dokonca poškodiť zavesenie." 

Organizátori pretekov si však nemôžu dovoliť väčšie zásahy v priestoroch spomínanej sekcie, pretože v daných miestach sa nachádzajú stromy, ktoré sú chránené zákonom a predstavujú súčasť Národného parku v Monze. 

Vytisknout

Diskuze: Okruh v Monze s drobnou modifikáciou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fry - Button

Button predpovedá zmeny až ku koncu roka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud