Heidfeld podepsal kontrakt s BMW v roce 2005 na tři roky, přičemž ten poslední (rok 2008) byl jen možnou alternativou, opravdová platnost smlouvy končí letos.
V Malajsii se objevily spekulace o možném přestupu k Toyotě. Heidfeldův manažer to přesně nepotvrdil, nicméně dodal, že na stole mají dvě nabídky.
Šéf BMW Sauber Mario Theissen měl před sezónou jasno. Pokud Heidfeld proti Kubicovi neuspěje, šanci dostane Sebastian Vettel. Jenže Němec, který debutoval v roce 2000, v prvních dvou závodech Kubicu jasně porazil a ukázal, kdo má v BMW navrch.
Pokud bude jeho forma nadále výtečná, dostane se Theissen do velkého dilema. Koho posadit vedle Kubici? Na otázku, zda je oprávněné dělat si starosti Theissen odpověděl: „Pokud je mým problémem, že mám příliš mnoho dobrých jezdců, jsem spokojený.“
Vyřešit ožehavou situaci může jedině čas. Heidfeld musí pokračovat v dosavadní formě a Kubica předvést svůj talent. Zatím k tomu neměl šanci, v Austrálii nedojel a v Malajsii čelil nepřízni osudu.
Možnou variantou se zdá Vettelova "půjčka" jinému týmu. Dočasným působištěm by se mu mohl stát tým Toro Rosso. Ale je tu jeden problém… „To se nestane. Nevezmeme si ho na jeden rok a pak ho vrátíme,“ řekl Gerhard Berger, kterému se zdá jedna sezóna příliš málo.