Spyker protestoval proti Super Aguri už v Austrálii, ale vedení závodu nebylo věcně příslušné ve věci rozhodnout, neboť po stránce technické jsou jak SA07, tak STR02 v souladu a předpisy. Základem protestu je přesvědčení Spykeru o tom, že základem obou vozů jsou monoposty továrního týmu Honda a áčkového týmu Mateschitzova impéria Red Bull Racing.
„Máme Pohár konstruktérů a znovu opakuji, konstruktérů,“ uvedl šéf Spykeru Kolles. „Tuto definici obsahuje i Concorde Agreement. Je to jasně dáno a musíte si postavit vlastní vůz, jen tak jste konstruktérem.“
Oba žalované týmy mají dostat spisový materiál předkládaný soudu k dispozici během několika málo dní. Spyker požaduje, aby nebyly zmíněné stáje vedeny v hodnocení Poháru konstruktérů. Důvod je jasný, podle umístění v Poháru konstruktérů se přidělují finance plynoucí z prodeje komerčních práv.
Jak Super Aguri, Tak Toro Rosso však pochybení odmítají a týmy jsou přesvědčeny o tom, že jejich vozy jsou legální.