Na základě platného kontraktu měl startovat s motory Ferrari i v letošní sezoně hlavní tým býků Red Bull Racing. Adrian Newey však chtěl raději spolupracovat s Renaultem, který se zavázal poskytovat soukromému týmu stejné motory, jako má tovární stáj. Osmiválce Ferrari tak měly být postoupeny druhému týmu impéria Dietricha Mateschitze.
Šéf Maranella Jean Todt však s tímto krokem nesouhlasil a změnu platné smlouvy rok před jejím vypršením opakovaně odmítal. O důvodech můžeme pouze spekulovat, ale dá se předpokládat, že si Francouz přál raději “kontrolu“ nad áčkem Red Bull než béčkem v podobě Toro Rosso.
„Od samého počátku rozhovorů o motorech jsme chtěli Ferrari. Podle dostupných dat soudím, že je srovnatelný s Renaultem a velmi konkurenceschopný,“ uvedl nyní ale Gerhard Berger.
Rakušan v čele Toro Rosso totiž podle svých slov spoléhá na vazby, které s Ferrari trvají od dob jeho působení v týmu coby závodního jezdce. „Každý pracujeme na svém, ale pokud mi budou schopni pomoci, určitě to udělají.“
„Jsem přesvědčen o tom, že si Jean Todt i Ferrari váží našich vztahů a rozhodli se mi pomoci,“ dodal Gerhard Berger a dá se tak předpokládat, že možná právě jeho osobní intervence v této záležitosti mohly vedení Ferrari posunout k souhlasu s úpravou smlouvy o zákaznických motorech.