Týmy už nebudou moci pro páteční tréninky (testy) v rámci víkendu Grand Prix využívat třetí automobil, kde zůstanou tedy pouze dva. Tyto dva vozy se mohou využít jak pro trénink závodních jezdců, tak s nimi může jezdit i testovací jezdec.
Páteční volné tréninky se ze současného 60ti minutového formátu změní na dva 90ti minutové, kde budou moci být nasazené oba závodní monoposty. Zde bude možné využít i testovacího jezdce.
Pneumatiky bude dodávat pouze společnost Bridgestone, která se stává monopolním dodavatelem. Týmy budou mít k dipsozici 14 sad pneumatik na jednoho jezdce, což je oproti současnosti dvojnásobek. Dodavatel musí zaručit stejnou kvalitu všem týmům a týmy si budou mít stejné podmínky pro výběr směsi. Pro páteční trénink bude mít jezdec k diposzici pouze 4 sady pneumatik.
Pravidlo o motorech také doznalo menší změnu, což má způsobit větší aktivitu jezdců v pátečních jízdách. Jde o to, že do pravidla o motorech se nebudou počítat páteční tréninky. Motory homologované v posledních dvou závodech sezony 2006 budou muset být používané v sezonách 2007 – 2010. Ještě přibyl trest za neplánovanou výměnu převodovky, což bude penalizováno ztrátou 5ti míst na startu.
Pravidlo Safety Caru se přiblížilo tomu, jaké je známé v USA, to znamená, že když vyjede na trať Safety Car, nikdo nebude moci zajet do boxů do doby, než se všichni jezdci neseřadí za sebe do zástupu. Po odjezdu Safety Caru z tratě budou muset všichni jezdci o kolo zpět pustit před sebe ty co mají plný počet kol.
A nakonec, traťoví komisaři už nebudou moci zasahovat do trestů pro jezdce v podobě ztrát míst na startu.