Na týmovou režii existují dva základní pohledy. Jedni ji berou jako samozřejmou taktickou možnost týmu, plně v jeho kompetenci, druhý tábor ji zarputile odmítá, neboť ve své podstatě diskriminuje jednoho z dvojice pilotů stáje a při převaze týmu nad konkurencí tak dělá šampionát poněkud nudným.
Na základě několikaleté nadvlády jezdce číslo 1 týmu Ferrari Michaela Schumachera nejen nad konkurencí v jiných vozech, ale i nad svými týmovými kolegy, se FIA rozhodla pro oficiální zákaz týmové režie v pravidlech.
Jsem přesvědčen, že o týmové režii zauvažuje každý tým, pokud je to pro jeho cíle výhodné. Některý ji nikdy nepoužije, jako třeba Williams a raději přijde o titul šampiona, jiný k ní sáhne v okamžiku, kdy je z boje o titul jeden jeho jezdec vyřazen (s malou výjimkou McLaren) a některý tým ji využije při každé vhodné příležitosti.
Tvrzení Jeana Todta po GP Číny, že se od Renaultu hodně naučili o týmové režii, je poněkud nepravdivé. Není to totiž tak dlouho, co ji vzrůstem malý Francouz v čele Ferrari plně obhajoval. Tady je nutné připomenout, že tou dobou ještě výše zmíněný zákaz v pravidlech nebyl.
I přes možná různá nastavení obou Renaultů svědčí rozdílné rychlosti Fisichelly ve druhé a třetí části závodu o tom, že v závěru na stále více osychající trati nejel naplno a nechal se Alonsem předjet úmyslně. Jsem přesvědčen o tom, že Renault skutečně týmovou režii včera v rozporu s pravidly uplatnil. O případném potrestání nechť rozhodne nadřízený orgán, jistě by se prokazatelné důkazy našly.
Nechci týmovou režii kritizovat ani ji obhajovat, rozhodující jsou platná pravidla, která by měla být v plném rozsahu respektována. Nemohu však souhlasit s tvrzením Jeana Todta, že se včera učilo Ferrari od Renaultu, týmová režie je dlouholetá praktika právě italského týmu a mnoho jezdců kvůli ní stáj z Maranella v minulosti raději opustilo. Pokud se ale někdo ze zmíněné dvojice někdy učil něco o týmové režii od svého rivala, muselo to být nutně opačně...
Foto: Scuderia Ferrari