Michael Schumacher se poprvé nadechl vůně benzínu ve věku čtyř let, když mu táta Rolf postavil motokáru. Licenci na „opravdové“ závodění získal ve dvanácti. Během let 1984 – 1987 vyhrál Schumi německý a evropský šampionát motokár. V roce 1988 začal novou kariéru s formulovými vozy Formule König a stal se německým šampiónem. O rok později podepsal smlouvu s týmem WTS a účastnil se německého mistrovství Formule 3, kde skončil třetí. Příští sezonu ve stejném týmu s přehledem vyhrál.
není schopen konkurovat Williamsu a Benettonu. 1997 - Schumacher si v posledním závodě sezony vysloužil diskvalifikaci z celého šampionátu za úmyslné najetí do vozu jeho rivala Villeneuva. Rok 98 se nese ve znamení bojů obou jezdců McLarenu (Hakkinena a Coultharda) a Michaela. O vítězi se rozhoduje až v posledním závodě v japoneské Suzuce. Triumfuje Häkkinen. Nešťastná nehoda při Velké ceně Velké Británie, kde si Schumacher zlomil obě nohy, mu nedovolí v roce 1999 bojovat o titul a končí 5. absolutně. Rok 2000 je zlomovým. Schumi prožívá znovuzrození s novým vozem, novým týmovým kolegou a maximální podporou týmu. Vybojoval třetí titul mistra světa. V letech 2001 – 2002 se nenechá připravit o titul, jeho obhajoba vychází na 100%, možná i díky často odsuzované týmové strategie, kdy jej týmový kolega Barrichello pouští při VC Rakouska do vedení. Změna bodovacího systému formule 1 značně komplikuje sezonu 2003. O mistrovi rozhoduje poslední závod a Schumi obhajuje svoje prvenství. Rudý vůz s Schumacherem za volantem potvrzuje absolutní nadvládu získáním titulu mistra světa i v sezoně 2004. Rok 2005 je ovšem velikým překvapením, Michael se trápí a titul mistra světa mu bere Fernando Alonso s Renaultem.
Letos je souboj vyrovnaný a jsem si jistá, že by Michael chtěl opustit F1 jako mistr. Po té co v Monze ohlásil konec kariéry se vyrojily mnohé spekulace o jeho nesportovním chování. Ale ať byl Schumi jaký chtěl, bezesporu se jedná o jednoho z nejlepších jezdců F1 všech dob. Pokud opravdu odchází a nezmění názor po pár letech pauzy, tak si myslím, že odchází „Pan pilot formulí 1“.
Foto: Scudéria Ferrari