Pokud nedojde k jasné a všemi týmy podpořené dohodě, od roku 2008 FIA prosadí zmrazení vývoje motorů z moci nadřízeného orgánu a hovoří se o délce trvání až čtyř let. O podobě technických regulí jednají výrobci s Komisí F1. V tuto chvíli se však hledá kompromis pro úpravu předpisů už pro rok 2007.
Jde v podstatě o to, že si mnozí uvědomují zbytečnost plýtvání penězi na vývoj agregátů, které v roce 2008 nebudou moci využívat, neboť FIA hodlá nastavit parametry osmiválců podle současných hodnot z důvodu především bezpečnosti.
Jean Todt z Ferrari je sice v otázce dohody po skončení GP Francie, kdy vyprší termín posunutý už jednou FIA optimistou, přesto není nalezení podpory všech podle něj tak snadné. „Každý má svůj názor a není jednoduché stanoviska všech sjednotit, ale buď se dohodneme na základě jednání z Indianapolis a zavedeme úpravu už od roku 2007, nebo to udělá FIA o rok později.“
Šéf Renaultu Briatore s Todtem souhlasí. Jak je známo, Ital je pro úspory financí nakloněn při všech příležitostech. „Jsem z postoje některých stran hodně zklamaný, pokud by se zavedlo zmrazení už příští rok, bylo by to podle mého názoru velký přínosem. Máme dohodu pro rok 2008 a je holý nesmysl vyhazovat peníze za zbytečný vývoj v roce 2007. Máme na nalezení dohody ještě tři dny.“
S názorem obou souhlasí i Ron Dennis z týmu McLaren Mercedes, který je přesvědčen o tom, že dohodu strany najdou ještě tento víkend. „Myslím si, že se dokážeme dohodnout na ceně zákaznických motorů i na technické specifikaci. FIA přirozeně hledá cestu, jak zajistit soukromým týmům levnější motory, ale to se s našimi návrhy nerozchází.“
Za soukromé týmy se diskuse zúčastnil Colin Kolles z Midlandu, jenž je přesvědčen o tom, že stanoviska soukromých týmů jsou také férová. „Nechceme aby nám dávaly automobilky motory zdarma, my jsme ochotni za ně platit, ale musí to být ceny rozumné. Jen tak může mít F1 budoucnost.“
Zatím není jasné, které strany dohodu pro rok 2007 blokují, zda jde o zástupce soukromého nebo továrního týmu. Vzorek ze včerejší tiskové konference neobsahuje celé startovní pole a zájem na zmrazení vývoje motorů v případě týmů, které vládnou jednotlivým závodům není až tak nepochopitelný…