V Bahrajnu Toyoty propadly, v horké Malajsii přivezl Ralf Schumacher první letošní bod, ale v Melbourne bude o víkendu opět chladněji. Toyota se tedy musí znovu zaměřit na to, jak dostat z pneumatik Bridgestone maximum.
„Problémy s pomalým a nedostatečným zahříváním gum jsme vyřešili,“ říká Gascoyne a dodává: „Dostali jsme se ihned na jinou úroveň, naše auto má na to, aby bylo v první desítce.“
Tým sliboval před sezonou další nárůst konkurenceschopnosti z loňského roku, zatím jsou však po přestupu k Bridgestone výkony výrazně slabší. Příčinou je podle technického ředitele skutečnost, že proti ostatním týmům s Bridgestone je vůz TF106 k pneumatikám hodně šetrný.
„Potřebujeme měkčí směsi než ostatní týmy, které zásobuje Bridgestone.“
Podle slov Mika Gascoyna se tedy zdá, že si TF106 bohužel uchovala loni požadovanou hospodárnost k pneumatikám, zatímco konkurenční vozy z nich dostanou více gripu a dříve je i opotřebují.
Letos je však výměna pneumatik během závodu povolena, nutno však konstatovat, že přestup na pneumatiky jiného výrobce není snadný a bez potřebných dat s sebou nese problémy...
Foto: Toyota Racing