Právě limitovaný motor V10 je trnem v oku šéfovi konkurenční stáje Midland. Výjimku v podobě limitovaného V10 namísto povinného V8 s menším objemem dostalo z finančních důvodů Minardi, které se po odkoupení Red Bullem přejmenovalo na Toro Rosso.
Šéf Midlandu Colin Kolles ale už několikrát upozorňoval, že Toro Rosso nemá na rozdíl od Minardi žádné finanční problémy a tudíž by si mohlo koupit normální letošní zákaznické motory V8, místo loňských Cosworth V10. Omezení otáček a sacích otvorů je podle něj navíc nedostatečné, takže Scuderia Toro Rosso bude mít velkou výhodu před svými nejbližšími soupeři, mezi které patří právě Midland.
Zatím nebylo možné motory objektivně posoudit, ale pravdou je, že s limitovaným V10 a současně novým V8 testovaly už mnohokrát stáje Ferrari a McLaren, a loňský motor byl vždy rychlejší. Vitantonio Liuzzi teď navíc s jistotou tvrdí, že monopost Toro Rosso s limitovaným loňským Cosworth V10 je rychlejší, než loňské Minardi s Cosworth V10 bez limitu.
Foto: Red Bull