Představení se koná ve Valencii a ve 13:00 se ukáže nový vůz v celé své parádě i na závodním okruhu. Jezdeckou sestavu tvoří 28letý Nick Heidfeld, 34letý Jacques Villeneuve a 21letý Polák Robert Kubica na postu testovacího a náhradního pilota.
Poprvé v historii vlastní BMW tým F1
Shrňme si základní informace o vzniku stáje automobilky BMW. 22. června 2005 bylo potvrzeno, že BMW nasadí svůj vlastní tým do závodů Grand Prix poprvé v roce 2006. 16. září byl oznámen podpis tříleté smlouvy s Nickem Heidfeldem a 14. listopadu bylo oznámeno jméno týmu BMW Sauber F1. Jacques Villeneuve byl týmem potvrzen 1. prosince 2005 a 20. prosince oznámila stáj angažmá Roberta Kubicy. Od 1. ledna 2006 je BMW většinovým podílníkem Swiss Sauber Holding AG.
Stávající šéf BMW Motorsport Mario Theissen bude také řídit BMW Sauber F1 a ve Valencii uvedl: „V posledních sedmi měsících jsme pracovali velmi pilně. Posunuli jsme kupředu integraci našich dvou center, vyjeli s přechodným vozem, uzavřeli smlouvy s jezdci i partnery. To není špatné, ale neděláme si iluze. Čeká nás ještě dlouhá cesta a rok 2006 je rokem přestupním. Cílem je vše nasměrovat správným směrem.“
Sauber, který je základem nového týmu skončil loni v Poháru konstruktérů na osmém místě, a to je i startovní pozice nového seskupení. „Z tohoto místa chceme jít nahoru tak rychle, jak jen to bude možné, ale netřeba připomínat, že přes noc se něco takového zkrátka nepodaří. Potřebujeme trpělivost s výdrž, ale máme oboje.“
Nick Heidfeld a Jacques Villeneuve nabízí týmu zkušenosti ze 250 závodů Grand Prix. Kanaďan je navíc mistrem světa z roku 1997. „Už se moc těším na novou sezonu. V týmu znám skutečně mnoho lidí. Jako závodník jsem přirozeně netrpělivý úspěchu, ale musíme zůstat při zemi. Nejdůležitější bude dělat postupné kroky správným směrem,“ prohlásil Heidfeld, kterého doplnil Villeneuve slovy: „Sestavení nového týmu je opravdu komplikovaným úkolem, už jsem tím jednou prošel, ale v tomto případě jsem přesvědčen, že se sešly všechny předpoklady pro brzký úspěch. Chci udělat to nejlepší, abych stáji pomohl k jeho dosažení.“
Nový motor
V případě letošní sezony se nejedná o evoluci, ale přímo revoluci, neboť přechod na motory V8 s objemem 2400 ccm s sebou nese nutnost nového řešení. Proti V10 jsou u nového motoru vážným problémem vibrace. Proti předchozí jednotce, kdy nastávaly v otáčkách kolem 13000 ot/min, se u motoru V8 projevují až při 16000 ot/min. U motoru V10 se dalším zrychlením ztratily, ale u V8 mají nepříjemný dopad na pevnost dílů šasi.
Nový podvozek
Celkové rozměry vozu zůstaly prakticky nezměněny díky platným předpisům FIA. Kratší motor a menší nádrže přinesly více prostoru pro úpravu designu zadní části vozu. Přenos síly bude zajišťovat sedmirychlostní převodovka z titanu. Těžištěm návrhu vozu byla aerodynamická účinnost, což ale není jen přítlak, ale také efektivita šasi.
Změny proti předchozímu Sauberu doznala přední část vozu F1.06, která byla snížena, jinak jsou řešeny přední závěsy, přední spoiler a aerodynamické díly pro usměrnění proudění vzduchu. Snížená potřeba chlazení u menšího motoru umožnila zmenšit vstupní otvory a použít menších chladičů. Podobně je redukován ochranný oblouk s dalším přívodem vzduchu nad jezdcovou hlavou.
Také zadní náprava je kompletně přepracovaná a plně by už měla být oproti svému předchůdci C24 přizpůsobena pneumatikám Michelin.
Foto: BMW Motorsport