Poslední nehodou, při níž zahynul pilot Formule 1, byla nejdiskutovanější nehoda v historii, ona tragická nehoda v zatáčce Tamburelo na italském okruhu v Imole v květnu 1994, při níž skončila jedna legenda Formule 1, veliký Ayrton Senna. Od té doby mělo několik jezdců velké štěstí v neštěstí, jako například Mika Häkkinen v Adelaide 1995, Olivier Panis v Montrealu 1996, či Luciano Burti ve Spa 2001.
Technické předpisy nutí týmy stavět stále bezpečnější monoposty, které už bezesporu několikrát zachránily lidský život. Mezinárodní automobilová federace se zárověň snaží prostřednictvím technických předpisů omezovat neustále rostoucí rychlost vozů F1. Na druhou stranu jezdci, uvědomujíce si obdivuhodnou bezpečnost svých kokpitů, dokázali až neuvěřitelně daleko potlačit strach a při často zbytečných nehodách tak riskují životy své i životy traťových komisařů.
"Jsem moc rád, že se bezpečnost vozů F1 zlepšuje," hovoří Bernie Ecclestone. "Nejsme tu od toho, abychom diváky bavili nehodami. O jezdce se musíme starat. A senzacechtivé televize by se také mohly mírnit. Při Sennově nehodě vysílaly zbytečně dlouho. Nemusely a neměly to udělat."
Foto: McLaren Mercedes