Letos používaly vozy Formule 1 naposled desetiválcové motory o objemu 3000ccm. Od příštího roku bude povoleno pouze osm válců a objem bude omezen na 2400ccm. Protože vývoj nových motorů je pro menší stáje příliš časově a finančně náročný, dostaly týmy možnost letošní motory V10 použít i v příštím roce, ale aby tím nezískaly výhodu silnějšího motoru, budou muset zmenšit nasávací otvory na 77mm a maximální otáčky za minutu omezit na 16700.
Studie stájí Midland a Toyota však ukazují, že i takto omezené motory budou velkou výhodou, zejména na některých okruzích. Zřejmě pominul i důvod, proč tuto výjimku FIA umožnila. Její využití totiž oznámila pouze stáj Minardi, která byla od té doby prodána Red Bullu, přejmenována na Toro Rosso, a tím byl vyřešen nedostatek financí.
"Provedli jsme řadu experimentů a předepsané omezení motorů V10 se nám jeví jako nedostatečné," vysvětluje Luca Marmorini, technický ředitel Toyoty. "I tak budou mít motory výkon něco přes 800 koní. Nemyslím si, že by jim mohly motory V8 konkurovat. Toro Rosso tím může získat nepřijatelnou výhodu. Nedivím se ostatním týmům, že mají z tohoto pravidla obavy."
Foto: Panasonic Toyota Racing