S výjimkou pro tým Minardi, dnes Toro Rosso Dietricha Mateschitze, ostatní stáje Formule 1 souhlasily bez výrazných připomínek. Díky tomu budou ve startovním poli osmiválcových motorů dva desetiválce s omezeným přívodem vzduchu a maximálních otáček.
"Omezení vzduchu a otáček není dostatečné," prohlásil na pátečním setkání technické skupiny FIA Symonds a odůvodnil svoji kritiku tím, že původní záměr umožnit ekonomicky slabším stájím startovat v Bahrajnu i bez výrazných investic nemá již své opodstatnění.
"Co bude následovat v případě, že se třeba Toyota rozhodne použít v Monaku desetiválce," ptá se Symonds a upozorňuje, že omezené motory V10 budou mít díky točivému momentu více síly, což bude velkou výhodou na okruzích s pomalými zatáčkami.
Brit ve službách francouzské stáje je přesvědčen o tom, že například Midland bude díky této situaci ve velké nevýhodě a s Toro Rosso prakticky nebude moci soutěžit…
Foto: BAR Honda