Symonds varoval technickou skupinu FIA

Daniel Šupa, 4. prosince 2005, 17:00 Google+

Šéfinženýr mistrovského Renaultu oficiálně varoval Mezinárodní automobilovou federaci před nedostatečným znevýhodněním desetiválcových agregátů v sezoně 2006.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

S výjimkou pro tým Minardi, dnes Toro Rosso Dietricha Mateschitze, ostatní stáje Formule 1 souhlasily bez výrazných připomínek. Díky tomu budou ve startovním poli osmiválcových motorů dva desetiválce s omezeným přívodem vzduchu a maximálních otáček.

"Omezení vzduchu a otáček není dostatečné," prohlásil na pátečním setkání technické skupiny FIA Symonds a odůvodnil svoji kritiku tím, že původní záměr umožnit ekonomicky slabším stájím startovat v Bahrajnu i bez výrazných investic nemá již své opodstatnění.

"Co bude následovat v případě, že se třeba Toyota rozhodne použít v Monaku desetiválce," ptá se Symonds a upozorňuje, že omezené motory V10 budou mít díky točivému momentu více síly, což bude velkou výhodou na okruzích s pomalými zatáčkami.

Brit ve službách francouzské stáje je přesvědčen o tom, že například Midland bude díky této situaci ve velké nevýhodě a s Toro Rosso prakticky nebude moci soutěžit…


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: Symonds varoval technickou skupinu FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Wheldon: Nikdy nehovor nikdy - anotační foto

Wheldon: Nikdy nehovor nikdy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud