Přechod z třílitrových desetiválcových motorů na menší osmiválce o objemu 2400 ccm slibuje větší možnosti na poli aerodynamické účinnosti. Nové motory budou menší, lehčí a jejich chlazení bude přirozeně méně náročné.
Právě tato kombinace by měla umožnit efektivnější využití zákonů aerodynamiky na základě poznatků z roku letošního. Obecně je považován McLaren MP4-20 za vítěze v hodnocení aerodynamické účinnosti, ta však byla pravděpodobně dosažena na úkor spolehlivosti, o čemž mohou svědčit i časté problémy s motorem, dost možná v důsledku problémů s jeho chlazením.
Také nižší hmotnost motoru sehraje svoji roli. Při zachování požadavku minimální hmotnosti vozu 600 kilogramů se tak logicky zvětší hmotnost nutné dodatečné zátěže (vozy dnes váží něco kolem 500 kg), kterou je však možné umisťovat do navrhovaného šasi podle potřeby s ohledem na ideální těžiště vozu.
Foto: McLaren Mercedes