Aerodynamici se radují, motoráři hněvají?

Daniel Šupa, 30. listopadu 2005, 14:24 Google+

Omezení ze strany motorů možná přineslo kromě starostí konstruktérům hnacích agregátů i radost odborníkům na aerodynamiku vozů Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Přechod z třílitrových desetiválcových motorů na menší osmiválce o objemu 2400 ccm slibuje větší možnosti na poli aerodynamické účinnosti. Nové motory budou menší, lehčí a jejich chlazení bude přirozeně méně náročné.

Právě tato kombinace by měla umožnit efektivnější využití zákonů aerodynamiky na základě poznatků z roku letošního. Obecně je považován McLaren MP4-20 za vítěze v hodnocení aerodynamické účinnosti, ta však byla pravděpodobně dosažena na úkor spolehlivosti, o čemž mohou svědčit i časté problémy s motorem, dost možná v důsledku problémů s jeho chlazením.

Také nižší hmotnost motoru sehraje svoji roli. Při zachování požadavku minimální hmotnosti vozu 600 kilogramů se tak logicky zvětší hmotnost nutné dodatečné zátěže (vozy dnes váží něco kolem 500 kg), kterou je však možné umisťovat do navrhovaného šasi podle potřeby s ohledem na ideální těžiště vozu.


Foto: McLaren Mercedes

Vytisknout

Diskuze: Aerodynamici se radují, motoráři hněvají?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Bridgestone poprvé s Williamsem a Toyotou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

  2. Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

  3. GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

  4. Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

  5. Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

  6. PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud