Několik čísel ze světa Formule 1

Daniel Šupa, 29. listopadu 2005, 09:58 Google+

Kolotoč závodů Grand Prix je prakticky světem sám pro sebe a vše je tak nějak v jiné dimenzi. Potvrzují to i následující údaje, nad kterými se nemálo lidí nestačí divit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Začněme hned u spotřeby. Tým F1 spotřebuje za jediný víkend tolik paliva, kolik by stačilo na roční provoz jednoho osobního vozu při 20 000 najetých kilometrech. Všechny týmy dohromady spotřebují během víkendu na 350 pneumatik.

Motor vozu F1 je složen až ze 3000 součástek a jeho kompletizace trvá asi 60 hodin. I při požadované spolehlivosti dvou víkendů dosahovaly nejsilnější motory výkonu těsně přes 900 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlují monoposty za 2,5 vteřiny.

Výkon brzd je však mnohem zajímavější. Z rychlosti 200 km/h zastaví Formule 1 na suché dráze za necelé dvě vteřiny, a to na vzdálenosti pouhých 55 metrů!

Vozy F1 váží kolem 500 kilogramů a na minimální předepsanou hmotnost 600 kg se dovažují.

Aerodynamika a přítlak je alfou a omegou současné Formule 1. Vozy jsou při rychlosti 350 km/h tlačeny k zemi silou 1600 kg na přední a 1100 kg na zadní nápravu.

A jak je to s cenami? F1 je nákladná, to ví každý. Následující údaje uvádíme v Eurech. Výroba motoru údajně přijde na 300 000, převodovka 100 000 a třeba jen pedály stojí 1600 Euro.

Ve voze je umístěno asi 100 čidel, která snímají data, jež jsou ihned k dispozici v počítačích týmu. Po každém kole má stáj k dispozici o 4 MB dat více.


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: Několik čísel ze světa Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Jenson Button jako pravý gentleman

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud