DISKUZE K ČLÁNKU F1 bude od roku 2026 závodit v Madridu, znamená to konec Barcelony?

Představitelé Formule 1 dnes oznámili, že se od sezóny 2026 minimálně na 10 let bude závodit v Madridu. Ve Španělsku se přitom jezdí již v Barceloně, znamená to její konec?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 bude od roku 2026 závodit v Madridu, znamená to konec Barcelony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 31.01.2024 19:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Frciiik (Hlasoval 1 člověk) 24.01.2024 08:11
Jo jo, potřebujeme víc a víc okruhů mezi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

rock

rock

91.148.232.XXX
Většinou to jakž takž funguje, ale ten den už to byl extrém.
P.S.: Jsem zvědavý, kam se to pošle teď. To, že to neumím ovlivnit, z toho dělá tak trošku nightmare level.
edit: Tak výsledek už znám. Je to tady, ale měla to být reakce na Petra. Co už...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
poradím ti - zkus to psát přes mobil. tam to reaguje hned 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
jj, to by mohla být cesta. jenže F1 je nazývána "královnou" motorsportu. a zjednodušit královnu, když i rally jezdí hybridy... na to asi nebude pražádná chuť. nicméně cesta by to byla. zjednodušení technických pravidel, menší a lehčí vozy, které by se i lépe vešly do těch měst... to nezní úplně špatně. byl bych určitě pro.

dalším problémem je ale současná dokonalost. je to sice trošku paradoxní, ale v momentě, kdy za celou sezonu čítající přes dvě desítky podniků, odstoupí kvůli technickým potížím nezaviněných kolizí počet aut udávaný v jednotkách kusů, je kouzlo dřívějších časů, kdy běžně dojížděla půlka startovního pole, prostě fuč. dneska už nikdo přilepený k obrazovce netrne, jestli Max s náskokem půl minuty na zbytek světa dojede, jestli mu nekiksne motor, nezlomí se zavěšení, nedojde mu půl kole před cílem benzín... tohle kouzlo dřívějších časů je ( podle mého nenávratně ) pryč.
ale asi se to všeobecně líbí. slyšel jsem zrovna teď o víkendu nějaký podcast, kde říkali, že F1 má nejmladší divácké portfolio. někde lehce nad 30 let. fotbal je nad 40 a hokej s basketem dokonce nad 50. tedy pokud si to dobře pamatuji. takže holt ty současné trendy asi ty mladé táhnou a nám zbývá buď to akceptovat, nebo se na to vykašlat a sledovat jen záznamy starých přenosů. 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Rocku, je třeba počkat, až se načte celá stránka, všechny skripty. Já to žel opravit nedokážu, neprogramuji tyto stránky, nahlásil jsem to, tak prosím trochu trpělivosti. Někdy to trvá pět, někomu i 50 sekund. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

91.148.232.XXX
Nevidím to tak; Spa by mohlo mít náběh na nudu, ale ty Ardeny okolo je prvek, který do toho nějaké napětí přinese celkem pravidelně. Monza přináší spoustu zábavy před první (Rettifilio) a druhou (Roggia) šikanou.
To bych do té kategorie tragických zařadil spíš Silverstone.
edit: 2x (!) jsem dal "reagovat na Fandu.LH a 2x se to uložilo jako samostatný příspěvek. Zeditovat příspěvek mne to nechalo až asi napočtvrtý. Na**at na to...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Jenže vyčítat to okruhu není fér, protože architekti stojí před neřešitelnými problémy, které se s ostatními sériemi nespojují... Vozy jsou příliš dokonalé, skvěle fungují, mají příliš krátkou brzdnou dráhu, příliš dobré zrychlení atd. atd.

Barcelona je úžasný okruh, ale pro současnou F1 příliš rychlý, příliš známý... Monza trpí tím samým v posledních letech i SPA... Nemá to řešení...

F1 by pomohlo zpomalit, zjednodušit fungování vozu a s tím spojené odlehčení, zmenšení...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Jenže náš fanouškovský pohled nikoho nezajímá... Čím více chtějí oslovit lidí, tím více musí sahat do povrchnějších vod... A tedy loví fanoušky, kteří přijdou, aby si udělali selfíčko, užili si dovolenou, najedli se, napili / opili a hotovo...

Paradoxní je, že tam zahnívá až ta bizarní snaha řešit totální kraviny v rámci technických pravidel... Kdy ta byznysová část ukazuje mladé hezké tvářičky Maxe, Landa, Charlese... Cool znělka, promo značek RB, Ferrari, Mercedes apod... A pak vítězí závod co závod Max nebo před ním Mercedes, kvůli něčemu, co nikdo z těch běžných fanoušků nemá šanci docenit... V tomhle si F1 neumí vybrat, čím chce být...

Dříve byla více pro hardcore fanoušky... Dnes v tom tápe... Já vnímám tu byznysovou část jako neoddělitelnou, stejně už F1 vnímám jinak, než např. před 20ti lety... Šel bych cestou zjednodušení a zatraktivnění v rámci kulis, ve kterých se VC zrovna odehrává... Tedy do budoucna hlavně města...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

85.160.68.XXX
Španělsko má v novodobé éře tradici na příšerný okruhy: Valencia byla vyprahlá betonová nuda v hnusným přístavu, kde se celkový počet předjetí za závod udával v nízkých jednotkách (jakože doslovně, třeba v r. 2009 1 (slovy jedno) předjetí za celý závod), Barcelona je sice "přírodní" okruh, ale dokázala vyprodukovat stejně nezáživný závody jak ta Valencia.
Madridu bych dal šanci. Těžko to může být nějaký zásadní kvalitativní sešup, ono ze dna není kam padat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
máš pravdu. bohužel. je to prostě kšeft...
ale pojďme čistě prakticky z našeho - fanouškovského - hlediska. když budou okruhy dávat divákům dobré závody, tak konec konců proč některé nudné nenahradit lepšími. jen nevím, jestli to bude zrovna tenhle případ. ale obecně ty současné autobusy, které se z lehkých silných monopostů vytvořily, se do měst moc nehodí. sice má dojít s novými pravidly ke zkrácení formulí, ale uvidíme, jak to dopadne.
na první pohled tenhle okruh vypadá, jako klasický městský okruh, kde bude předjíždění problém. krátké rovinky zakončené ostrými zatáčkami. tady to moc nevypadá na více stejně rychlých stop a možnost někoho dostat na brzdy či na rovince vyrazit z "pytle" a předjet soupeře. samozřejmě ideálně bez DRS.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
To je bohužel pochopitelný trend, čím bude pořádání VC dražší, tím více budou pořadatelé hledat způsoby, jak ty peníze získat zpátky... Poplatek za pořádání je tak vysoký, že na něj nelze vydělat prodejem vstupného, takže se žádají peníze od státu...

Argumentuje se, že se to vykompenzuje na daních... Kde asi utratí lidi víc peněz ? V centru města nebo někde za městem, kde pomalu nic není ? Co udělá zemi větší reklamu ? Záběry na ulice, stavby ve městě nebo záběry na okruh, který by mohl stát kdekoli na světě..? Je to bohužel jednoduchá matematika...

Co se odehrávalo v LV si myslím bude do budoucna šablona pro další státy / VC...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Frciiik

Frciiik

178.255.168.XXX
Jo jo, potřebujeme víc a víc okruhů mezi betonovými zdmi. Další sračka na obzoru. Ach jo 09 05

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama