DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 09.12.2023 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 28.11.2023 17:05
Alonso mluví o formátu kvaldy, který byl v F1 v… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 28.11.2023 17:08
Jednokolovou kvaldu jsem miloval a hlasoval bych… »
» Loqenc (Hlasovali 3 lidé) 28.11.2023 10:10
To vypadá, jako by ho už závodění přestávalo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Mě se líbí to že všichni se poměří na stejných gumách...líbí se mi porovnání absolutní rychlosti i na nejtvrdší směsi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Tím jsi jenom zopakoval, že jsi to vůbec nepochopil...

Mě současný formát nebaví, proto si osekám na to minimum co mě zajímá... Nevylučuji, že kdyby to udělali zajímavěji a lépe, že bych to nesledoval celé nebo nějakou větší část...

Problém je i to, že když tě velká část něčeho nebaví a začneš to osekávat, tak osekáš třeba i mnohem víc, než bys nutně musel...

Řekněme, že jedeš po dálnici a dochází ti benzín, na dálnici je nejdražší, ale řekněme, že jsi s tím smířený a jsi ochotný cca 10l natankovat... Jakmile dojedeš ke stanici a uvidíš tu cenu, tak to sesekneš na 5l... Protože za tuhle cenu nechceš vzít ani l navíc... Přitom je to iraciónální, ale zkrátka nechceš přistoupit na takové podmínky...

To je prostě můj ke kvalifikaci... Byly doby, kdy jsem to sledoval celé... Byly doby, kdy jsem sledoval pouze Q3... Teď mnohdy sleduji výsledky nebo poslední 3min...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
To se jezdilo kolem roku 2005... Taky to má něco do sebe, ale chápu, že zase je málo akce... Já bych chtěl něco koncentrovanějšího TOP10, 10min 2 ostrá kola kola a hotovo... Klidně ať těch 30-50 ušetřených minut padne na nějaký trénink...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
To samozřejmě chápu a vlastně těžko to jakkoli rozporovat... Nicméně ten kontrast je důležitý... V časovce jede každý na sebe, v závodě to domestici odpracují za lídry...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Celkově jsou vtipný ty představy o tom, že udělat štěrkové zóny apod. by bylo hrozně drahé... Když je to úplný nic ve srovnání s tím, co musí pořadatelé zajistit, aby se tam F1 vůbec mohla jet...

MotoGP v Brně skončilo na 2 věcech...
1. Zalistovací poplatek => Raketa, kterou musíš zaplatit, abys byl součástí kalendáře, která je dávno mimo výtěžek ze vstupného a dotuje ji stát
2. Aby se v Brně mohlo jet, tak bylo vyžadováno přeasfaltování celé trati, což vycházelo cca stejně jak ten poplatek... Nebo další raketa, kterou neměl kdo zaplatit...

Výše píšu, že F1 okruh uživí... Realita je podle mě taková, že závodní okruh je jedna velká černá díra... Ale účast v tak prestižním kalendáři jako je F1, MotoGP zpravidla zajistí, že do té díry je ochotný někdo sypat peníze... Tzn. proto ten okruh žije... Jakmile vypadne ze šampionátů, tak začne dožívat / chátrat...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
V ježdění na bílých v kvalifikaci smysl nevidím... Předpokládám, že by to ani "nešlo"... Spíš bych šel cestou nějakých speciálních kvalikační pneu, ještě měkčích než jsou ty červené pneu...

Umožnil bych nějaký extra výkon např. se zrušením omezení na průtok paliva pro kvalifikaci, aby zkrátka to kvalifikační kolo se ještě vzdálilo od toho závodního...

Předpokládám, že veškeré tyto "změny" budou narážet na to, že současné vozy jsou designované tak, aby zvládly více závodních víkendů a bylo by nemožné je tlačit do nějakých spec. nastaveních...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Ve skutečnosti je to přesně naopak... F1 trať uživí resp. z toho, že je trať součást kalendáře, tak trať žije i několik let...

A Asfalt je tam hlavně kvůli F1... Protože vozy jsou extrémně rychle a drahé resp. všechno co souvisí se závodním víkendem je drahé, takže nechceš řešit žádné komplikace a průtahy...

Asfaltové zóny jsou mnohem nákladnější a náročnější na údržbu. Kdyby nebyly součástí standardů dnešní F1, tak by je nikdo dobrovolně nebudoval... Možná na nějaké testovací trati, kde je milion konfigurací... Ale kvůli běžnejm lidem to vůbec není důvod budouvat... Veškerá zodpovědnost jde za nimi, nikoho jejich kroužení nezajímá... Narozdíl od F1, kde to sledují 100vky milionů lidí po celém světě TV mají vyhrazený čas atd...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
jasně, proč ne. klidně ať to je jako dřív, kdy se počítal nejlepší čas ze všech tréninků. tam by sice byl dneska problém s parcfermé, ale klidně bych tuhle věc oželel a ať si na závod nastaví auta klidně tak, jak se jim bude po kvaldě hodit.
s těmi limity zcela a naprosto souhlasím. jen si nejsem jistý, zda to současné vedení vidí stejně. přitom to je opravdu tak jednoduché... 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
No a jsem u toho že nakonec nejlepší byl ten úplně starej formát...prostě hodinová kvalifikace a kdo zajede nejlepší kolo je na PP.

Já jsem se u jednokolové kvalifikace tedy nenudil...nejdřív jsem si klepal na čelo co to vymysleli za hovadinu...ale pak jsem tomu přišel na chuť. Kvalifikace přece není o závodění...ale o jednom jediném rychlém kole...a co lepšího je než aby měl pilot závodní trať jen pro sebe? Kromě toho jsem mohl každýho sledovat...každej měl stejnej prostor v televizi (pro Grahama - i na trati si diváci můžou vychutnat jízdu každého pilota samostatně 04).

Limity tratě jsou bramboračka sama o sobě...jestliže vyjedu mino trať a jsem rychlejší...není to moje chyba...je to chyba tratě...hlídání nějakejch čar je blbost na entou...jestli nechtějí aby auta vyjížděla mimo trať a paradoxně byla rychlejší než na závodní trati...mají možnosti jak to zajistit...ne že ne, jen se musí chtít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Je to tvrdé, ale je to tak...vezmi si Monako...tam by taky bylo "výhodnější" nejezdit kolem svodidel a nesmět si zdaleka dovolit tolik chyb jako umožňují právě ty superbezpečné okruhy se superúnikovými zónami.

Možností jak zajistit jasné a nezpochybnitelné vymezení závodní dráhy je víc...nechceš-li štěrk a chceš zachovat trať tak jak je? Stačí obrubníky které nebudou dovolovat "závodní" přejíždění...ostatně byly doby kdy to tak bylo...piloti kroužili těsně kolem obrubníků...najetí na ně znamenalo ztrátu.

Brečet se bude vždycky...pokud se nebude trestat stejným metrem bude brečení pořád hodně. Na situaci Verstappen - Leclerc z posledního závodu je v podstatě jenoduché řešení...kdyby Verstappen vytlačil Leclerca a ten musel skončit...dostal by Verstappen černou vlajku a tak by skončil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jiras

jiras

188.75.128.XXX
To je úplně jedno, říkáš že koukáš poslední 3 minuty, takže tě nezajímá ani ta desetiminutovka, přesto bys udělal změny a měl zase tu desetiminutovku, která tě nezajímá. Jak se k tomu dostat je úplně jedno, v F1 je to prostě jen o těch pár nejlepších, zbytek je třeba nějak odfiltrovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jiras

jiras

188.75.128.XXX
Už jsem to jednou psal - F1 je jeden víkend v roce, to trať neuživí. Pro různé cupy a amatéry je výhodné tam mít asfalt, neb jsou to horší řidiči (logicky) a počet lidí kolem trati je proti F1 velmi zredukován.

Že se to v F1 blíží esportu souhlasím, že by si kvůli kačírku atd. nestěžovali už ne, v F1 se brečí pořád. Má to i výhody btw - vem si jak vytlačil MV ChL ve Vegas, být tam kačírek tak ChL končí. Bylo by to férové a lepší?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
Tak to je možná i vysvětlení našich rozdílných pohledů. Mě cyklistika docela baví, ale za nejméně záživnou část považuji časovku. Ta mne prostě moc nebere.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
To je čistě věc osobního názoru. Já se prostě u těch jednokomorových kvalifikací nudil. Pro někoho zo možná byl vrchol napětí, pro mne ne.
Zo s Lewisem berte s nadhledem, jen jsem si maličko rýpnul, ale určitě to nemyslím zle 11.
O tom jednokolovem formátu mluvil Alonso, proto jej zmiňuji.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
Jo, delší čas by byl třeba fajn. Ale když nemají na čem jezdit, tak zase budou jen stát v boxech a čekat na nejlepší podmínky na tratí.
Ten jednokolový formát dobře pamatuji. Neskutečně jsem se u něj nudil... A nechci domýšlet, jak by se v něm řešily traťové limity. To by asi byla slušná bramboračka.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jedna věc jsou lidi na okruhu, druhá fanoušci jako takoví (jedni jsou skalní, další ti co tomu až tak nerozumí, ale fandí jednoduše sportu, další jsou jen ti co sedí u TV atd...)...a pak je tady taky sportovní hodnota. A v neposlední řadě reklama...lidi u okruhu nejsou z hlediska mareketingu ti nejdůležitější.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
OK, tak ale proč to s tou jednokolovou kvalifikací nezkusit?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jo, dejme každou část na 30 min., pak bude dost prostoru...teď si myslím že se neustále řeší kdo komu jak překážel.

Jistě většinou se čeká na samotnej závěr...ale oni jinak to vypadá na Monze či ve Spa...na dlouhém okruhu kde se auta rozptýlý a není tam husto...jinak v Monaku a na dalších krátkých okruzích. Kromě toho těch případů kdy nehoda v závěru části kvalifikace někoho odsune kvůli zastavení.

Mě přijde že by se mohl zkusit ten jednokolový formát....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Závodní trať se dá upravit tak že vyjetí mimo se bude rovnat výrazné časové ztrátě...a nikdo nebude bulet...jen se musí chtít.

Jednodušší je nakreslit bílé čáry...ale kouzlo by mělo být v tom že nepojedu na limitu a pak budu čekat jestli elektronika odhalí že jsem přejel bílou čáru o 2 cm...ale že když to udělám, tak rychlejší na 100 % nebudu...a dost možná si i poškodím auto.

Současná F1 se blíží e-sportu...všichni se hodně blíží hranici...ale její překročení znamená jen smáznutí času.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama