DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 09.12.2023 11:39 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Že se Álovi nelíbí, když má jezdit pod tlakem přisuzuji jeho již do jisté míry pokročilému věku.
    Mě, jako fanouška, opravdu nebavily kvaldy, když bylo na trati jen jedno auto a v podstatě se nic moc nedělo. Proti tomu je současný formát akce sama.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Jedna věc je tlak a druhá spravedlnost... Kvalifikace by měla být tou spravedlivější částí víkendu, kdy cílem je zkrátka seřadit jezdce od nejrychlejšího po nejpomalejšího... Většinou to zafunguje dobře, byť jak píšu mě z kvalifikace zbyly poslední 3 min. Zbytek jsem osekal... Ale někdy to je celkem bizár...

      Třeba škrtání časů... Dává smysl, že když se pilot nevejde do limitů tratě, tak mu kolo jako takové nemůže být uznáno... Jenže při současném systému kvalifikace to znamená, že nemusíš postoupit do další části... Což může být absurdní trest v kontextu celého systému... Dneska může jezdec v závodě vlítnout do soupeře před sebou, vyřadit ho ze závodu... Dostane 5sec, ty si najede a všechno dobrý... Současně stačí cm v kvalifikaci a startuje třeba i o 10+ pozic než by normálně startoval... Což může zkazit celý závod...

      K tomu co se děje, neděje... Popisoval jsem to níže... Pokud někdo fandí Albonovi apod. Umím si představit, že je vzrušený s každou částí... Většina předpokládám fandí jezdcům, kteří se pravidelně umisťují v TOP10... Pro mě fanouška LH, ale platí to pro fanoušky jezdců Ferrari, RB, Alonsa, Mclarenu, Russella atd. O co se jede v Q1 ?? O postup do Top 15... To je meta jako blázen... Musím se dívat, jestli mu neškrtnou čas, protože tj největší zápletka toho, že se tam nedostane...

      O co se jede v Q2 ?? O postup do Top 10... To je zajímavější, ale zase ne až tak o moc... Pořád postupují 2/3 jezdců... Většinou to čeká šťastlivce z Q1 jako je právě Albon apod. A k tomu se přidá 1-2 nešťastníci z pravidelných Top10... Takže kdybychom si připustili, že Q3 má nějaké pravidelné složení, tak se obměňuje nějakých 10-20% => To je prostě strašně málo...

      Pak se jede Q3, kde se až jede o pozice... Q1 20min neudělat chybu... Q2 15min neudělat chybu... Q3 10min konečně z toho vymáčknout maximum... Což ale jak píšu níže má jasný scénář 2 pokusy... Takže skutečně se něco děje posledních 3-5min.... To je strašně málo...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        tvoje argmenty chápu a co se týká škrtání časů, tak to se mi na současné podobě rozhodně vůbec nelíbí přesně z těch důvodů, které uvádíš. ale pokud by byl formát jednoho kola a v něm by překročil pilot limity tratě? dostane na závěr nový pokus? pojede z posledního místa?... navíc při tvém přístupu by ses stejně díval jen na Lewise, takže bys sledoval ještě menší část kvaldy 04
        kvalifikace je součást závodního víkendu jako každá jiná a v ideálním případě by měly být všechny části víkendu spravedlivé a sportovně čisté. to je ale iluze, kterou v reálu nikdy nedosáhneme. to by museli jet všichni své kolo na stejné trati za naprosto stejných podmínek ( počasí, stav trati... ). to je prostě absolutně nereálné. pro mě, jako pro fanouška F1 obecně je současný formát naprosto OK, a coby fanda McL bych jej taky zásadně neměnil. co bych změnil, tak jsou tresty za limity - ty bych úplně zrušil a tratě doplnil o části s podstatně menší adhezí hned za obrubami. ale o tom se tu obecně bavíme už dobré dva roky, Plho 04
        taktické hrátky s počty kol, s pomalými výjezdy a pod k tomu patří. a je jen na FIA a jejích pravidlech, aby to vše bylo v rámci pravidel, která by měla být jasná a jasně vymahatelná a jasně sankcionovaná v případě přestupku.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Zkrátím to:
          1) Nesedí mi váš argument, kdy se snažíte obhájit současný formát s tím, že dřív to byla nuda... Já říkám, že je to nuda i dnes
          2) To, že sleduji hlavně LH... Hlavně poslední 3 min z toho vychází... Závod sleduji většinou celý... Protože většina toho co se tam děje má nějakou váhu, která se promítá do toho, jak to nakonec dopadne... Což se v kvalifikaci neděje... Není to o LH, ale o tom, že zbytek je nuda...

          Já jsem o samostatném jednom kole nikde nepsal. Možností jsem vypsal celou řadu (Udělat z toho minišampionát o PP, aby každé umístění mělo váhu)... Za mě je problém současného formátu, že drtivá většina času je o ničem... Je to příliš nízko položená meta, aby mě to zajímalo...

          Co se týče toho, že někdo sleduje, jenom malý výřez toho co se děje... Třeba jen konkrétního pilota. V tom problém nevidím, to je naopak způsob jak získat další diváky, kteří nejsou ochotni obětovat celou hodinu času, což je mnohdy můj případ... Ale i tak se to dá udělat zajímavěji a lépe...

          V současné době může LH vypadnout v Q1, Q2... Ale za mě nemůže vypadnout způsobem, který byl pro mě atraktivní, aby mě motivovalo to sledovat... Takže i když se těch částí účastní, tak mě ty části nezajímají...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Co se týče spravedlnosti... Moje myšlenka byla taková, že do závodu se projevuje chytrost / strategie, ale i samotný fakt, že je to hromadný závod a jeden ovlivňuje druhého...

          Když si třeba představíš silniční cyklistiku... Tak máš závod s hromadným startem a pak máš časovku... V závodě s hromadným startem hraje velkou roli strategie, to jestli se nepřipleteš do pádu apod... Časovka by měla být čistě o schopnostech jednotlivce... V tom je časovka "férovější"... Za mě by tak fungovat i kvalifikace v rámci F1... Chápu, že je atraktivnější, když je víc vozů na trati, ale za mě by neměli zasahovat vzájemně do svých top výkonů...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Jo, dejme každou část na 30 min., pak bude dost prostoru...teď si myslím že se neustále řeší kdo komu jak překážel.

      Jistě většinou se čeká na samotnej závěr...ale oni jinak to vypadá na Monze či ve Spa...na dlouhém okruhu kde se auta rozptýlý a není tam husto...jinak v Monaku a na dalších krátkých okruzích. Kromě toho těch případů kdy nehoda v závěru části kvalifikace někoho odsune kvůli zastavení.

      Mě přijde že by se mohl zkusit ten jednokolový formát....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Jo, delší čas by byl třeba fajn. Ale když nemají na čem jezdit, tak zase budou jen stát v boxech a čekat na nejlepší podmínky na tratí.
        Ten jednokolový formát dobře pamatuji. Neskutečně jsem se u něj nudil... A nechci domýšlet, jak by se v něm řešily traťové limity. To by asi byla slušná bramboračka.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          To je čistě věc osobního názoru. Já se prostě u těch jednokomorových kvalifikací nudil. Pro někoho zo možná byl vrchol napětí, pro mne ne.
          Zo s Lewisem berte s nadhledem, jen jsem si maličko rýpnul, ale určitě to nemyslím zle 11.
          O tom jednokolovem formátu mluvil Alonso, proto jej zmiňuji.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          Tak to je možná i vysvětlení našich rozdílných pohledů. Mě cyklistika docela baví, ale za nejméně záživnou část považuji časovku. Ta mne prostě moc nebere.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          No a jsem u toho že nakonec nejlepší byl ten úplně starej formát...prostě hodinová kvalifikace a kdo zajede nejlepší kolo je na PP.

          Já jsem se u jednokolové kvalifikace tedy nenudil...nejdřív jsem si klepal na čelo co to vymysleli za hovadinu...ale pak jsem tomu přišel na chuť. Kvalifikace přece není o závodění...ale o jednom jediném rychlém kole...a co lepšího je než aby měl pilot závodní trať jen pro sebe? Kromě toho jsem mohl každýho sledovat...každej měl stejnej prostor v televizi (pro Grahama - i na trati si diváci můžou vychutnat jízdu každého pilota samostatně 04).

          Limity tratě jsou bramboračka sama o sobě...jestliže vyjedu mino trať a jsem rychlejší...není to moje chyba...je to chyba tratě...hlídání nějakejch čar je blbost na entou...jestli nechtějí aby auta vyjížděla mimo trať a paradoxně byla rychlejší než na závodní trati...mají možnosti jak to zajistit...ne že ne, jen se musí chtít.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            93.99.211.XXX
            jasně, proč ne. klidně ať to je jako dřív, kdy se počítal nejlepší čas ze všech tréninků. tam by sice byl dneska problém s parcfermé, ale klidně bych tuhle věc oželel a ať si na závod nastaví auta klidně tak, jak se jim bude po kvaldě hodit.
            s těmi limity zcela a naprosto souhlasím. jen si nejsem jistý, zda to současné vedení vidí stejně. přitom to je opravdu tak jednoduché... 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              To samozřejmě chápu a vlastně těžko to jakkoli rozporovat... Nicméně ten kontrast je důležitý... V časovce jede každý na sebe, v závodě to domestici odpracují za lídry...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              To se jezdilo kolem roku 2005... Taky to má něco do sebe, ale chápu, že zase je málo akce... Já bych chtěl něco koncentrovanějšího TOP10, 10min 2 ostrá kola kola a hotovo... Klidně ať těch 30-50 ušetřených minut padne na nějaký trénink...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu