DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 118, poslední 25.10.2023 08:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2023 15:34
Přátelé, když jsem se rozhodl, že si ještě… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 13:18
Tak to mi přijde jako dobrej úlet... Když na… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 16:25
Pokusil jsem se vysvětlit celou záležitost v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
To je ale přesně o něčem jiném... Za pořadí v PK dostáváš zaplaceno... Naoplátku za body platíš ty... Takže v nadsázce teď už si RB pouze škodí....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Konečně...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.115.XXX
Já si myslím že za body se platí.
Za zisk Poháru konstruktérů se platí.

Christian Horner dávno dobře ví, že vítězný tým Poháru konstruktérů čeká nepříjemná povinnost zaplatit nejvyšší startovné do příští sezony. Ruku v ruce s vítězstvími v závodech a se ziskem Poháru přichází prestiž, kterou tým F1 promění na milionové sponzorské smlouvy, a kromě toho také dostane od FOM největší kus z koláče společných příjmů F1. A FIA každý rok využívá příležitosti ukousnout si svůj podíl, od vítěze nepoměrně větší než od ostatních.

„Neuvědomil jsem si, kolik budeme muset FIA zaplatit za získané body. Když jsem nedávno uviděl účet, ten byl tedy také neskutečný,“ zmínil šéf týmu Red Bull s úsměvem během galavečera předávání cen FIA. S úsměvem, protože získat Pohár konstruktérů a vyhrát přitom 17 velkých cen se beztak vyplatí.

Na rekordním účtu se podepsalo několik faktorů. Prvním, již nastíněným výše, je skutečnost, že sice všechny týmy musí zaplatit základní startovné plus poplatek za každý bod získaný v minulé sezoně, ale vítězný konstruktér musí za každý svůj bod zaplatit více než ostatní. Dalším faktorem je inflace, která automaticky zvedla poplatek za každý bod a dalším je fakt, že Red Bull díky všem těm vítězstvím, pódiovým umístěním, dalším umístěním ve velkých cenách (kterých bylo až dvaadvacet), jako i úspěchům ve sprintech a bodům za nejrychlejší kola letos jako suverén Poháru konstruktérů nasbíral až 759 bodů. Pro srovnání, v roce 2012 získal Red Bull PK se ziskem 460 bodů.

Když se tedy sečetlo základní startovné 617,687 amerických dolarů s poplatkem 7,411 dolarů za každý ze 759 bodů, přišel Red Bullu účet na 6,242,636 dolarů, což je zhruba 142 milionů korun.

Na opačném konci spektra je Williams, který (jako všechny ostatní týmy) zaplatí 6,174 dolarů za každý ze svých osmi bodů. Spolu se základním startovním to činí 667,079 dolarů. Ferrari a Mercedesu přišly účty na 4,0 a 3,8 milionu. Red Bull musí kromě toho zaplatit i pokutu 7 milionů za překročení rozpočtového stropu. Startovné ani pokuty však pod rozpočtový strop nespadají, proto Red Bull nebude mít problém zaplatit je.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Evidentně, když nekontrolovali všechny... To je jak zaseknutá deska... Mě nezajímá, že někdo přípravu zvládl lépe... Tohle není něco v čem se má závodit...

2 VC jsme viděli, ale kvůli tomu nemusely být 2 kvalifikace, to mi přijde o ničem...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.115.XXX
Jako je co zlepčovat o tom žádná.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
A co je to za disciplínu, smířili se s vyšším a pomalejším autem ? Že bych příště přijel v Superbu... S takto vysokým a pomalým autem se tam zatím nikdo nesmířil...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Počítají, ale záleží jen na pořadí... Takže je jedno jestli vyhraješ o bod nebo o 1000b... V tuto chvíli můžou být body Peréze RB u zadku... Nepotřebují je...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Nevím za co sorry ? Ve více případech je to stupidní... Každopádně mě nevadí ta diskvalifikace, protože ji chápu... Vadí mi formát víkendu, který v kombinaci s okruhem byl náročný...

Řeknu to jinak... Pokud by F1 měla být o tom, že víkend, co víkend někoho diskvalifikují protože bude mít ohoblovanou podlahu, nedostatek paliva aj. nedostatky... Tak ji sledovat nebudu, protože mě zajímá co se děje na trati, nezajímají mě výsledky měření... Pokud byl vůz LH, ChL nelegální, tak je ideálně vůbec do závodu neměli pustit, aby neovlivňovali závod ostatním... Ale nechat je bojovat na čele, překážet ostatní a pak je vyřadit... Je prostě nah*vno... Chápu, že někdy k tomu může dojít, ale pokud týmy řeknou, že neměli dostatek času na přípravu a objektivně ho neměli... Tak je to na pováženou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jestli vůbec dělat sprinty je věc druhá.
Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
V loňském roce jeli taky plný závod s poskakujícím autem.
Evidentně jiní zvládli se připravit. Smířili se s vyšším a pomalejším autem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A do PK se snad počítají i body dvojky, nebo ne?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Jeli s jiným autem za jiných okolnosti, bez sprintu... Jasně, že posadili auto nízko... Já říkám, že je naprd, že neměli dost prostoru se připravit tak, aby k tomu nedošlo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sorry, ale takto je to ve více věcech.
To samé může nastat třeba při minimální hmotnosti. Nebo u minimálního množství paliva.
Pamatuješ na DSQ Vettela v Maďarsku? Prostě měli natankovat o pár deci víc, nebo ho víc šetřit. Dostal flastr po závodě úplně stejně.
Tady mohl Mercedes auto o půl mm zvednout a neměli by problém. Jako všichni ostatní.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Peníze jsou za PK, nikoli za body dvojky, letos to RB vyhraje Max sám...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Když pominu, že sprint obecně považuji za nesmysl... Tak pořád tu druhou kvalifikaci... Jak jako jsme viděli 2 různé závody ? Co je to jako za argument... Bylo to na úkor přípravy na hlavní VC, což by např. v Barceloně jistě nebyl problém, ale v Austinu je to kvůli povrchu velký problém...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Už se ujelo víc jak 30 závodů s poskakováním. V Austinu už jeden taky proběhl a kupodivu bez diskvalifikací za opotřebování desky.
Tohle už taky mohli mít spočítané.
Za mne prostě posadili auto moc nízko a nějak doufali, že to bude do hranice. Kdyby ho posadili o fous výš, mohli dojet, ikdyž asi ne na druhém místě. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Ale i kdybychom na tohle přistoupili, tak je to hrozně stupidní disciplína, ve které se porovnávat... Pravidla mají být jasná, zvlášť ta technická a nemělo by nastat, že je omylem porušíš...

Neměl jsem možnost toho moc najezdit, tak já si myslím, že to vydrží... Nevydrželo tak DSQ... Super světová soutěž, když rozhodují takové to věci...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Za mne třeba proto, že jsme viděli 2 různé závody s dvěma různými startovními rošty. Vítěz nakonec byl sice stejný, ale závod jiný.
Asi bych přidal jeden FP, ale asi by museli přidat i nějaké sady gum navíc.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Kdyby to bylo 100% tak neřešíme celý minulý rok problém s poskakováním...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
FIA se má poučit a buď změnit pravidla ohledně PF nebo tento formát víkendu... Já třeba nechápu proč nemáme 2 tréninky a 1 kvalifikaci... Ale máme 1 trénink a 2 kvalifikace... Je to prostě hloupý...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama