DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
GRAHAM
15:00 23.10.2023 109.81.115.XXX
Já si myslím že za body se platí.
Za zisk Poháru konstruktérů se platí.
Christian Horner dávno dobře ví, že vítězný tým Poháru konstruktérů čeká nepříjemná povinnost zaplatit nejvyšší startovné do příští sezony. Ruku v ruce s vítězstvími v závodech a se ziskem Poháru přichází prestiž, kterou tým F1 promění na milionové sponzorské smlouvy, a kromě toho také dostane od FOM největší kus z koláče společných příjmů F1. A FIA každý rok využívá příležitosti ukousnout si svůj podíl, od vítěze nepoměrně větší než od ostatních.
„Neuvědomil jsem si, kolik budeme muset FIA zaplatit za získané body. Když jsem nedávno uviděl účet, ten byl tedy také neskutečný,“ zmínil šéf týmu Red Bull s úsměvem během galavečera předávání cen FIA. S úsměvem, protože získat Pohár konstruktérů a vyhrát přitom 17 velkých cen se beztak vyplatí.
Na rekordním účtu se podepsalo několik faktorů. Prvním, již nastíněným výše, je skutečnost, že sice všechny týmy musí zaplatit základní startovné plus poplatek za každý bod získaný v minulé sezoně, ale vítězný konstruktér musí za každý svůj bod zaplatit více než ostatní. Dalším faktorem je inflace, která automaticky zvedla poplatek za každý bod a dalším je fakt, že Red Bull díky všem těm vítězstvím, pódiovým umístěním, dalším umístěním ve velkých cenách (kterých bylo až dvaadvacet), jako i úspěchům ve sprintech a bodům za nejrychlejší kola letos jako suverén Poháru konstruktérů nasbíral až 759 bodů. Pro srovnání, v roce 2012 získal Red Bull PK se ziskem 460 bodů.
Když se tedy sečetlo základní startovné 617,687 amerických dolarů s poplatkem 7,411 dolarů za každý ze 759 bodů, přišel Red Bullu účet na 6,242,636 dolarů, což je zhruba 142 milionů korun.
Na opačném konci spektra je Williams, který (jako všechny ostatní týmy) zaplatí 6,174 dolarů za každý ze svých osmi bodů. Spolu se základním startovním to činí 667,079 dolarů. Ferrari a Mercedesu přišly účty na 4,0 a 3,8 milionu. Red Bull musí kromě toho zaplatit i pokutu 7 milionů za překročení rozpočtového stropu. Startovné ani pokuty však pod rozpočtový strop nespadají, proto Red Bull nebude mít problém zaplatit je.
Za zisk Poháru konstruktérů se platí.
Christian Horner dávno dobře ví, že vítězný tým Poháru konstruktérů čeká nepříjemná povinnost zaplatit nejvyšší startovné do příští sezony. Ruku v ruce s vítězstvími v závodech a se ziskem Poháru přichází prestiž, kterou tým F1 promění na milionové sponzorské smlouvy, a kromě toho také dostane od FOM největší kus z koláče společných příjmů F1. A FIA každý rok využívá příležitosti ukousnout si svůj podíl, od vítěze nepoměrně větší než od ostatních.
„Neuvědomil jsem si, kolik budeme muset FIA zaplatit za získané body. Když jsem nedávno uviděl účet, ten byl tedy také neskutečný,“ zmínil šéf týmu Red Bull s úsměvem během galavečera předávání cen FIA. S úsměvem, protože získat Pohár konstruktérů a vyhrát přitom 17 velkých cen se beztak vyplatí.
Na rekordním účtu se podepsalo několik faktorů. Prvním, již nastíněným výše, je skutečnost, že sice všechny týmy musí zaplatit základní startovné plus poplatek za každý bod získaný v minulé sezoně, ale vítězný konstruktér musí za každý svůj bod zaplatit více než ostatní. Dalším faktorem je inflace, která automaticky zvedla poplatek za každý bod a dalším je fakt, že Red Bull díky všem těm vítězstvím, pódiovým umístěním, dalším umístěním ve velkých cenách (kterých bylo až dvaadvacet), jako i úspěchům ve sprintech a bodům za nejrychlejší kola letos jako suverén Poháru konstruktérů nasbíral až 759 bodů. Pro srovnání, v roce 2012 získal Red Bull PK se ziskem 460 bodů.
Když se tedy sečetlo základní startovné 617,687 amerických dolarů s poplatkem 7,411 dolarů za každý ze 759 bodů, přišel Red Bullu účet na 6,242,636 dolarů, což je zhruba 142 milionů korun.
Na opačném konci spektra je Williams, který (jako všechny ostatní týmy) zaplatí 6,174 dolarů za každý ze svých osmi bodů. Spolu se základním startovním to činí 667,079 dolarů. Ferrari a Mercedesu přišly účty na 4,0 a 3,8 milionu. Red Bull musí kromě toho zaplatit i pokutu 7 milionů za překročení rozpočtového stropu. Startovné ani pokuty však pod rozpočtový strop nespadají, proto Red Bull nebude mít problém zaplatit je.
Fanda.LH
14:59 23.10.2023 85.162.8.XXX
Evidentně, když nekontrolovali všechny... To je jak zaseknutá deska... Mě nezajímá, že někdo přípravu zvládl lépe... Tohle není něco v čem se má závodit...
2 VC jsme viděli, ale kvůli tomu nemusely být 2 kvalifikace, to mi přijde o ničem...
2 VC jsme viděli, ale kvůli tomu nemusely být 2 kvalifikace, to mi přijde o ničem...
Fanda.LH
14:54 23.10.2023 85.162.8.XXX
Nevím za co sorry ? Ve více případech je to stupidní... Každopádně mě nevadí ta diskvalifikace, protože ji chápu... Vadí mi formát víkendu, který v kombinaci s okruhem byl náročný...
Řeknu to jinak... Pokud by F1 měla být o tom, že víkend, co víkend někoho diskvalifikují protože bude mít ohoblovanou podlahu, nedostatek paliva aj. nedostatky... Tak ji sledovat nebudu, protože mě zajímá co se děje na trati, nezajímají mě výsledky měření... Pokud byl vůz LH, ChL nelegální, tak je ideálně vůbec do závodu neměli pustit, aby neovlivňovali závod ostatním... Ale nechat je bojovat na čele, překážet ostatní a pak je vyřadit... Je prostě nah*vno... Chápu, že někdy k tomu může dojít, ale pokud týmy řeknou, že neměli dostatek času na přípravu a objektivně ho neměli... Tak je to na pováženou...
Řeknu to jinak... Pokud by F1 měla být o tom, že víkend, co víkend někoho diskvalifikují protože bude mít ohoblovanou podlahu, nedostatek paliva aj. nedostatky... Tak ji sledovat nebudu, protože mě zajímá co se děje na trati, nezajímají mě výsledky měření... Pokud byl vůz LH, ChL nelegální, tak je ideálně vůbec do závodu neměli pustit, aby neovlivňovali závod ostatním... Ale nechat je bojovat na čele, překážet ostatní a pak je vyřadit... Je prostě nah*vno... Chápu, že někdy k tomu může dojít, ale pokud týmy řeknou, že neměli dostatek času na přípravu a objektivně ho neměli... Tak je to na pováženou...
Mike17
14:53 23.10.2023 185.149.130.XXX
Jestli vůbec dělat sprinty je věc druhá.
Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.
Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.
Mike17
14:45 23.10.2023 185.149.130.XXX
Sorry, ale takto je to ve více věcech.
To samé může nastat třeba při minimální hmotnosti. Nebo u minimálního množství paliva.
Pamatuješ na DSQ Vettela v Maďarsku? Prostě měli natankovat o pár deci víc, nebo ho víc šetřit. Dostal flastr po závodě úplně stejně.
Tady mohl Mercedes auto o půl mm zvednout a neměli by problém. Jako všichni ostatní.
To samé může nastat třeba při minimální hmotnosti. Nebo u minimálního množství paliva.
Pamatuješ na DSQ Vettela v Maďarsku? Prostě měli natankovat o pár deci víc, nebo ho víc šetřit. Dostal flastr po závodě úplně stejně.
Tady mohl Mercedes auto o půl mm zvednout a neměli by problém. Jako všichni ostatní.
Fanda.LH
14:43 23.10.2023 85.162.8.XXX
Když pominu, že sprint obecně považuji za nesmysl... Tak pořád tu druhou kvalifikaci... Jak jako jsme viděli 2 různé závody ? Co je to jako za argument... Bylo to na úkor přípravy na hlavní VC, což by např. v Barceloně jistě nebyl problém, ale v Austinu je to kvůli povrchu velký problém...
Mike17
14:42 23.10.2023 185.149.130.XXX
Už se ujelo víc jak 30 závodů s poskakováním. V Austinu už jeden taky proběhl a kupodivu bez diskvalifikací za opotřebování desky.
Tohle už taky mohli mít spočítané.
Za mne prostě posadili auto moc nízko a nějak doufali, že to bude do hranice. Kdyby ho posadili o fous výš, mohli dojet, ikdyž asi ne na druhém místě.
Tohle už taky mohli mít spočítané.
Za mne prostě posadili auto moc nízko a nějak doufali, že to bude do hranice. Kdyby ho posadili o fous výš, mohli dojet, ikdyž asi ne na druhém místě.
Fanda.LH
14:40 23.10.2023 85.162.8.XXX
Ale i kdybychom na tohle přistoupili, tak je to hrozně stupidní disciplína, ve které se porovnávat... Pravidla mají být jasná, zvlášť ta technická a nemělo by nastat, že je omylem porušíš...
Neměl jsem možnost toho moc najezdit, tak já si myslím, že to vydrží... Nevydrželo tak DSQ... Super světová soutěž, když rozhodují takové to věci...
Neměl jsem možnost toho moc najezdit, tak já si myslím, že to vydrží... Nevydrželo tak DSQ... Super světová soutěž, když rozhodují takové to věci...
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek