DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 118, poslední 25.10.2023 08:54 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    Wilíkům to moc přeju. za Landa jsem taky rád. ale takovýmhle způsobem... 05
    je sice pravdou, že za auta zodpovídají týmy. o tom žádná. ale když je to nenechají vyzkoušet a správně naladit, tak to je ze strany FIA velmi pokrytecké.

    nicméně ŽÁDÁM OPAKOVÁNÍ CEREMONIÁLU!!!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Povrch v Austinu je terčem obrvoské kritiky zejmena v MotoGp... Dát borcům jeden trénink, dvě kvalifikace, kde není prostor na nic jiného než max. výkon a následně je poslat na sprint a VC... To není férový přístup, to je o tom kdo si vytáhne černého Petra... Chápu, že asi dle pravidel se nedá nic moc dělat... Ale ukazuje to, že tenhle formát je na...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        A jak je možný že Redbull a Mclaren to měli v pořádku ? A kvůli tomu byli prostě pomalejší. No? Někteří dokonce nastavení měnily a dostali trest?

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Asi to trefili líp, ale za mě tohle není to v čem by se mělo soutěžit... Tzn. neměl by existovat prostor pro nevědomé nedodržení technických pravidel... Když řeknu, že křídlo má mít xxx cm, tak taky počítám s tím, že týmy mají nástroje proto, aby si to přesně přeměřily a neřeknu jim tady máte klacek, ten má zhruba 1m, tak si to přeměřte a když to nebude sedět, tak vás diskvalifikujeme...

          Můžeme říct, že Mercedes možná víc riskoval, ale pořád tam hraje roli formát, který neumožňoval získat dostatek informací... Porovnávat dle fotky je nesmysl... Každý jezdec má trochu jiný styl, stopu... LH je známý, že spíš brzdí na poslední chvíli apod... GR problém neměl, CS také ne... Asi Ferrari nechtělo potopit Charlese a Mercedes Lewise...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Ale kdeže , ty fotky hovoří jasnou řečí, tam se zrovna nebrzdí víš. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Tak jestli je jen tohle to místo, kde si to Charles s Lewisem ohoblovali, tak ten komentář dává smysl... 20

              Každopádně pořád platí, že Sainz i Russell prošli...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Loqenc

                Loqenc

                85.71.3.XXX
                Oni prošli možná i proto, že nebyli měřeni 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.115.XXX
                  18 18 18

                  Ono je potřeba vědět jak se věci mají, jak je REALITA a pak zn=át souvislosti. On sice FANDA LH logiku používat umí, jenže má problém v tom, že nemá spravné vstupní informace. Používá vyfabulované, odhadované atd. . A pak mu z toho vypadne názorovej kočkopes.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  To bych se vůbec nedivil, protože tyhle věci často bývají náhodně... Náhodně někoho zváží, přeměří apod... Což ale pak vede k tomu, že když se rozhodneš někoho diskvalifikovat, což je maximální trest, tak není úplně fér představa, že to jiným prošlo...

                  Resp. že jsi trestán za nefér výhodu, kterou možná měli i ti jezdci kolem tebe, takže tak úplně nebyla nefér...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Já nevím kdo byl nebo nebyl měřen, ale na mém původním komentáři to nic nemění... Jak je možné, že Russell a Sainz prošli ? Jestli je to proto, že je neměřili... Tak jak je možné, že je neměřili, když zjistili, že Mercedes a Ferrari s tímto měly problém ?

                    Chápu, že není možné kontrolovat vždy všechny, ale dávalo by mi to smysl ve chvíli, kdy dospěju k nějakému porušení pravidel... Protože krom toho, že o bedně / vítězství apod. rozhoduje chaos vyplývající z formátu závodního víkendu, tak o něm rozhoduje i to, kdo si vylosuje černého Petra v podobě kontroly...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      109.81.115.XXX
                      Kontrolovali první 4. Jakého černého Petra ? Když máš všechno v pořadku, přeci nechceš vyhrát bez dodržení pravidel, žádnej černý Petr neexistuje. Na kontroli jsou taky pravidla.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.115.XXX
                    Aha, když kradej i druhej tak ty kradeš méně ? 12 Ehmm...sorry, porušení pravidel, je porušení pravidel. Nezávisle na druhých.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.162.8.XXX
                      Jak kontrolovali první 4? Leclerc dojel 6. pokud se nepletu... Sainz dojel naopak 4. Takže jak kontrolovali první 4 ?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.162.8.XXX
                      Nic takového netvrdím, ale hlavně tenhle argument je úplně mimo... Protože jak jsme se shodli výše, záměrně to neporušovali, tedy nekradli... Špatně to odhadli, možná příliš riskovali... Což já hájím tím, že ty podmínky byly špatné, čas na přípravu byl nedostatečný a hlavně tohle by nemělo rozhodovat... To sem se na to nemusel koukat...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Loqenc

                      Loqenc

                      85.71.3.XXX
                      Když provedli měření a zjistili, že byly porušeny pravidla, tak už bylo pozdě změřit Russella a Sainze, protože parc ferme mezitím skončilo a auta co se neměřila byla předána týmům.
                      Pěkně popsané je to např. zde https://www.motorsport.com/f1/news/the-can-of-worms-opened-by-hamilton-and-leclercs-f1-us-gp-disqualifications-10536707/10536707/

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.162.8.XXX
                        Díky za vysvětlení... Každopádně pořád to neodpovídá tomu co tvrdí Graham, tedy že kontrolovali první 4...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Myslím, že automaticky kontrolují první 3. Leclerc mohl být prostě jen namátková kontrola. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Jak, nenechají vyzkoušet. Mají na to volné tréninky. V tomto víkendu dokonce sprint.
      Prostě Ferrari s Mercedesem šli na hranu a ono to nevyšlo.
      To je jak s Huntem v roce 1976, nebo Lewisovo křídlo v Brazílii 2021. Bylo to zanedbatelné porušení rozměrů, ale buď auto předpisy splňuje, nebo nesplňuje. FIA nemůže říct, že trochu to bude tolerovat. Když zase dá nějaká procenta tolerance, tak se vytvoří úplně stejná hranice, kterou někdo musí splnit.
      Tady prostě není co řešit. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Sorry, ale co je na toto lepší test, než sprint???
        Vidím, o kolik se opotřebí deska za 19kol, tak si můžu spočítat, kolik to bude za 56kol. Samozřejmě s přihlédnutím na to, že auto bude na startu o něco těžší.
        To je mnohem lepší testování, než při volném tréninku, kde v kuse jezdí jen pár kol a ještě s rozdílným nastavením a množstvím paliva. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          A jo , to jsem přehlédl... V každém případě, kontrolovaný buď poruší a nebo neporuší. Nebo by bylo spravedlivé kdyby Hamilton skončil druhý , když měl výhodu nižší světlé výšky ? No zcela určitě ne. Taky to vzal jako chlap. 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Já neřeším samotný prohřešek, potrestání... Mně nesedí, že tomu přispěl formát víkendu... Předpokládám, že Mercedes neměnil světlou výšku mezi sprintem a závodem... Ve sprintu to prošlo, v závodě už ne... Já se chci bavit sledováním závodu, ne čekat na výsledky měření...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.115.XXX
              Já myslím že se každý bavil při sledování. I díky světlé výšce byl LH mnohem více konkurenceschopný a i proto mohl jet, jak jel. bej vejš, třeba by to bylo zcela jinak. A nejspíše ano.

              Výsledek zážitek nemění.... ten jsi měl v rámci závodu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Ono není důležité jestli první čtyři. A nebo čtyři. 18

          To je mód Bulíš, bulím, bulíme.

          Podstatné je že někdo porušil a druhý ne. To snad není možný, čeho se držíž.

          12 09

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Loqenc

          Loqenc

          85.71.3.XXX
          Píšou tam, že k výběru k měření mohly přispět senzory co měří vertikální oscilace, záběry z vozů (poskakující hlavy) nebo zápach z ojeté titánové části :) Ale možná to bylo jen náhodně, nebo např. první tři plus vítěz kvalifikace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Vždyť ten závod byl dobrej, napínavej a nikdo netvrdí že to udělali naschvál. Myslím že se to celkově bere v pohodě. Tohler se stát může. Ale chyby se musí hledat vždy u sebe. Když zvládli jiní....oni s epoučí. V F1 se jde vždy na hranu a někdy to nevyjde.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Tak to mi přijde jako dobrej úlet... Když na výsledcích nezáleží, tak je ani nikam nezapisujme, body nepočítejme atd. 18

            Samozřejmě, že je důležitý, aby průběh odpovídal výsledkům... Pokud jel LH s nelegálním autem, tak ovlivňoval závod ostatním a veškeré drama bylo falešné...

            Je to jako by sis dal dobrý dort a pak se pos*al... V cukrárně ti pak řekli, že dort sis užil, takže jaký pak copak...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Když kontroluješ namátkově, tak nemůžeš vědět zda další porušili nebo ne...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Takže nevíme jak to bylo... Já vím, že v 2021 Brazilii LH diskvalifikovali z kvalifikace na základě namátkové kontroly...

            Pokud by to bylo takto tzn. namátkově vybereme 3 jezdce, tak je to dost krutý vzhledem k tomu jak těžké podmínky byly... To by pak byl ten černý Petr... Kdy hoblovali všichni, ale vybrali jsme jen 3 a z toho neprošli 2...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Loqenc

          Loqenc

          85.71.3.XXX
          Jenže po sprintu nemůžou měnit nastavení. Nebo můžou, ale musí pak startovat z boxů. Což pak asi raději risknou.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Ale to je to o čem celou dobu mluvím... Za mě týmy nedostaly dostatek prostoru proto, aby zvládly své vozy 100% odladit... Že to jedni trefí a druzí ne, tak pro mě není argument... Tohle není to v čem by se mělo závodit... Já nebrečím, že Mercedes diskvalifikovali... Mě štve povrch v Austinu a to, že byl pouze 1 trénink... Za těchto podmínek to bylo nedostatečné...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Loqenc

          Loqenc

          85.71.3.XXX
          Ve sprintu se navíc jede jen s menším množství paliva. Při plné nádrži to půjde k zemi víc. Takže mají jen jeden trénink, aby se připravili na závod a kvalifikaci. Je to málo, ale na druhou stranu je to pro všechny stejné.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        přesně tak.
        ještě když by bylo možné do nastavení auta během víkendu sahat, tak dejme tomu. ale když v pátek po vstupu do Q1 se vše uzamkne, tak mám pocit, že se brzy dočkáme toho, že většina pole bude v takovýchto víkendech startovat z boxů, jako nyní AT a AM 05.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          To se právé kritizuje, že je nefér... A vyplatí se to jezdcům startujícím vzadu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Na tohle všechno poukazuji svými komentáři / dotazy... A ten argument, že je to pro všechny stejné... Tak ano, ale jak celou dobu říkám, v tomhle se nemá závodit... Vítěz nemá být ten kdo nejlépe trefí světlou výšku, aby prošel pravidly... Týmy mají dostat prostor si udělat obrázek a pak pravidla dodržet...

          Nebo nám dejte grafiku, kde uvidíme jak hoblují desku online a můžeme sledovat tohle drama...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          to sice jo, ale co s tím uděláš, když po sprintu zjistíš, že bys mohl mít v závodě problém a auto je už od předešlého dne v režimu parcfermé? porušíš pravidla PF a budeš startovat z boxů? to za chvíli pojedou z boxů všichni. bohužel v tom, že ten formát víkendu je nesmyslný má fanda FH pravdu. a to říkám jako fanda McL, který na tom vydělal.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Tak za prvé , to je irelevantní a za druhé, kdyby jsi četl ten článek, což jsi neudělal, tak tam je to vysvětleno. Oni mají senzory a dle těch senzorů jde odhadnout, koho kontrolovat a koho ne.

            Kontrola je od toho, aby ten kdo je kontrolovaný prokázal že funguje legaĺně. O nekontrolovaném v pravidlech nic není. Jako chápu co máš na mysli, ale kdyby si četl článek....tak víš, že to nebylo možné. Vybráno bylo dle senozorů...
            Jinak neporušil Verstappen a Norris.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        nikoliv volné tréninky, ale volný trénink - jeden! a po něm se hned jede kvalda a od ní už na autě nenastavíš nic, protože jinak penalta a start z boxů. takže ne, opravdu týmy na vyzkoušení prostor nemají. nebo se snad na rozstřel a sprint může měnit nastavvení?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Napsal jsi: Já se chci bavit sledováním závodu, ne čekat na výsledky měření...


          Oboje bylo ve zcela různých časech. Takže jako na vidle. 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Tak to už je jejich risk. Když zjistím, že bude průser, tak to raději zvednu a vyjedu z boxů. Nechci, tak musím počítat s DSQ.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Nemůže se měnit. Ale po sprintu můžeš zjistit, že se při závodě deska obrousí víc a pak můžeš zvolit start z boxů s regulérním autem. Případně říct pilotovi, že nesmí jezdit přes obrubníky. A nebo risknout nelegální auto a následný trest.
          Každopádně většina vozů prošla. Asi to vyřešit šlo. Co má FIA udělat? Říct: OK, bylo to jen trochu?"
          V tom případně budeš mít příští závod každé auto "trochu" nelegální.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Ano, o těžím voze jsem psal. Ale neříkej mi, že si nedokáží s dnešními počítači dopočítat, jaký vliv na to bude mít větší zátěž?
            Za ty stovky závodů, které to pravidlo platí.....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              No ani ne... Když se pos*reš potom zákusku, tak příště nebudeš mít chuť si ho dát znovu... Na ten, který ti ty potíže způsobil taky nebudeš vzpomínat s láskou... Nelze to oddělit... Ok závod dobrý, ale ta diskvalifikace mi to zkazila...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Přečetl jsem si to znovu ještě 2x a vůbec nevím odkud bereš to z těch senzorů... Pak mě tedy zajímá ten Sainz a Russell...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Co konkrétně myslíš ?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Konečně někdo rozumný... Mě by to vadilo i kdyby na to doplatil Lando nebo Max... To není o tom, kdo na tom vydělá, prodělá...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            FIA se má poučit a buď změnit pravidla ohledně PF nebo tento formát víkendu... Já třeba nechápu proč nemáme 2 tréninky a 1 kvalifikaci... Ale máme 1 trénink a 2 kvalifikace... Je to prostě hloupý...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Kdyby to bylo 100% tak neřešíme celý minulý rok problém s poskakováním...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Za mne třeba proto, že jsme viděli 2 různé závody s dvěma různými startovními rošty. Vítěz nakonec byl sice stejný, ale závod jiný.
              Asi bych přidal jeden FP, ale asi by museli přidat i nějaké sady gum navíc.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Ale i kdybychom na tohle přistoupili, tak je to hrozně stupidní disciplína, ve které se porovnávat... Pravidla mají být jasná, zvlášť ta technická a nemělo by nastat, že je omylem porušíš...

              Neměl jsem možnost toho moc najezdit, tak já si myslím, že to vydrží... Nevydrželo tak DSQ... Super světová soutěž, když rozhodují takové to věci...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Už se ujelo víc jak 30 závodů s poskakováním. V Austinu už jeden taky proběhl a kupodivu bez diskvalifikací za opotřebování desky.
                Tohle už taky mohli mít spočítané.
                Za mne prostě posadili auto moc nízko a nějak doufali, že to bude do hranice. Kdyby ho posadili o fous výš, mohli dojet, ikdyž asi ne na druhém místě. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Když pominu, že sprint obecně považuji za nesmysl... Tak pořád tu druhou kvalifikaci... Jak jako jsme viděli 2 různé závody ? Co je to jako za argument... Bylo to na úkor přípravy na hlavní VC, což by např. v Barceloně jistě nebyl problém, ale v Austinu je to kvůli povrchu velký problém...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Sorry, ale takto je to ve více věcech.
                To samé může nastat třeba při minimální hmotnosti. Nebo u minimálního množství paliva.
                Pamatuješ na DSQ Vettela v Maďarsku? Prostě měli natankovat o pár deci víc, nebo ho víc šetřit. Dostal flastr po závodě úplně stejně.
                Tady mohl Mercedes auto o půl mm zvednout a neměli by problém. Jako všichni ostatní.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Jeli s jiným autem za jiných okolnosti, bez sprintu... Jasně, že posadili auto nízko... Já říkám, že je naprd, že neměli dost prostoru se připravit tak, aby k tomu nedošlo...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    V loňském roce jeli taky plný závod s poskakujícím autem.
                    Evidentně jiní zvládli se připravit. Smířili se s vyšším a pomalejším autem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jestli vůbec dělat sprinty je věc druhá.
                  Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
                  Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Nevím za co sorry ? Ve více případech je to stupidní... Každopádně mě nevadí ta diskvalifikace, protože ji chápu... Vadí mi formát víkendu, který v kombinaci s okruhem byl náročný...

                  Řeknu to jinak... Pokud by F1 měla být o tom, že víkend, co víkend někoho diskvalifikují protože bude mít ohoblovanou podlahu, nedostatek paliva aj. nedostatky... Tak ji sledovat nebudu, protože mě zajímá co se děje na trati, nezajímají mě výsledky měření... Pokud byl vůz LH, ChL nelegální, tak je ideálně vůbec do závodu neměli pustit, aby neovlivňovali závod ostatním... Ale nechat je bojovat na čele, překážet ostatní a pak je vyřadit... Je prostě nah*vno... Chápu, že někdy k tomu může dojít, ale pokud týmy řeknou, že neměli dostatek času na přípravu a objektivně ho neměli... Tak je to na pováženou...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    A co je to za disciplínu, smířili se s vyšším a pomalejším autem ? Že bych příště přijel v Superbu... S takto vysokým a pomalým autem se tam zatím nikdo nesmířil...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Evidentně, když nekontrolovali všechny... To je jak zaseknutá deska... Mě nezajímá, že někdo přípravu zvládl lépe... Tohle není něco v čem se má závodit...

                    2 VC jsme viděli, ale kvůli tomu nemusely být 2 kvalifikace, to mi přijde o ničem...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Jak můžou dopředu vědět, že se deska moc opotřebí???
                    To je jako dopředu vědět, že spotřebuje vůz moc paliva, nebo že po dojezdu bude vážit míň než mělo.
                    Tohle se prostě stává a čas od času nějaký tým buď zkusí jít na hranu, nebo si něčeho nevšimne. Tak dostali flastr a příště si nechají rezervu, jako jiné týmy a vůz posadí výš.
                    A objektivně možná měli o něco méně přípravy, ale po sprintu museli vědět, že můžou mít problém. Že auto nechali ve stejném stavu a ovlivňovali závod ostatním vyčítej jim. Oni se mohli rozhodnout, že auto zvednou. Riskli to a DSQ je naprosto v pořádku.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Tvl, nehraj si na hloupého. Je snad jasné, že čím nižší světlou výšku formule má, tím je rychlejší. Každý se snaží ho mít nejníž. Proto je tam ta deska, aby se stanovila hranice.
                      Kdyby ten Mercedes (Ferrari) zvedli, logicky by byl o nějaké setiny nebo desetiny na kolo pomalejší.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Evidentně kontrolovali víc vozů. Jo, je to jako zaseknutá deska.
                      Má se závodit s legálními vozy. Co je legální stanovují předpisy. Pokud si někdo postaví auto s nižší světlou výškou, než požadují předpisy, je nelegální a následuje DSQ. Už 74 let.
                      Kdyby nebyly 2 kvalifikace, viděli by jsme 2 podobné závody. Jiné postavení na roštu z toho dělá jiný závod.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.162.8.XXX
                        Já se naopak snažím hrát si na tolerantního, protože pořád reaguješ mimo to hlavní co píšu...

                        Ta deska nestanovuje hranice... Ale slouží jako nástroj k měření... Tzn. nejdřív musíš jezdit a pak můžeš měřit... Když nejezdíš tak je to problém a díky formátu tohoto víkendu a atypičnosti trati v Austinu se moc nejezdilo, tak bylo těžké se připravit na VC...

                        Já se nesnažím rozporovat zda LH získal výhodu... Mě štve, že nedostali dostatek prostoru tomu předejít... Ale současně nemám problém uznat, že ostatní to zvládli lépe, ani nemám problém s diskvalifikací... Jen bych rád aby to do budoucna změnili, protože pro mě je to takhle o ničem...

                        Nebo opravdu dejte nám na obrazovku grafiku podlahy a budeme se natřásat blahem v závislosti na tom jak komu ubývá...

                        Nemusí se jezdit ani kvalifikace, ani řešit pořadí... Každý ujede 300+km a seřadíme to podle úbytku podlahy... To je to co rozhodne... 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ale no tak, pane Volejník. Jestli se to prokáže, tak vítězem jste, jako vždycky, zase vy. 01 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ta deska slouží k tomu, aby se zjistilo, že tu hranici někdo překročil. Není opotřebovaná, je auto legální. je opotřebovaná moc, auto mělo nelegální výšku.
        9mm desky je hranice, kdy je auto legální.

        A ano, možná by mohli mít 2 tréninky. Ale on na to stačí i ten jeden. Je stejný jako druhý. Slouží k tomu, aby se vychytaly problémy.
        A problém museli vidět po sprintu. Že ho nechtěli řešit je jejich problém.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Jo, měli startovat z boxu, když si dali to auto moc nízko.
        Nemyslím si, že by další 2 tréninky na tomto něco změnily. Kdyby tohle chtěli řešit ve volném tréninku, mohli. Po sprintu museli vědět, že mají problém.
        zvolili si mezi startem z boxu a možnou diskvalifikací. Jejich volba.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Nemuseli, protože sprint se nejezdí s plnou nádrží... Kde vůbec bereš tyhle moudra ? Museli vidět ?? Když to museli vidět, tak počítali s DSQ ??

          Mercedes potopil Lewise, Ferrari Charlese..? Co je tohle za řeči, museli vidět ??

          Navíc by mě zajímalo, zda vůbec mohou vozy po Sprintu takto kontrolovat...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Jakou možnou diskvalifikací ?? Když to museli vidět, tak nebyla možná, ale jistá že ? Totiž to co říkáš totiž nedává žádný smysl...

          Každopádně další trénink by na tom možná nic nezměnil, ale dostali by víc prostoru na to přijít, takže alespoň ze strany FIA by mohli mít čisté svědomí...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Podle toho co píšeš, tak to po sprintu dokonce musí vidět...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Já jsem psal, že po sprintu jim muselo být jasné, že existuje nějaký problém a můžou být na hranici porušení pravidel.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Nekecej, on se nejezdí s plnou nádrží? kdo by to byl řekl? Třeba já, když jsem to psal hned na začátku? Pravidlo platí přes 10 let. To za tu dobu nezjistili, o kolik víc mm se zbrousí s přidáním 10kg váhy?
                Znovu: Museli vidět, že můžou mít problém. neříkám, že přesně věděli, že to neprojde.
                Tak nějak předpokládám, že na závod se dává deska nová. Jinak by to záleželo i na počtu tréninkových a kvalifikačních kol. To by nedávalo smysl. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Mne to nebaví opakovat tolikrát jen proto, že se ti nechce vnímat co píšu. Po sprintu musela být deska nějak opotřebovaná. To se dá změřit a dopočítat na závod. Neříkám, že 100% přesně. Ale dost na to, aby je to upozornilo na problém.

            A nebo by někdo přišel s tím, že i 5 volných tréninků je málo a obvinil by FIA z toho, že to neřeší dodstatečně. Minimálně dalším 2 týmům to stačilo. pravidla jsou pro všechny stejná a známá od začátku sezony. FIA tedy může mít svědomí čisté.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Bože to je tak nic neříkající fráze... I tobě musí být jasné, že můžeš mít nějaký problém... Já si taky nejsem jistý, jestli zítra neumřu... 20

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Nic neříkající fráze? Hmmmm.
                Jsem zvyklý na to, že když mi hrozí problém, zamyslel bych se nad tím, jak ho vyřešit. V tomto případě třeba trochu zvednout auto.
                Ale neříkám, že to tak musí mít každý. Někdo problém nemusí řešit jako nic neříkající frázi a čekat, že to nějak vyhnije. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Kde bereš tu jistotu, že to Mercedes a Ferrari nechali vyhnít ?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Nevím, jsem cokoliv psal o jistotě, ale za mne to tak vypadá.
                    Prostě to evidentně riskli. Ostatní auta zvedli.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Používáš fráze jako museli vidět a pak to prokládáš "myslím si" a "nevím"... Kdo zvedl auto ? Když po prvním tréninku se na to nesmělo šáhnout ? Možná Aston ? Proč nestartovali všichni z boxů ?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              To, co píšeš, by mohla být pravda tak maximálně v případě, že by kontrolou prošly po závodě všechny vozy. Tak, jak to je teď, to je pouhá ruleta a to od F1 rozhodně nečekám.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Ano, vidět to museli. Jejich myšlenky fakt neznám. Záhada.
                Toto Wolff:
                „Nakonec na tom všem nezáleží. Ostatní to udělali správně a my ne. V pravidlech není žádný prostor pro manévrování. Musíme to bez zbytečných řečí přijat, poučit se a příští víkend se vrátit silnější.“

                Věřím, že se poučí a vrátí se silnější. Dál to nemá smysl řešit.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Já se bojím toho, že se není z čeho poučit a příště si vylosuje černého Petra někdo jiný protože ten formát je blbý...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Desky se kontrolují skoro pořád. Jsou to první případy letos. Asi to jde, nemít problém.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Jak píše Robert v druhém článku, týmy si po sprintu můžou desku samy přeměřit. Nemusí to dělat FIA.
                A FIA namátkově dělaá kontroly pořád. Kontrolovat všechny je časově nereálné. Dělá se to tak destíky let. Proč je to problém teď? Protože HamiltonxVerstappen?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.115.XXX
                  To je tak když jedeš s neporávněnou výhodu. To tak skončit musí.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  Problém je že už po prvním tréninku v pátek se nesmělo šahat na káry (nastavení), takže šly týmy do víkendu dost naslepo, a to s extra hrbolatým povrchem to určitě ovlivnilo....

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu