DISKUZE K ČLÁNKU Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari
Ferrari oznámilo, že Mattia Binotto na konci roku opustí pozici šéfa závodního týmu, který po slibně rozjeté sezóně na titul opět nedosáhl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovali 4 lidé)
29.11.2022 12:20
To je právě ten problém. Binnoto kariérista chtěl… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Racek
22:28 29.11.2022 78.80.232.XXXNo jo, zrovna když se to už docela naučil ... to tak bývá. Ted přijde další nováček a bude se učit a učit ...
Mimochodem, Binotto připravil přes zimu Ferrari velmi dobře. Pak začaly problémy technické i ve vývoji. A to už nebyla tak úplně jeho vina. A nakonec došly prachy...
Ono těch chyb ve strategii nebylo zas tolik, viz ostatní týmy... Těměř bezchybný byl jen Red Bull, až poslední závody úplně nezvládl na což doplatil Perez. Ale i tak, dobrý výkon. -
juras
20:15 29.11.2022 88.103.92.XXXVono je to hodně těžký...v F1 je aktuálně trojice týmů které jsou absolutní TOP.
Asi každej uzná že Mercedes je vítězná mašina která pěknejch pár let kromě toho že měla všechno potřebný pro úspěch prakticky nedělala chyby a neustále odváděla 100 %. Wolffovi se musí nechat že ten dobře promazanej stroj opravdu dobře řídil...když už Mercedes neměl takový náskok...přivedl do něj vyloženou jezdeckou dvojku a podpořil maximálně Hamiltona...prostě za ta léta vlastně neudělal jedinou vážnou chybu...a když...tak v době nadvlády kdy to ve finále výsledky a triumfy neohrozilo.
No a pak tu máme Redbull...to že vyklidil ty nejvyšší posty mělo v nástupu hybridní éry především co do činění s motorem...a pak po odchodu Vettela taky se tým vypořádával s faktem že má vynikajícího Ricciarda...ale asi ještě talentovanějšího Verstappena...dopadlo to odchodem Ricciho a Verstappen taky potřeboval dospět. Krom toho Renault obnovil tovární tým...a Redbull až spojením s Hondou dospěl po letech do pozice že skutečně mohl konkurovat Mercedesu. To že Horner je nejdéle sloužícím šéfem týmu není náhoda...jeho osobnost je podle mě srovnatelná s Wolffem.
A s těmito dvěma obry soupeří nejtradičnější a legendární Ferrari. I když základ mají na vysoké úrovni, není jednoduché udržet se na takové úrovni jako ti dva největší rivalové. Doba kdy Bernie a Mosley měli "podporu" Ferrari za samozřejmost je ta tam.
V době kdy sahalo Ferrari v souboji s Mercedesem po úspěchu nedokázalo udělat ten rozhodující krok...pak přišla aféra s motorem...odchod Vettela a v podstatě přestavba týmu.
Za mě letos Ferrari zaslouží palec nahoru...i když nakonec najdeme spoustu věcí které se dají kritizovat, pro mě byli nejpříjemnějším překvapením sezóny a podíleli se na tom že především v úvodu sezóny měly závody říz a bojovalo se moc pěkně.
Jen lidi uvnitř Ferrari vědí...Binotto byl šéfem...takže za ty neúspěchy v důsledku chyb je zodpovědný. Ovšem i když Leclerc a podle mě i Sainz jsou skvělí piloti, chybí jim zkušenosti v souboji o absolutní vítězství...v minulosti bylo velmi těžké bojovat s téměř dokonalým Hamiltonem...momentálně je úplně stejně těžké bojovat s téměř dokonalým Verstappenem. Kromě toho Mercedes v určité době zvolil cestu absolutní podpory Hamiltona...a u Redbullu jakbysmet. U Ferrari do toho šli aniž by postavili Sainze do role jednoznačného podporovatele Leclerca...třeba skutečně šli do letošní sezóny s cílem "naučit" se bojovat o tituly.
Já bych Binottovi dal důvěru ještě příští rok...pokud by Ferrari příští rok nevyhrálo...pak by podle mě sám Binotto rezignoval.
Osobně si myslím že v určité fázi sezóny Ferrari už vůbec na tituly nemyslelo a začalo pracovat na příštím roce...aby nemuselo slevovat z výkonu aktuálně nejlepšího motoru, aby si udrželo výkonnost šasí...a aby identifikovalo chyby se strategiích. -
Kevin
18:38 29.11.2022 80.250.28.XXXBudu v menšině, co už. Jsem vůči Binnotovi smířlivější a budu spekulovat tak jako všichni, když hodnotí zvenčí Ferrari. Podle mě ve Ferrari vládne moc politiky, buď nemají jedinci přímou zodpovědnost a jsou schovaní za „rodinný korporát“, nebo nebo se naopak bojí vyhazovu za neúspěch. Prostředí strachu, kde nikdo nechce udělat žádné rozhodnutí, za které by mohl rychle zaplatit vyhazovem a tak raději upřednostní takový přístup, aby nevybočil z řady. Konzervativní přístup bez kreativity a invence, hlavně neudělat botu. Začarovaný kruh od příčiny, k následku a zpět k příčině. Atmosféra strachu kreativitě a odvážným nápadům nepřidá. Ve Ferrari se buď dlouho nic nemění a neděje, aby pak přišla bouře a rozvrat. Nastoupí nový šéf, který to zkusí zase jinak, někteří lidé se vyhází, jiní naberou, jádro si oddychne, že tentokrát nebyli odejiti oni, ale v hlavách už jim běží, jak dlouho to tak vydrží. Ferrari je velká politická organizace a šéf je nesmírně důležitý, ale změnit přístup a myšlení lidí, kteří ve firmě pracují trvá podle mě dlouho. Podle mě italský inženýr se bojí o lukrativní zaměstnání daleko více než ten anglický, ale je to jen má domněnka. Personální změny jistě bývají potřeba, ale když je jich moc, tak je to už kontraproduktivní. Arrivabene výsledky měl, ale byl v tom i ten motor a říká se, že v týmu panovala atmosféra strachu. Tenhle přístup podle mě nemůže dlouhodobě v prostředí, kde hrají inovace, nápady apod. Prim fungovat. To není jak když se někdo fláká u lopaty… Moc nejsem za přístup, kterým za sebou Ferrari pálí mosty, viz. Aldo Costa nebo teď s Binnotem, pokud tedy nemají lepší lidi do motorárny a pokud by chtěl vůbec zůstat, když nad ním byla zlomena hůl. Myslím si, že chtěl změnit atmosféru strachu na jinou formu přístupu uvnitř týmu. Když se člověk podívá na všechny ty závodní strategie, tak si přece nikdo nemůže myslet, že jsou ti stratégové naprostí pitomci, že v tom bude něco jiného. Jsou to špičkoví inteligentní lidi, kteří se ale musejí pohybovat v mantinelech vnitřní politiky a často tak nemohou uplatnit logické rozhodnutí při strategii právě z důvodu vnitřní politiky, aby náhodou neohrozil svou pozici a nebyl vykopnut. Binnoto třeba nebyl nejlepší manažer, to posoudit nedovedu, ale měl jedno velkou nevýhodu oproti těm předchozím. Ferrari má velkou slabinu, která dříve byla jejich výhodou a to je efektivita všeobecně. Nejdříve to bylo omezení testování a teď i omezení financí, které třeba Arrivabene nemusel řešit a mohli do toho sypat kolik chtěli. A ta směrnice co letos byla přijatá taky nepomohla. Pokud se vezme koncept Mercedes, který od podlahy vytvářel nejméně přítlaku proti Ferrari a Redbullu, který měl něco mezi tím, tak omezení porpoisingu dolehlo na Ferrari nejvíc. Do té směrnice nebyl s opotřebením pneu žádný problém. Ferrari spoléhalo na přítlak od podlahy a proto jezdilo záměrně co nejníže. Aby se omezil porpoising, museli jednat z těchto týmu nejvíce zvednou auto a navíc hodně přitvrdit odpružení, které poté způsobovalo větší opotřebení pneu, skoro bych řekl, doslova jim zařízli koncept. Nemíním je omlouvat, kopanců udělali nespočet, jen nesouhlasím s všeobecnou kritikou, že Binnoto za nic nestál a jsem moc zvědavý, jak si povede nový šéf…. Vůbec si netroufám tvrdit, že je to ve Ferrari celé o tom, ale věřím, že určitý negativní dopad, který nelze nějak vyčíslit to mít může a má.-
Mansell_fan
19:39 29.11.2022 86.49.254.XXXZrovna ta směrnice byla další Binottova porážka. Zákulisní politika byla vždy u Ferrari silnou stránkou a teď se Binotto jenom díval jak FIA ponoukaná Wolffem uprostřed sezóny zavádí něco co Mercedesu pomohlo, Red Bullu neuškodilo a co Ferrari vpodstatě zlikvidovalo. Tady se musí prostě šéf týmu umět pořádně prát za týmové zájmy a ne hledět jako leklá ryba. Kdo ví, možná to Mates nesměle zkusil a FIA řekla, ale no tak, chlapče, ty máš u nás vroubek vyřešený tajnou dohodou, takže mlč jinak nebudeme mlčet my. A Binotto radši sklapnul, aby na něj nevyplula nějaká velká špína. Slabý a navíc ještě vydíratelný šéf je ovšem k ničemu, zvlášť když proti němu stojí "těžké váhy" Wolff a Horner-
Kevin
19:59 29.11.2022 80.250.28.XXXV podstatě s tím souhlasím a i bych řekl, že to Binnoto zkusil. Nakonec stěžoval si i na dodržování rozpočtových stropů vůči Redbullu, ještě myslím nepodepsali ty dohody na motory po roce 26 také vzhledem k Redbullu, apod. Ferrari by chtělo, ale postupem doby ztrácí politickou sílu a ztrácí i spojence, viz. daleko autonomější týmy Alfa a Hass Kdyby to byl naprostý ňouma, tak by v politickým Ferrari nemohl dělat ani šéfa motorárny, ani nakonec šéfa týmu a nemyslím si o něm, že je hlupák, aby podcenil důležitost lobbingu. Horner i Wolf jsou první ligy, ale není to jen o síle té osoby, musí být síla organizace v pozadí, a jsou to spojené nádoby. Uvidíme, jestli nový šéf bude v tomhle poli úspěšnější, doufám že jo, ale obávám se toho, že sílu nemá Ferrari jako celek.-
Mansell_fan
20:27 29.11.2022 86.49.254.XXXJe to o síle té osoby. Lidi jako Ron Dennis a Frank Williams měli v dobách nejvêtší slávy velký vliv a přitom za nima nestály automobilky. Dnes je to právě Wolff a Horner. Takovou těžkou váhu musí sehnat i Ferrari a upřímně, nejsem si jistý že je taková k mání. Potřebovali by takovou trefu jaká se jim v sedmdesátkách povedla s mladým Montezemolem a v devadesátkách s Todtem-
Kevin
20:44 29.11.2022 80.250.28.XXXVyloženě to nerozporuji a síla osboby je nesmírně důležitá. Nejsem si ale jistý, jestli srovnávat tehdejší Mclaren a Williams v dobách jejich největší slávy s tím jak je to dnes. Pořád tam vidím enormní vliv toho, co za tím člověkem stojí. Wolf a Horner stojí na špici, stejně jako se daří jejich týmům v pohárech. Binnoto alias Ferrari síla zhruba odpovídá té třetí příčce. Nevím jak je na tom Brown, Rossi nebo třeba sám Vasseur či Steiner. Přijde mi, že ti poslední dva jsou oba politicky okleštění, přestože můžou být silný tvrdý osobnosti. S Alfou i Hasem si Fia letos vytřela podlahu. A kdyby Horner šel dělat šéfa třeba do Williamsu, kolik by toho dokázal prolobovat.-
Kevin
20:51 29.11.2022 80.250.28.XXXV každým případě Wolf i Horner jsou štiky v rybníce a Binnoto na jejich místě by nemusel být ani poloviční, to nerozporuju. Spíš by mě zajímalo, jak by si vedlo politicky Ferrari např. s Wolfem v čele, kolik by toho dokázal protlačit. Docela určit víc, už jen kvůli pověsti a nepopiratelným schopnostem, jen si říkám, jestli by to byl rozdíl řádů nebo jen o něco větší síla než má Ferrari teď.-
Mansell_fan
08:03 30.11.2022 62.209.230.XXXJasně, ani silná osobnost nedokáže všechno, v tom máš pravdu. Na Wolffa ve Ferrari bych byl hodně zvědavý, tam by se ukázaly jeho schopnosti. Problémy Ferrari jsou strukturální a asi by to chtělo čas udělat z Italů fungující tým. Todt na to potřeboval 4 roky, než ten tým začal šlapat a pak další 3 než to udělalo titul. Ovšem tehdy bylo Ferrari i v hluboké technické krizi, nejenom manažerské. Teď si myslím že by to šlo rychleji, technicky jim to přece jen docela funguje (viz letošní auto).
Jinak třeba krásný příklad jak to Wolffík umí politicky je přelom loňského a letošního roku kdy se několikrát setkal soukromě se Sulayemem. Během té doby taky Mercedes vyhlásil že nebude hnát causu Abu Zabi k civilnimu soudu. Už tehdy se spekulovalo že za to že Mercedes nebude rozmazávat skandál z posledního závodu bude do budoucna po FIA něco chtít. A voilà, za půl roku FIA schvaluje směrnici proti poskakování, která medvědům nesmírně prospěla.-
-
Kevin
16:51 30.11.2022 80.250.28.XXXJasně, nejspíš to tak s tou Fia i dopadlo, ale nutno podotknout, že Wolf měl i s čím hrát. Přece jen, to rozhodnutí Massiho bylo kontroverní a de facto rozhodlo o titulu. Být to opěčně, něco by si mohl prolobovat naopak Horner. Kolik by v takové situaci dokázalo prolobovat Ferrari netuším, ale zdá se mi, že tahá oproti těm dvama týmům za kratší konec i bez Binotta. Já s Tvým pohledem souhlasím, jen sem podotknul, že se mi zdá, že je tam toho víc než je jen ten či onen šéf u rudých. Jinak se kouzelníkovi panu Binottovi omlouvám, že mu zde stále komolím příjmení A vlastně i Wolffikovi
-
-
-
-
-
-
Kevin
21:05 29.11.2022 80.250.28.XXXMěl by to být trend a taky by se mi to líbilo. Jenže realita je jinde a tohle je zatím utopie. V praxi se však ukazuje, že Rebull i Mercedes dokáží brnkat na ty správný nitky, když je potřeba. A když to bohužel funguje takto, tak nezbývá chtě nechtě ostatním na to přistoupit a vyrovnat hru než jen doufat, že se něco změní...
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
13:47 29.11.2022 82.142.123.XXXJj, Binnotík nebyl asi nejlepší šéf, ale jestli se chcete zlepšit tak tam musí dát někoho kvalitního a nechat ho dělat svou práci a ne vyhozovat ho po 1-2 rocích .... očividně taliáni nejsou špatní protože postavili kvalitní káru na sezonu 2021, ale ostatní pokulhávalo - vývoj, hodně strategie, komunikace s piloty, občas pitstopy, atd. taky jsem slyšel že se Binnoto a vedení stáje hodně přiklánělo k Sainzovi, což je trochu nelogické když byl (sice o málo) pomalejší než Leclerc - protože to zacházení s piloty taky Ferrari pokazilo pár závodů. Takže věřím že když tam přijde schopný člověk, může Ferrka dotáhnout na nějaký titul, .... ale bude to težké protože RB bude pořád silné a myslím že i Mercedes se dotáhné na souboje o vítězství .... a snad to přidá McLaren nebo dokonce i Alpine nebo v budoucnosti Sauber/Audi, Aston Martin nebo i případná Honda. -
Mansell_fan
11:50 29.11.2022 62.209.230.XXXBinottovi paradoxně zlomilo vaz to výborné auto co letos udělali. Kdyby měli letos zas šunku, tak by se têm Matesovým výmluvám věřit možná dalo.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek