DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem
Jedno z nejsledovanějších témat posledních dnů se týkalo porušení finančního stropu ze strany stáje Red Bull, jemuž hrozilo hned několik možných trestů. Registrovali jsme rovněž názory některých pilotů i zástupců stájí, komentujících danou skutečnost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovalo 7 lidí)
28.10.2022 18:40
Co k tomu říct? Aby se vlk nažral a redbull koza… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
odin
07:02 01.11.2022 90.182.210.XXXDal jsem ti plus, ale trochu bych tě poopravil. Myslím, že tady nejde ani tak o schopnost FIA účinně kontrolovat svá pravidla, jako o OCHOTU FIA účinně kontrolovat svá pravidla.Trofnu si tvrdit, že jsem schopen vymyslet jednodužší, transparentnější a účinnější systém rozpočtových stropů a jeho kontroly. Počet zaměstnanců každé stáje je jasný před sezónou jejich ohodnocení musí být také jasné před sezónou, případné bonusy a podobné věci ať týmy vyčíslí procentuálně také před sezónou (ty jim případně jsem ochoten po jejich oprávněném vyplacení z price money na konci odečíst (nebo taky ne, když budu chtít aby se rozdíly mezi bohatými a chudými zmenšovaly). A dále ať si každý výrobce stanoví cenu svých produktů před sezónou a tato cena je fixní pro všechny, tedy i pro výrobce samotného. a pak už jde o to kolik jednotlivé týmy nainvestují do věcí, které si musí dělat sami.
Za překročení limitu stropu příští sezónu by vozili zátěž umístěnou nad těžištěm (cca za každý milion 100 kg). Na prachy bych jim nesahal, když je omezuji rozpočtovým stropem. Jestliže v průběhu sezóny propustí nějakého zaměstnance, tak ušetřené peníze mohou proinvestovat, což nejspíše nepřichází v úvau protože smlouvy jsou tvrdé jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele a museli by mu stejně platit. Potvrzení výsledků sezóny by proběhlo až po schválení účetních uzávěrek a kontrole dodržení stropů. Kdo by nebyl schopen dodat včas účetní uzávěrku, příští sezónu nejede. Ano, asi by se musel upravit a omezit kalendář sezóny.
Vždyť je přece jedno, za co týmy peníze utratí. pokud se nevejdou do rozpočtu, nesplnili znění pravidel a znamená to pro ně DQS. Proč by mělo FIA zajímat, zda se překročení limitu týkalo oblasi sociální, vývoje, nákupu, mezd, nebo něčeho jiného? Proč by měli řešit zda má tým 700 zaměstnanců, nebo jen 400? Jestliže jich má pouze 400, tak na další nemá peníze a pokud jich má 1000, tak si jich může dovolit i 1500.-
odin
07:46 01.11.2022 77.240.96.XXXA ještě k těm komisařům a FIA. Jejich přístup jasně ukazují kauzy Magnusenna a Alonsa, potažmo Peréze a Verstappena. Zatím co, první dva komisaři řešili, tak stejné přestupky u druhých dvou zůstaly bez jakéhokoliv povšimnutí. A pak si máme myslet, že se všem měří stejným metrem a rozhodování je fair-play? To není neschopnost, ale neochota měřit všem stejně.-
juras
19:53 01.11.2022 88.103.92.XXXS tím souhlasím...FIA, komisaři a jejich rozhodování je na pár facek.
Já zastávám názor že sportovní komisaři dohlížející na dodržování sportovních pravidel by měli být stálí. To jak je to aktuálně jen a jen podporuje tu nekonzistenci...kdyby dva verdikty za stejný prohřešek vynesl ten samý komisař...a jednou by trestal a podruhý ne...dost složitě by to vysvětloval. Možná jednou by mu to prošlo, ale bylo by to něco úplně jiného než když v jednom závodě se nějaká situace potrestá a v druhém ne...a ten komisař pak vlastně řekne že se rozhodl dobře...že on nemůže za to že ten jeho předchůdce to provedl jinak. A ve výběru sportovních komisařů by měli mít slovo jak samotní piloti, tak týmy. -
-
-
juras
19:48 01.11.2022 88.103.92.XXXJá tedy nevím jak se orientuješ v účetníctví...ale opravdu důsledně a efektivně se dají kontrolovat jasná a co nejjednodušší pravidla...jakmile vytvoříš pravidla složitá a ne zcela jasná...nastane situace kdy se to těžce a složitě kontroluje. A dělá se to jednoduše proto, aby mohla nastat situace kdy se vlk nažere a koza zůstane celá...tak to prostě je. Komedie pro laiky...a v zákulisí se dohodne co je třeba.
Já vím že je to šílený...ale jediný co bude fungovat na 100 % je nemít žádnej finanční strop. Je to blbý, ale je to tak.-
odin
23:09 01.11.2022 88.103.132.XXXSouhlasím, že pravidla musí být co nejjednodužší a tresty předem dané v tabulce. Pak není o čem.
Ano nemít stropy, znamená zbavit se problémů s jejich kontrolou. Ale pak si nestěžujme na nudu sezón od změny pravidel, do další změny pravidel. Tým, který postaví nejlepší auto v začátku, většinou dominuje dokud mu FIA nevystaví stopku novými pravidly, která zboří jejich dominanci. Nedoženou je ani ti bohatí. Ten technologický náskok bývá nezvratný. Chudší týmy jsou pak odsouzeny dělat kompars a přežívat, dokud nezkrachují. Podle mne cesta do pekel F1. Sice pomalá, ale jistá.-
-
odin
22:52 02.11.2022 88.103.132.XXXAno, máš pravdu. Ale narovnání šancí je proces, který potřebuje čas a hlavně podporu FIA a komisařů. Tímto stylem rozhodování (když se budou přestupky překročení rozpočtových stropů bagatelizovat a zametat pod koberec) samozřejmě k žádnému vyrovnanějšímu závodění nedospějeme.
Ale chápu tvůj názor a líbí se mi nápad s většími možnostmi testování pro chudší.
-
-
-
-
-
-
juras
19:21 29.10.2022 88.103.92.XXXUpřímně řečeno...nevím co si o tom všem myslet. Jediný co si myslím že vím je to, že FIA svoji roli nezvládá.
Lze opravdu přesně kontrolovat rozpočty a dodržení nastavených limitů? Nebo FIA zavedla něco, co není schopná opravdu účinně kontrolovat?
Pokud Redbull přiznal porušení limitu, jaký trest by měl dostat? Je to někde jasně a přesně zakotveno v pravidlech? Pokud ano a trest je v souladu se zněním pravidel, pak není co dál řešit. Pokud ale znění pravidel umožňuje s trestem balancovat...k čemu pak takové limity a pravidla jsou?
-
Racek
23:27 30.10.2022 78.80.232.XXXNo, Red Bull to uznal jen proto, že mu byla nabídnuta dohoda - nebo zdlouhavý a drahý soud, kdy soudci budou posuzovat názory určených expertů... a to víte, i experti jsou fandové... nebo odněkad.. Ale trest je opravdu drakonický, i tak omezené možnosti testování v tunelu snížit o třetinu, no to bude malér. A tu pokutu bych čekal někde v oblasti 150% a ne rovnou 300..
Dle mě je za tím silná pozice Mercedesu ve vedení Formule. I když jsem přesvědčen, že kdyby se podívali na něj... atd. To víte, soukromník pracující v jiném oboru si dovolil porazit továrnu...-
juras
18:19 31.10.2022 88.103.92.XXXJe to fraška...zavedou rozpočtový strop...a pak jeho překročení top týmem skončí "dohodou o trestu", to je jako co?
Napsal jsi to dobře...pokud by se Redbull cukal, mohl udělat spoustu věcí který by znamenali další vyšetřování (kdoví koho všeho...myslím jako soupeřů) a všechno by mohlo skončit mnohem větším skandálem. A všechno kvůli tomu že FIA zavede rozpočtový strop a není schopná ho v podstatě efektivně a důsledně kontrolovat...kdyby na to došlo budou se hádat o spoustě detailů a blbostí a nebude to mít konce.
Nemyslím že Mercedes má takový vliv...to by z toho Redbull vyšel mnohem hůře. Naopak...Redbull je pro F1 stejně důležitý jako Mercedes (nebo Ferrari)...i proto mu prošlo jak tohle s překročením rozpočtu, tak mu bylo výrazně pomoženo v posledním loňském závodě.
Ve formuli 1 se toho moc nezměnilo...kdysi zařízli Chapmana (kterej se z toho už nevzpamatoval), své si zažil Williams, pak kvůli Ferrari poškodili McLaren...teď po letech dominance poškodili Mercedes.
Myslím že nemůžeme očekávat nějaká velké změny...politika je hnus...a v F1 je jí taky plno.
-
-
daaviid23
21:28 28.10.2022 91.245.26.XXX10% je znát, trest je asi okej.
Ono kdyby jsme brali precedens trestu pro Mercedes za nelegální testy pneumatik, tak by dostali trest v podobě odečtení těch 2 mega od rozpočtu na příští rok....asi tak byl absurdní trest pro ten Mercedes Tohle je asi okej.-
odin
11:24 30.10.2022 90.182.210.XXXOno hlavně dost záleží na tom, jaký příklad pro precedens si zrovna vybereš. Kdyby sis vybral třeba rok 2007 a trest McLarenu, tak potrestání RedBullu oukej není. Nebo rok 1984 a trest za podvod Tyrrellu.
Jo není nad to, umět si vybrat ten správný argument, že daaviide23?-
RoBertino
14:24 30.10.2022 185.63.97.XXXOna osmdesátá léta byla vůbec výživná. Tyrrell měl lehčí auto než povolovaly řády a vozil "mrtvou váhu", ale půl roku s tím nikdo nic nedělal, než se umístil hodně vysoko, pak bylo zle. A výsledek? Škrtnutí všech bodů, vyloučení ze šampionátu (i když strýček Ken zkoušel uhrát účast mimo MS s odvoláním na likvidaci pracovních míst a zákaz výkonu povolání - neuspěl) a musel pak hodně chýlit hlavu k zemi, aby ho Balestre nevyhodil i z ročníku 1985. Od té doby jsme došli do stavu, kdy se F1 více týká financí a politiky. Jestliže se hrdlíme o milimetry na vozech i trati, tak by mělo být jedno, jestli někdo přešvihne povolený limiit o pět dolarů nebo padesát milionů. Jako všude si totiž účastníci zvykají, že jim to nějak projde, protože bez nich už by to nebylo ono. Při vší úctě k Mateschitzovi - to on několikrát držel FIA pod krkem s tím, že jestli neudělají to či ono, tak oba týmy odvolá. S šestnácti auty by to ještě byl šampionát??? Kdo by na to koukal?-
odin
16:29 30.10.2022 90.182.210.XXXPřesně tak Roberte. Jesliže Tyrrell jezdil s autem,které nesplňovalo váhové regule a byl za to diskvalifikován z celé sezóny, pak musí být i RedBull diskvalifikován z celé sezóny, když překročil rozpočtový strop, který stanovují pravidla. Prostě postavili auto za víc peněz, než mohli a než ostatní. Přineslo jim to jednoznačnou výhodu. Tak že nechápu nesmyslný trest - netrest od FIA.
A jak píšeš, je jedno, zda mám auto lehčí o 10 dkg, nebo o 100 kg, či zda překročím limit o 5 dolarů, či 50 milionů dolarů. Ta pravidla jsou kvůli něčemu vytvořena a jejich nedodržování by mělo být citelně trestáno. Řečem o špatném zaúčtování stravenek u RBR nevěřím. To si Rakušáci posílali letadlo pro každý oběd do Ameriky a servírovali se tam nadívaní pávi, ne? Jinak by těch 1,7 mil neprojedli. Tak to musel být každodenní mejdan větší, jak za lorda Hesketha.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek