DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem

Jedno z nejsledovanějších témat posledních dnů se týkalo porušení finančního stropu ze strany stáje Red Bull, jemuž hrozilo hned několik možných trestů. Registrovali jsme rovněž názory některých pilotů i zástupců stájí, komentujících danou skutečnost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 03.11.2022 11:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 28.10.2022 18:40
Co k tomu říct? Aby se vlk nažral a redbull koza… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 29.10.2022 14:17
Ano, ferrari se pohybovalo v šedé zóně a FIA… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 28.10.2022 19:11
tak tahle organizace je už dlouhá léta mým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Já bych začal od začátku...

    Když zavedu rozpočtový strop jsem schopen ho nekompromisně a účinně kontrolovat?

    A je smysluplné mít "zkontrolováno" v podstatě na konci další sezóny?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      90.182.210.XXX
      Dal jsem ti plus, ale trochu bych tě poopravil. Myslím, že tady nejde ani tak o schopnost FIA účinně kontrolovat svá pravidla, jako o OCHOTU FIA účinně kontrolovat svá pravidla.Trofnu si tvrdit, že jsem schopen vymyslet jednodužší, transparentnější a účinnější systém rozpočtových stropů a jeho kontroly. Počet zaměstnanců každé stáje je jasný před sezónou jejich ohodnocení musí být také jasné před sezónou, případné bonusy a podobné věci ať týmy vyčíslí procentuálně také před sezónou (ty jim případně jsem ochoten po jejich oprávněném vyplacení z price money na konci odečíst (nebo taky ne, když budu chtít aby se rozdíly mezi bohatými a chudými zmenšovaly). A dále ať si každý výrobce stanoví cenu svých produktů před sezónou a tato cena je fixní pro všechny, tedy i pro výrobce samotného. a pak už jde o to kolik jednotlivé týmy nainvestují do věcí, které si musí dělat sami.
      Za překročení limitu stropu příští sezónu by vozili zátěž umístěnou nad těžištěm (cca za každý milion 100 kg). Na prachy bych jim nesahal, když je omezuji rozpočtovým stropem. Jestliže v průběhu sezóny propustí nějakého zaměstnance, tak ušetřené peníze mohou proinvestovat, což nejspíše nepřichází v úvau protože smlouvy jsou tvrdé jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele a museli by mu stejně platit. Potvrzení výsledků sezóny by proběhlo až po schválení účetních uzávěrek a kontrole dodržení stropů. Kdo by nebyl schopen dodat včas účetní uzávěrku, příští sezónu nejede. Ano, asi by se musel upravit a omezit kalendář sezóny.
      Vždyť je přece jedno, za co týmy peníze utratí. pokud se nevejdou do rozpočtu, nesplnili znění pravidel a znamená to pro ně DQS. Proč by mělo FIA zajímat, zda se překročení limitu týkalo oblasi sociální, vývoje, nákupu, mezd, nebo něčeho jiného? Proč by měli řešit zda má tým 700 zaměstnanců, nebo jen 400? Jestliže jich má pouze 400, tak na další nemá peníze a pokud jich má 1000, tak si jich může dovolit i 1500.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        A ještě k těm komisařům a FIA. Jejich přístup jasně ukazují kauzy Magnusenna a Alonsa, potažmo Peréze a Verstappena. Zatím co, první dva komisaři řešili, tak stejné přestupky u druhých dvou zůstaly bez jakéhokoliv povšimnutí. A pak si máme myslet, že se všem měří stejným metrem a rozhodování je fair-play? To není neschopnost, ale neochota měřit všem stejně.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          S tím souhlasím...FIA, komisaři a jejich rozhodování je na pár facek.

          Já zastávám názor že sportovní komisaři dohlížející na dodržování sportovních pravidel by měli být stálí. To jak je to aktuálně jen a jen podporuje tu nekonzistenci...kdyby dva verdikty za stejný prohřešek vynesl ten samý komisař...a jednou by trestal a podruhý ne...dost složitě by to vysvětloval. Možná jednou by mu to prošlo, ale bylo by to něco úplně jiného než když v jednom závodě se nějaká situace potrestá a v druhém ne...a ten komisař pak vlastně řekne že se rozhodl dobře...že on nemůže za to že ten jeho předchůdce to provedl jinak. A ve výběru sportovních komisařů by měli mít slovo jak samotní piloti, tak týmy.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            88.103.132.XXX
            Hele, já nevěřím ani na stálé komisaře. Neviděl jsem letos ani jeden závod, ale z komentářů soudím, že ti samí komisaři (ne)potrestali Alonsa a Verstappena s Perézem ani neřešili. Já si stojím za tím, že jde o neochotu trestat lídry.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Tak ano...máš pravdu...zásadní problém je že někteří jsou si víc rovní...asi je fakt že tenhle problém stálí komisaři neodbourají. 05

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Já tedy nevím jak se orientuješ v účetníctví...ale opravdu důsledně a efektivně se dají kontrolovat jasná a co nejjednodušší pravidla...jakmile vytvoříš pravidla složitá a ne zcela jasná...nastane situace kdy se to těžce a složitě kontroluje. A dělá se to jednoduše proto, aby mohla nastat situace kdy se vlk nažere a koza zůstane celá...tak to prostě je. Komedie pro laiky...a v zákulisí se dohodne co je třeba.

        Já vím že je to šílený...ale jediný co bude fungovat na 100 % je nemít žádnej finanční strop. Je to blbý, ale je to tak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          88.103.132.XXX
          Souhlasím, že pravidla musí být co nejjednodužší a tresty předem dané v tabulce. Pak není o čem.
          Ano nemít stropy, znamená zbavit se problémů s jejich kontrolou. Ale pak si nestěžujme na nudu sezón od změny pravidel, do další změny pravidel. Tým, který postaví nejlepší auto v začátku, většinou dominuje dokud mu FIA nevystaví stopku novými pravidly, která zboří jejich dominanci. Nedoženou je ani ti bohatí. Ten technologický náskok bývá nezvratný. Chudší týmy jsou pak odsouzeny dělat kompars a přežívat, dokud nezkrachují. Podle mne cesta do pekel F1. Sice pomalá, ale jistá.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Tak vezmi si to...máme tady "konečně" omezení rozpočtů a něco co by mělo víc narovnat šance na vyrovnanější závodění...a co sledujeme?

            Stejně jsou vepředu ti bohatí...a sledujeme dominanci Redbullu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              88.103.132.XXX
              Ano, máš pravdu. Ale narovnání šancí je proces, který potřebuje čas a hlavně podporu FIA a komisařů. Tímto stylem rozhodování (když se budou přestupky překročení rozpočtových stropů bagatelizovat a zametat pod koberec) samozřejmě k žádnému vyrovnanějšímu závodění nedospějeme.
              Ale chápu tvůj názor a líbí se mi nápad s většími možnostmi testování pro chudší.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Upřímně řečeno...nevím co si o tom všem myslet. Jediný co si myslím že vím je to, že FIA svoji roli nezvládá.

    Lze opravdu přesně kontrolovat rozpočty a dodržení nastavených limitů? Nebo FIA zavedla něco, co není schopná opravdu účinně kontrolovat?

    Pokud Redbull přiznal porušení limitu, jaký trest by měl dostat? Je to někde jasně a přesně zakotveno v pravidlech? Pokud ano a trest je v souladu se zněním pravidel, pak není co dál řešit. Pokud ale znění pravidel umožňuje s trestem balancovat...k čemu pak takové limity a pravidla jsou?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Racek

      Racek

      78.80.232.XXX
      No, Red Bull to uznal jen proto, že mu byla nabídnuta dohoda - nebo zdlouhavý a drahý soud, kdy soudci budou posuzovat názory určených expertů... a to víte, i experti jsou fandové... nebo odněkad.. Ale trest je opravdu drakonický, i tak omezené možnosti testování v tunelu snížit o třetinu, no to bude malér. A tu pokutu bych čekal někde v oblasti 150% a ne rovnou 300..
      Dle mě je za tím silná pozice Mercedesu ve vedení Formule. I když jsem přesvědčen, že kdyby se podívali na něj... atd. To víte, soukromník pracující v jiném oboru si dovolil porazit továrnu...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Od kdy je 10 % jedna třetina?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Je to fraška...zavedou rozpočtový strop...a pak jeho překročení top týmem skončí "dohodou o trestu", to je jako co?

        Napsal jsi to dobře...pokud by se Redbull cukal, mohl udělat spoustu věcí který by znamenali další vyšetřování (kdoví koho všeho...myslím jako soupeřů) a všechno by mohlo skončit mnohem větším skandálem. A všechno kvůli tomu že FIA zavede rozpočtový strop a není schopná ho v podstatě efektivně a důsledně kontrolovat...kdyby na to došlo budou se hádat o spoustě detailů a blbostí a nebude to mít konce.

        Nemyslím že Mercedes má takový vliv...to by z toho Redbull vyšel mnohem hůře. Naopak...Redbull je pro F1 stejně důležitý jako Mercedes (nebo Ferrari)...i proto mu prošlo jak tohle s překročením rozpočtu, tak mu bylo výrazně pomoženo v posledním loňském závodě.

        Ve formuli 1 se toho moc nezměnilo...kdysi zařízli Chapmana (kterej se z toho už nevzpamatoval), své si zažil Williams, pak kvůli Ferrari poškodili McLaren...teď po letech dominance poškodili Mercedes.

        Myslím že nemůžeme očekávat nějaká velké změny...politika je hnus...a v F1 je jí taky plno.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Tvl ... však 10% je nic, a asi měli tu výhodu proti ostatním větší než je bude stát 10% .... takže trest netrest!
        A kvůli tomu že přijali ABA tak jim FIA nemohla strhnout pokutu z rozpočtového stropu - za mne taky chyba, to by se udělat mělo! 02

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    10% je znát, trest je asi okej.
    Ono kdyby jsme brali precedens trestu pro Mercedes za nelegální testy pneumatik, tak by dostali trest v podobě odečtení těch 2 mega od rozpočtu na příští rok....asi tak byl absurdní trest pro ten Mercedes 18 Tohle je asi okej. 04

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      90.182.210.XXX
      Ono hlavně dost záleží na tom, jaký příklad pro precedens si zrovna vybereš. Kdyby sis vybral třeba rok 2007 a trest McLarenu, tak potrestání RedBullu oukej není. Nebo rok 1984 a trest za podvod Tyrrellu.
      Jo není nad to, umět si vybrat ten správný argument, že daaviide23?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Ona osmdesátá léta byla vůbec výživná. Tyrrell měl lehčí auto než povolovaly řády a vozil "mrtvou váhu", ale půl roku s tím nikdo nic nedělal, než se umístil hodně vysoko, pak bylo zle. A výsledek? Škrtnutí všech bodů, vyloučení ze šampionátu (i když strýček Ken zkoušel uhrát účast mimo MS s odvoláním na likvidaci pracovních míst a zákaz výkonu povolání - neuspěl) a musel pak hodně chýlit hlavu k zemi, aby ho Balestre nevyhodil i z ročníku 1985. Od té doby jsme došli do stavu, kdy se F1 více týká financí a politiky. Jestliže se hrdlíme o milimetry na vozech i trati, tak by mělo být jedno, jestli někdo přešvihne povolený limiit o pět dolarů nebo padesát milionů. Jako všude si totiž účastníci zvykají, že jim to nějak projde, protože bez nich už by to nebylo ono. Při vší úctě k Mateschitzovi - to on několikrát držel FIA pod krkem s tím, že jestli neudělají to či ono, tak oba týmy odvolá. S šestnácti auty by to ještě byl šampionát??? Kdo by na to koukal?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          90.182.210.XXX
          Přesně tak Roberte. Jesliže Tyrrell jezdil s autem,které nesplňovalo váhové regule a byl za to diskvalifikován z celé sezóny, pak musí být i RedBull diskvalifikován z celé sezóny, když překročil rozpočtový strop, který stanovují pravidla. Prostě postavili auto za víc peněz, než mohli a než ostatní. Přineslo jim to jednoznačnou výhodu. Tak že nechápu nesmyslný trest - netrest od FIA.
          A jak píšeš, je jedno, zda mám auto lehčí o 10 dkg, nebo o 100 kg, či zda překročím limit o 5 dolarů, či 50 milionů dolarů. Ta pravidla jsou kvůli něčemu vytvořena a jejich nedodržování by mělo být citelně trestáno. Řečem o špatném zaúčtování stravenek u RBR nevěřím. To si Rakušáci posílali letadlo pro každý oběd do Ameriky a servírovali se tam nadívaní pávi, ne? Jinak by těch 1,7 mil neprojedli. Tak to musel být každodenní mejdan větší, jak za lorda Hesketha. 03

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama