DISKUZE K ČLÁNKU FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Zástupci Mezinárodní automobilové federace vysvětlují, proč nedošlo k restartu v závěru Velké ceny Itálie, která se ke zklamání fanoušků dojela za zpomalovacím vozem. To se pochopitelně nelíbilo ani Ferrari, které tím v závěru přišlo o možnost zaútočit na vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Kaša
09:53 12.09.2022 82.142.123.XXXMne to zas tak nenaštvalo z pohledu sportu, ale stejně si myslím že kdyby FIA odvedla lepší a pohotovější práci tak by to stihli odstartovat.
Mě to štve i kvůli McL, který zase přišel smůlou o pozici oproti Checovi, který myslím by měl problém Landa na konci závodu předjet. .... no a u pokaženého pitstopu u Landa jsem brutálně zuřil! Naštěstí se to skoro spravilo, ale on mohl být dokonce i před hamem, a ne až za Perézem! Smůla u Ricciho, ale ten ukazuje že ikdyž mu sedne trať tak pořád dostane nakládačku od Landa. Už se těším na Oscara - škoda že ho nemůžou nasadit do závodů už tento rok, ale snad ho dostanou do volných tréninků ve zbylých závodech. Mám totiž dojem že další rok budou jezdit u McLarenu zase "oba" monoposty. -
-
-
Fanda.LH
13:24 12.09.2022 85.162.8.XXXNevím, jak to myslíš s tím levelem... Drtivá většina sportů nemá problém být fér na té nejvyšší úrovni... Neumím si představit, že by např. ve fotbale někdo vedl 3:0 a rozhodčí v důsledku nepodstatného incidentu změnil skóre na 0:0 a nařídil penaltu... Tohle se v F1 pomalu děje...
-
-
-
-
Kaša
09:45 12.09.2022 82.142.123.XXXBylo to sice kontroverzní ale oproti AD2021 dle pravidel, takže se to dá zkousnout.
Bylo ale škoda že to nevyšlo lépe a nezávodilo se ....
Sešlo se víc věcí dohromady - Ricciho kára a neutrál, pak špatné vyjetí SC mimo vedoucího závodu - ale stejně si myslím že by to měli stihnout. Třeba se mi zdálo že auta mimo pořadí měli dost času předjet SC a "udělat" správné pořadí aut. Proč se tak nestalo? Myslím že je i možnost nechat seřazení aut taj jak je promíchané a spustit závod. Vyvěšení červené vlajky a odstartování na pár kol by bylo vzrušující, ale nebylo to dle mého názoru nutné! takže kdyby byla FIA pohotovější tak si myslím že by stihla odstartovat závod i bez porušení pravidel oproti předchozím podobným událostem. -
Fanda.LH
08:28 12.09.2022 83.240.62.XXXZa mě není co vysvětlovat. Neustálé ovlivňování závodů skrz VSC, SC z mého pohledu jednoznačně škodí F1 a nahrává jen těm nejlepším týmům... Současně fakt nevím, jaký pak má smysl číst články, sledovat tréninky, kvalifikace... Když se celý závod smrskne na sprint na např. 3 kola... Blbost...
Nenávidím Maxe, ale zasloužil si vyhrát a bylo by za mě obrovské fiasko, kdyby kdokoli dostal šanci to na závěr zvrátit...-
-
-
tom11
13:35 12.09.2022 194.212.104.XXXkdyž to bereš takhle, tak ti nejlepší dostanou tu zastávku "zadarmo" jako odměnu za svoji dosavadní dobrou práci. to zase tak úplně špatně není. chybou spíše je ta nevyrovnanost celého pole. pokud by pole bylo vyrovnanější, tak by žádné zastávky zadarmo nebyly možné a každé přezutí by znamenalo propad oproti nepřezuvším soupeřům. a jak to řešit? zakázat v SC a VSC fázi návštěvy boxů?-
Fanda.LH
14:09 12.09.2022 85.162.8.XXXTa odměna je právě špatně, protože umocňuje tu jejich výhodu... A ano pokud by to bylo vyrovnanější, tak by to bylo o něčem jiném... Jenomže není, tohle je F1...
V první řadě si myslím, že SC a VSC vyjíždí v 90% zbytečně... Kolikrát piloti zastaví na místě, kde je snadné je odtlačit za bariéru a stejně dojde k VSC... Za mě i Ricciardo byl na žlutou vlajku popř. nějaký lokální VSC... Nebyl důvod k SC, ale tj na diskuzi...
Primární řešení je tedy šetřit s těmito zásahy do závodu... V současné době s tím top týmy vyloženě počítají, když k tomu dochází téměř v každé VC... Pak mě napadá např. udělovat penalizaci adekvátní pro běžný pitstop... Tzn. zajet můžeš ale dostaneš 5, 7, 10 sec, během kterých se na voze nebude pracovat...-
tom11
15:12 12.09.2022 194.212.104.XXXodměna za dobře odvedenou práci není tak úplně špatně. záleží, jak se to vezme. zase díky SC zcela přijdou o náskok, který si vyjeli během celé předchozí fáze závodu. tak alespoň vymění gumy s menší, nebo žádnou ztrátou pozice.
ale naprosto souhlasím s druhým i třetím odstavcem. osobně bych klidně VSC i SC úplně zrušil a nechal jenom vlajky. žluté, dvojité žluté při větším průšvihu a červenou při zcela zásadním problému. vím, že to je nereálné, ale mě by se to tak líbilo.
problémem je ovšem současná připo.raná doba mající bezpečnost za nejvyšší modlu a případ Bianchi, za který se všechen ten humbuk schovává. to, že se to Julesovi stalo za zcela extrémních podmínek a že se v ten moment zachoval jako zcela nezodpovědný člověk, který nedodržel to co měl a draze za to zaplatil, to nikdo moc neřeší. ale je nutné zabránit všem zodpovědným, aby se náhodou nestali nezodpovědnými i za běžných podmínek... prostě hrozná doba v tomto ohledu
PS: proč se příspěvek zobrazuje jinak, než je napsaný a člověk pak vypadá jako dement, který neumí česky?!?-
Fanda.LH
15:56 12.09.2022 85.162.8.XXXOdměnou za dobře odvedenou práci je rychlé auto... Není třeba to umocňovat zásahy z hůry... A umocňuje to VSC, když dává top týmům šanci odbýt si levný pitstop...
S SC je zase jiný problém... SC srazí pole dohromady... Když je vpředu rychlé auto a za ním pomalé, tak rychlé ujede... Když je vpředu pomalé auto a vzadu rychlé, tak rychlé předjede pomalé a jede si svoje... Takhle to logicky z dlouhodobého hlediska funguje... A i proto měl GR takový problém získat s Williamsem nějaké body... Dříve stačilo štěstí, teď když to během závodu i opakovaně restartují, tak štěstí zdaleka nestačí...
Ano taky mě štve co nastalo po JB, ta nehoda změnila závody k nepoznání...-
tom11
19:56 12.09.2022 194.212.104.XXXnení nic jednoduššího, než současně s vyhlášením VSC zavřít boxy a ponechat je přístupné pouze pro "bezpečnostní" výměny ( myšleno např. výměny čumáku, pokud je třeba VSC z důvodu kolize a auto potřebuje nový nos ), klidně i s několikasekundovou prodlevou, než se mechanici na auto vrhnou. s tím nemám sebemenší problém.
u SC je to složitější. tam udržet rozdíly vyjeté v předchozím průběhu závodu prostě zmizí bez náhrady a jen někteří, kteří vymění gumy, pak mají oproti ostatním jistou výhodu. tam to opravdu je hlavně o štěstí. proto jsem spíše pro RF a zbytek závodu dojet po novém startu s tím, že buď by se na autech nesmělo dělat ( včetně výměn gum ), nebo naopak by gumy mohli vyměnit všichni.
je sice hezké, že to tu tak pěkně probereme a do detailu vymyslíme, ale to by to tu někdo z FIA musel číst
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek