DISKUZE K ČLÁNKU FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Zástupci Mezinárodní automobilové federace vysvětlují, proč nedošlo k restartu v závěru Velké ceny Itálie, která se ke zklamání fanoušků dojela za zpomalovacím vozem. To se pochopitelně nelíbilo ani Ferrari, které tím v závěru přišlo o možnost zaútočit na vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
12:36 13.09.2022 185.149.130.XXX
Vždyť RF taky. Kromě toho, že úplně stejně vymaže rozestupy, tak nechá všechny přezout. Takže kdo má sjeté gumy, jasně na tom vydělá víc než ten, kdo je měnil před pár koly. Za SC se jen zkrátí časová ztráta na výměnu. A to neřeším restart, který může pole nespravedlivě promíchat.
Oboje je zásah do férovosti. S tím nic neuděláš. A pokaždé na tom někdo vydělá. Minule Max, v neděli Hamilton.
Oboje je zásah do férovosti. S tím nic neuděláš. A pokaždé na tom někdo vydělá. Minule Max, v neděli Hamilton.
airwar1939
22:02 12.09.2022 176.74.150.XXX
SC zase totálně manipuluje se zavodem a vždy na tom nekdo neprávem vydělá. Zastavení závodu je ferovější.
airwar1939
21:59 12.09.2022 176.74.150.XXX
Zastavím závod, odklidím co je potřeba , restartuji zavod. Co je na to složitého?
juras
21:30 12.09.2022 88.103.92.XXX
Za současného znění pravidel podle mě závod skončil (bohužel) správně pod SC...nejenže se nepodařilo dostatečně rychle odklidit McLaren...ale pole bylo roztahaný a propletený tak že prostě s tím podle mě nešlo nic udělat.
Ale FIA by měla promyslet a udělat změnu...protože dojíždění závodů pod SC je podle mě degradace závodění...pokud nelze rychle "zprovozit" závodní trať měl by se raději závod zastavit...a v závěru závodu už vůbec.
Píšu to opakovaně...pokud by měl SC vyjet cca 10 kol před koncem (nebo vzhledem k rozdílně dlouhým kolům stanovit limit 50 km před koncem závodu) byl by závod zastaven. Tak aby se v závěru dalo normálně závodit...
Bohužel je současný stav důsledkem snahy o co nevětší bezpečnost. Tak trochu mi to ale připomíná současnou snahu ve společnosti být maximálně korektní (přehnaně)...doufám že to teď nevyzní moc blbě...ale závody nikdy nebudou úplně bezpečné...a když si vezmu třeba jak se dobrovolně mydlí boxeři a další bojovníci v ringu...piloti F1 přece vědí do čeho jdou. Tím nechci aby se nemyslelo na bezpečnost.
Ale FIA by měla promyslet a udělat změnu...protože dojíždění závodů pod SC je podle mě degradace závodění...pokud nelze rychle "zprovozit" závodní trať měl by se raději závod zastavit...a v závěru závodu už vůbec.
Píšu to opakovaně...pokud by měl SC vyjet cca 10 kol před koncem (nebo vzhledem k rozdílně dlouhým kolům stanovit limit 50 km před koncem závodu) byl by závod zastaven. Tak aby se v závěru dalo normálně závodit...
Bohužel je současný stav důsledkem snahy o co nevětší bezpečnost. Tak trochu mi to ale připomíná současnou snahu ve společnosti být maximálně korektní (přehnaně)...doufám že to teď nevyzní moc blbě...ale závody nikdy nebudou úplně bezpečné...a když si vezmu třeba jak se dobrovolně mydlí boxeři a další bojovníci v ringu...piloti F1 přece vědí do čeho jdou. Tím nechci aby se nemyslelo na bezpečnost.
tom11
19:56 12.09.2022 194.212.104.XXX
není nic jednoduššího, než současně s vyhlášením VSC zavřít boxy a ponechat je přístupné pouze pro "bezpečnostní" výměny ( myšleno např. výměny čumáku, pokud je třeba VSC z důvodu kolize a auto potřebuje nový nos ), klidně i s několikasekundovou prodlevou, než se mechanici na auto vrhnou. s tím nemám sebemenší problém.
u SC je to složitější. tam udržet rozdíly vyjeté v předchozím průběhu závodu prostě zmizí bez náhrady a jen někteří, kteří vymění gumy, pak mají oproti ostatním jistou výhodu. tam to opravdu je hlavně o štěstí. proto jsem spíše pro RF a zbytek závodu dojet po novém startu s tím, že buď by se na autech nesmělo dělat ( včetně výměn gum ), nebo naopak by gumy mohli vyměnit všichni.
je sice hezké, že to tu tak pěkně probereme a do detailu vymyslíme, ale to by to tu někdo z FIA musel číst
u SC je to složitější. tam udržet rozdíly vyjeté v předchozím průběhu závodu prostě zmizí bez náhrady a jen někteří, kteří vymění gumy, pak mají oproti ostatním jistou výhodu. tam to opravdu je hlavně o štěstí. proto jsem spíše pro RF a zbytek závodu dojet po novém startu s tím, že buď by se na autech nesmělo dělat ( včetně výměn gum ), nebo naopak by gumy mohli vyměnit všichni.
je sice hezké, že to tu tak pěkně probereme a do detailu vymyslíme, ale to by to tu někdo z FIA musel číst
Mike17
19:54 12.09.2022 185.149.130.XXX
Právě. Při letmém se prohodí pořadí minimálně. Jo, někomu se podaří start a místo získá. Ale při klasickém se změní mnoho míst a může se získat i ztratit klidně víc jak 5 pozic.
A na rošt stejně auta musí dojet. Takže by mělo být jedno, jestli odstartují letmo nebo pevně.
A na rošt stejně auta musí dojet. Takže by mělo být jedno, jestli odstartují letmo nebo pevně.
Ferda
17:07 12.09.2022 188.190.101.XXX
Počty jsou velice jednoduché.
Darmožroutů FIA tam sedí jako mladých myší a neustále jich ještě přibývá, aby vytvářeli co nejvíce represí na jezdce třeba v podobě zbytečných traťových limitů.
Přitom jeden takový darmožrout z jiného konce světa výjde F1 s dopravou a ubytováním ještě více než veškerá vyprošťovací technika i s obsluhou na celý závodní víkend.
Navíc jsou to tupci, kteří při dnešním kybernetickém světě nedokážou zabezpečit pouhých 300 metrů z pětikilometrové tratě.
Darmožroutů FIA tam sedí jako mladých myší a neustále jich ještě přibývá, aby vytvářeli co nejvíce represí na jezdce třeba v podobě zbytečných traťových limitů.
Přitom jeden takový darmožrout z jiného konce světa výjde F1 s dopravou a ubytováním ještě více než veškerá vyprošťovací technika i s obsluhou na celý závodní víkend.
Navíc jsou to tupci, kteří při dnešním kybernetickém světě nedokážou zabezpečit pouhých 300 metrů z pětikilometrové tratě.
Fanda.LH
15:56 12.09.2022 85.162.8.XXX
Odměnou za dobře odvedenou práci je rychlé auto... Není třeba to umocňovat zásahy z hůry... A umocňuje to VSC, když dává top týmům šanci odbýt si levný pitstop...
S SC je zase jiný problém... SC srazí pole dohromady... Když je vpředu rychlé auto a za ním pomalé, tak rychlé ujede... Když je vpředu pomalé auto a vzadu rychlé, tak rychlé předjede pomalé a jede si svoje... Takhle to logicky z dlouhodobého hlediska funguje... A i proto měl GR takový problém získat s Williamsem nějaké body... Dříve stačilo štěstí, teď když to během závodu i opakovaně restartují, tak štěstí zdaleka nestačí...
Ano taky mě štve co nastalo po JB, ta nehoda změnila závody k nepoznání...
S SC je zase jiný problém... SC srazí pole dohromady... Když je vpředu rychlé auto a za ním pomalé, tak rychlé ujede... Když je vpředu pomalé auto a vzadu rychlé, tak rychlé předjede pomalé a jede si svoje... Takhle to logicky z dlouhodobého hlediska funguje... A i proto měl GR takový problém získat s Williamsem nějaké body... Dříve stačilo štěstí, teď když to během závodu i opakovaně restartují, tak štěstí zdaleka nestačí...
Ano taky mě štve co nastalo po JB, ta nehoda změnila závody k nepoznání...
jumpman
15:31 12.09.2022 178.255.168.XXX
tady nenastal problém, že se to nedá někdy stihnout, tady totálně selhalo vedení závodu a to je ten problém. Kdyby to rici odstavil 3 kola před cílem, tak to asi všichni kousnou, ale tam byla vata 10 kol a oni v podstatě 3 kola nedělali nic a potom nebyli schopni vyslat SC ve správnou chvíli, nebyli schopni srovnat pole a ani odklidit to auto. Tohle je ten problém, který si ovšem FIA nechce připustit...
tom11
15:16 12.09.2022 194.212.104.XXX
jak to myslíš, že to zamíchá pořadím víc, než SC? tak jako tak by se startovalo v pozicích podle pořadí a auta o kolo zpět by se zařadila na konec. nebo tys myslel, že by startovali podle pozic na trati včetně aut o kolo či dvě zpět mezi sebou? to asi fakt ne.
a jestli pevný, nebo letmý start, to už je skoro jedno. jen při tom letmém přijdeme o jedno závodní kolo závodu na úkor kola za SC. a to je trošku škoda.
a jestli pevný, nebo letmý start, to už je skoro jedno. jen při tom letmém přijdeme o jedno závodní kolo závodu na úkor kola za SC. a to je trošku škoda.
tom11
15:12 12.09.2022 194.212.104.XXX
odměna za dobře odvedenou práci není tak úplně špatně. záleží, jak se to vezme. zase díky SC zcela přijdou o náskok, který si vyjeli během celé předchozí fáze závodu. tak alespoň vymění gumy s menší, nebo žádnou ztrátou pozice.
ale naprosto souhlasím s druhým i třetím odstavcem. osobně bych klidně VSC i SC úplně zrušil a nechal jenom vlajky. žluté, dvojité žluté při větším průšvihu a červenou při zcela zásadním problému. vím, že to je nereálné, ale mě by se to tak líbilo.
problémem je ovšem současná připo.raná doba mající bezpečnost za nejvyšší modlu a případ Bianchi, za který se všechen ten humbuk schovává. to, že se to Julesovi stalo za zcela extrémních podmínek a že se v ten moment zachoval jako zcela nezodpovědný člověk, který nedodržel to co měl a draze za to zaplatil, to nikdo moc neřeší. ale je nutné zabránit všem zodpovědným, aby se náhodou nestali nezodpovědnými i za běžných podmínek... prostě hrozná doba v tomto ohledu
PS: proč se příspěvek zobrazuje jinak, než je napsaný a člověk pak vypadá jako dement, který neumí česky?!?
ale naprosto souhlasím s druhým i třetím odstavcem. osobně bych klidně VSC i SC úplně zrušil a nechal jenom vlajky. žluté, dvojité žluté při větším průšvihu a červenou při zcela zásadním problému. vím, že to je nereálné, ale mě by se to tak líbilo.
problémem je ovšem současná připo.raná doba mající bezpečnost za nejvyšší modlu a případ Bianchi, za který se všechen ten humbuk schovává. to, že se to Julesovi stalo za zcela extrémních podmínek a že se v ten moment zachoval jako zcela nezodpovědný člověk, který nedodržel to co měl a draze za to zaplatil, to nikdo moc neřeší. ale je nutné zabránit všem zodpovědným, aby se náhodou nestali nezodpovědnými i za běžných podmínek... prostě hrozná doba v tomto ohledu
PS: proč se příspěvek zobrazuje jinak, než je napsaný a člověk pak vypadá jako dement, který neumí česky?!?
Fanda.LH
14:09 12.09.2022 85.162.8.XXX
Ta odměna je právě špatně, protože umocňuje tu jejich výhodu... A ano pokud by to bylo vyrovnanější, tak by to bylo o něčem jiném... Jenomže není, tohle je F1...
V první řadě si myslím, že SC a VSC vyjíždí v 90% zbytečně... Kolikrát piloti zastaví na místě, kde je snadné je odtlačit za bariéru a stejně dojde k VSC... Za mě i Ricciardo byl na žlutou vlajku popř. nějaký lokální VSC... Nebyl důvod k SC, ale tj na diskuzi...
Primární řešení je tedy šetřit s těmito zásahy do závodu... V současné době s tím top týmy vyloženě počítají, když k tomu dochází téměř v každé VC... Pak mě napadá např. udělovat penalizaci adekvátní pro běžný pitstop... Tzn. zajet můžeš ale dostaneš 5, 7, 10 sec, během kterých se na voze nebude pracovat...
V první řadě si myslím, že SC a VSC vyjíždí v 90% zbytečně... Kolikrát piloti zastaví na místě, kde je snadné je odtlačit za bariéru a stejně dojde k VSC... Za mě i Ricciardo byl na žlutou vlajku popř. nějaký lokální VSC... Nebyl důvod k SC, ale tj na diskuzi...
Primární řešení je tedy šetřit s těmito zásahy do závodu... V současné době s tím top týmy vyloženě počítají, když k tomu dochází téměř v každé VC... Pak mě napadá např. udělovat penalizaci adekvátní pro běžný pitstop... Tzn. zajet můžeš ale dostaneš 5, 7, 10 sec, během kterých se na voze nebude pracovat...
Mike17
13:57 12.09.2022 185.149.130.XXX
Ale může být mazec normální start na konci závodu. Kromě toho, že ztratíš náskok, se ti najednou zpřehází pole. Sice je to pro každého stejné, ale zamíchá to pořadí víc, než SC.
Ještě by se dalo startovat letmo za SC. Ale jestli by jsme to už trochu moc nepřekombinovali.
Ještě by se dalo startovat letmo za SC. Ale jestli by jsme to už trochu moc nepřekombinovali.
tom11
13:35 12.09.2022 194.212.104.XXX
když to bereš takhle, tak ti nejlepší dostanou tu zastávku "zadarmo" jako odměnu za svoji dosavadní dobrou práci. to zase tak úplně špatně není. chybou spíše je ta nevyrovnanost celého pole. pokud by pole bylo vyrovnanější, tak by žádné zastávky zadarmo nebyly možné a každé přezutí by znamenalo propad oproti nepřezuvším soupeřům. a jak to řešit? zakázat v SC a VSC fázi návštěvy boxů?
Fanda.LH
13:24 12.09.2022 85.162.8.XXX
Nevím, jak to myslíš s tím levelem... Drtivá většina sportů nemá problém být fér na té nejvyšší úrovni... Neumím si představit, že by např. ve fotbale někdo vedl 3:0 a rozhodčí v důsledku nepodstatného incidentu změnil skóre na 0:0 a nařídil penaltu... Tohle se v F1 pomalu děje...
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek