DISKUZE K ČLÁNKU FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Zástupci Mezinárodní automobilové federace vysvětlují, proč nedošlo k restartu v závěru Velké ceny Itálie, která se ke zklamání fanoušků dojela za zpomalovacím vozem. To se pochopitelně nelíbilo ani Ferrari, které tím v závěru přišlo o možnost zaútočit na vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
21:59 12.09.2022 176.74.150.XXXZastavím závod, odklidím co je potřeba , restartuji zavod. Co je na to složitého? -
juras
21:30 12.09.2022 88.103.92.XXXZa současného znění pravidel podle mě závod skončil (bohužel) správně pod SC...nejenže se nepodařilo dostatečně rychle odklidit McLaren...ale pole bylo roztahaný a propletený tak že prostě s tím podle mě nešlo nic udělat.
Ale FIA by měla promyslet a udělat změnu...protože dojíždění závodů pod SC je podle mě degradace závodění...pokud nelze rychle "zprovozit" závodní trať měl by se raději závod zastavit...a v závěru závodu už vůbec.
Píšu to opakovaně...pokud by měl SC vyjet cca 10 kol před koncem (nebo vzhledem k rozdílně dlouhým kolům stanovit limit 50 km před koncem závodu) byl by závod zastaven. Tak aby se v závěru dalo normálně závodit...
Bohužel je současný stav důsledkem snahy o co nevětší bezpečnost. Tak trochu mi to ale připomíná současnou snahu ve společnosti být maximálně korektní (přehnaně)...doufám že to teď nevyzní moc blbě...ale závody nikdy nebudou úplně bezpečné...a když si vezmu třeba jak se dobrovolně mydlí boxeři a další bojovníci v ringu...piloti F1 přece vědí do čeho jdou. Tím nechci aby se nemyslelo na bezpečnost. -
Ferda
17:07 12.09.2022 188.190.101.XXXPočty jsou velice jednoduché.
Darmožroutů FIA tam sedí jako mladých myší a neustále jich ještě přibývá, aby vytvářeli co nejvíce represí na jezdce třeba v podobě zbytečných traťových limitů.
Přitom jeden takový darmožrout z jiného konce světa výjde F1 s dopravou a ubytováním ještě více než veškerá vyprošťovací technika i s obsluhou na celý závodní víkend.
Navíc jsou to tupci, kteří při dnešním kybernetickém světě nedokážou zabezpečit pouhých 300 metrů z pětikilometrové tratě. -
Hwrychlik H.
12:41 12.09.2022 90.183.80.XXXTrochu shrnutí a ukázka jak rychlá je FIA. Slovy jako šnek:
- 0:00 - zastavení RIC vedle tratě
- 1:16 - výjezd SC z boxové uličky
- 1:52 - nabrání RUS a následné kroužení
- 7:36 - po 2.5 kolech kroužení konečně pouští RUS a zbytek vozů před VER před SC
- 8:04 - konečně VER je za SC
- 8:33 - nájezd do předposledního kola, vozy o kolo zpět pořád za SC, tímto zaniká podle pravidel možnost restartu
Jinými slovy 5:44 minut jim trvalo než zjistili že za nimi nejede vedoucí závodník???
Proč rovnou nedali příkaz těm 3 o kolo, aby také předjeli SC?
Takže i přes to že nechali za sebou 2.5 kola špatný vůz, tak mohli zcela podle pravidel provést restart na 1 celé kolo závodu. -
tom11
11:46 12.09.2022 194.212.104.XXXjá být Ferrari, tak jsem raději hodně potichu a přemýšlím, kde jsem zase udělal chybu, že jsem nebyl po startu z pole na konci závodu v čele. tahle situace jim jen a jen pomohla odvrátit pozornost od dalšího selhání, když je opět dostal tandem Max+RB startující ze 7 pozice.
srovnávat tuhle situaci s loňským Abú je nesmysl. tentokrát to sice nebylo tak napínavé, ale bylo to dle pravidel v pořádku. v tom je ten největší rozdíl. teď je otázkou, co chceme - zda zápletku bez ohledu na pravidla, či jednou za sezonu dojezd za SC v souladu s pravidly. pokud bychom totiž přistoupili na první variantu, je zcela zbytečné sledovat po čas víkendu nějaké limity tratě, posuzovat nějaké neuvolnění tratě, kolize, udělovat penalizace... prostě pravidla by nemusela být, protože by stejně neplatila.
recept, jak zároveň vidět zajímavé závody a dodržet pravidla je snad jen použití RF v případě SC či VSC v závěrečné fázi závodu. sice to není úplně spravedlivé, smažou se veškeré náskoky vyjeté po čas předchozího průběhu závodu, ale to při SC taky. je otázkou, zda nechat při RF týmy na autech pracovat. dnes mohou a mohou i měnit gumy. osobně bych to zakázal, nebo tedy ať vymění pneu, ale řekněme 5 pozic dozadu na roštu restartu.-
-
tom11
11:59 12.09.2022 194.212.104.XXXale problém je ten, že když vyjede SC na konci závodu, tak se to prostě někdy nedá stihnout, i když se k tomu přistoupí po "Masiovsku". takže se buď smíříme s tím, že se občas stane, že auta dojedou za SC, nebo holt červená vlajka, restart a sprint.
osobně se mi ta varianta s RF líbí a zavedl bych to třeba v případě, že by byl SC v posledních 10% délky závodu. určovat to na počet kol je nesmysl, protože 5 kol ve Spa a 5 kol na Monze se nedá srovnávat.-
Mike17
12:24 12.09.2022 185.149.130.XXXJako je to řešení. Na druhou stranu RF je dost velký zásah do závodu. Protože kromě toho, že přijdeš o náskok (jako u SC), tak ještě máš chaos kole startu a smažeš veškeré strategie. Ale asi je to lepší řešení, než dojíždět za SC.
Tady se to dalo udělat mnohem rychleji. Být to v Monaku, to auto zmizlo do minuty a SC mohl jete jen 3 kola.-
tom11
12:56 12.09.2022 194.212.104.XXXto máš pravdu. ono to plyne i z příspěvku a shrnutí Hwrychlika H o něco výše v diskusi. ty časy jsou fakt děsné a zmazky kolem toho, kdo vlastně v daný moment vede snad ani nemá cenu komentovat.
co jsem tak slyšel, tak ona se tahle GP vůbec organizačně moc nevydařila...
zase na druhou stranu - za SC se smažou startegie a hlavně rozestupy taky. navíc je vedení závodu v časové tísni. při RF je alespoň klid na ten restart a není časový pres. jestli odstartují o pět minut dýl ( pro mimoplzeňské - později ), je už vcelku jedno.-
Mike17
13:57 12.09.2022 185.149.130.XXXAle může být mazec normální start na konci závodu. Kromě toho, že ztratíš náskok, se ti najednou zpřehází pole. Sice je to pro každého stejné, ale zamíchá to pořadí víc, než SC.
Ještě by se dalo startovat letmo za SC. Ale jestli by jsme to už trochu moc nepřekombinovali.-
tom11
15:16 12.09.2022 194.212.104.XXXjak to myslíš, že to zamíchá pořadím víc, než SC? tak jako tak by se startovalo v pozicích podle pořadí a auta o kolo zpět by se zařadila na konec. nebo tys myslel, že by startovali podle pozic na trati včetně aut o kolo či dvě zpět mezi sebou? to asi fakt ne.
a jestli pevný, nebo letmý start, to už je skoro jedno. jen při tom letmém přijdeme o jedno závodní kolo závodu na úkor kola za SC. a to je trošku škoda.-
-
-
Mike17
19:54 12.09.2022 185.149.130.XXXPrávě. Při letmém se prohodí pořadí minimálně. Jo, někomu se podaří start a místo získá. Ale při klasickém se změní mnoho míst a může se získat i ztratit klidně víc jak 5 pozic.
A na rošt stejně auta musí dojet. Takže by mělo být jedno, jestli odstartují letmo nebo pevně.
-
-
-
-
-
-
airwar1939
22:02 12.09.2022 176.74.150.XXXSC zase totálně manipuluje se zavodem a vždy na tom nekdo neprávem vydělá. Zastavení závodu je ferovější.-
Mike17
12:36 13.09.2022 185.149.130.XXXVždyť RF taky. Kromě toho, že úplně stejně vymaže rozestupy, tak nechá všechny přezout. Takže kdo má sjeté gumy, jasně na tom vydělá víc než ten, kdo je měnil před pár koly. Za SC se jen zkrátí časová ztráta na výměnu. A to neřeším restart, který může pole nespravedlivě promíchat.
Oboje je zásah do férovosti. S tím nic neuděláš. A pokaždé na tom někdo vydělá. Minule Max, v neděli Hamilton.
-
-
-
jumpman
15:31 12.09.2022 178.255.168.XXXtady nenastal problém, že se to nedá někdy stihnout, tady totálně selhalo vedení závodu a to je ten problém. Kdyby to rici odstavil 3 kola před cílem, tak to asi všichni kousnou, ale tam byla vata 10 kol a oni v podstatě 3 kola nedělali nic a potom nebyli schopni vyslat SC ve správnou chvíli, nebyli schopni srovnat pole a ani odklidit to auto. Tohle je ten problém, který si ovšem FIA nechce připustit...
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek