DISKUZE K ČLÁNKU FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci

Zástupci Mezinárodní automobilové federace vysvětlují, proč nedošlo k restartu v závěru Velké ceny Itálie, která se ke zklamání fanoušků dojela za zpomalovacím vozem. To se pochopitelně nelíbilo ani Ferrari, které tím v závěru přišlo o možnost zaútočit na vítězství.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vysvětluje, proč se GP Itálie dojela za safety-carem. Podle Ferrari měla odvést lepší práci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 13.09.2022 12:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 12.09.2022 09:46
Hehe, jaká nevole se zvedla a to vlastně o nic… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 12.09.2022 21:59
Zastavím závod, odklidím co je potřeba ,… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 12.09.2022 08:28
Za mě není co vysvětlovat. Neustálé ovlivňování… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Zastavím závod, odklidím co je potřeba , restartuji zavod. Co je na to složitého?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Za současného znění pravidel podle mě závod skončil (bohužel) správně pod SC...nejenže se nepodařilo dostatečně rychle odklidit McLaren...ale pole bylo roztahaný a propletený tak že prostě s tím podle mě nešlo nic udělat.

    Ale FIA by měla promyslet a udělat změnu...protože dojíždění závodů pod SC je podle mě degradace závodění...pokud nelze rychle "zprovozit" závodní trať měl by se raději závod zastavit...a v závěru závodu už vůbec.

    Píšu to opakovaně...pokud by měl SC vyjet cca 10 kol před koncem (nebo vzhledem k rozdílně dlouhým kolům stanovit limit 50 km před koncem závodu) byl by závod zastaven. Tak aby se v závěru dalo normálně závodit...

    Bohužel je současný stav důsledkem snahy o co nevětší bezpečnost. Tak trochu mi to ale připomíná současnou snahu ve společnosti být maximálně korektní (přehnaně)...doufám že to teď nevyzní moc blbě...ale závody nikdy nebudou úplně bezpečné...a když si vezmu třeba jak se dobrovolně mydlí boxeři a další bojovníci v ringu...piloti F1 přece vědí do čeho jdou. Tím nechci aby se nemyslelo na bezpečnost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    188.190.101.XXX
    Počty jsou velice jednoduché.
    Darmožroutů FIA tam sedí jako mladých myší a neustále jich ještě přibývá, aby vytvářeli co nejvíce represí na jezdce třeba v podobě zbytečných traťových limitů.
    Přitom jeden takový darmožrout z jiného konce světa výjde F1 s dopravou a ubytováním ještě více než veškerá vyprošťovací technika i s obsluhou na celý závodní víkend.
    Navíc jsou to tupci, kteří při dnešním kybernetickém světě nedokážou zabezpečit pouhých 300 metrů z pětikilometrové tratě.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      188.190.101.XXX
      Ještě bych měl dodat, že místo jednoho nadbytečného komisaře by si F1 mohla zajistit tolik odklízecí techniky, že by ji závidělo i Monako.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    90.183.80.XXX
    Trochu shrnutí a ukázka jak rychlá je FIA. Slovy jako šnek:
    - 0:00 - zastavení RIC vedle tratě
    - 1:16 - výjezd SC z boxové uličky
    - 1:52 - nabrání RUS a následné kroužení
    - 7:36 - po 2.5 kolech kroužení konečně pouští RUS a zbytek vozů před VER před SC
    - 8:04 - konečně VER je za SC
    - 8:33 - nájezd do předposledního kola, vozy o kolo zpět pořád za SC, tímto zaniká podle pravidel možnost restartu

    Jinými slovy 5:44 minut jim trvalo než zjistili že za nimi nejede vedoucí závodník???
    Proč rovnou nedali příkaz těm 3 o kolo, aby také předjeli SC?
    Takže i přes to že nechali za sebou 2.5 kola špatný vůz, tak mohli zcela podle pravidel provést restart na 1 celé kolo závodu.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    já být Ferrari, tak jsem raději hodně potichu a přemýšlím, kde jsem zase udělal chybu, že jsem nebyl po startu z pole na konci závodu v čele. tahle situace jim jen a jen pomohla odvrátit pozornost od dalšího selhání, když je opět dostal tandem Max+RB startující ze 7 pozice.
    srovnávat tuhle situaci s loňským Abú je nesmysl. tentokrát to sice nebylo tak napínavé, ale bylo to dle pravidel v pořádku. v tom je ten největší rozdíl. teď je otázkou, co chceme - zda zápletku bez ohledu na pravidla, či jednou za sezonu dojezd za SC v souladu s pravidly. pokud bychom totiž přistoupili na první variantu, je zcela zbytečné sledovat po čas víkendu nějaké limity tratě, posuzovat nějaké neuvolnění tratě, kolize, udělovat penalizace... prostě pravidla by nemusela být, protože by stejně neplatila.
    recept, jak zároveň vidět zajímavé závody a dodržet pravidla je snad jen použití RF v případě SC či VSC v závěrečné fázi závodu. sice to není úplně spravedlivé, smažou se veškeré náskoky vyjeté po čas předchozího průběhu závodu, ale to při SC taky. je otázkou, zda nechat při RF týmy na autech pracovat. dnes mohou a mohou i měnit gumy. osobně bych to zakázal, nebo tedy ať vymění pneu, ale řekněme 5 pozic dozadu na roštu restartu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Chceme pravidla po vzoru Masiho. Nezdržovat závod zbytečně dlouhým SC. Tedy jen bych pustil všechny jezdce o kolo, připadně je posunul směrem dozadu. Ale tam to pak zavání tím, že ušetří palivo za 1 kolo.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        ale problém je ten, že když vyjede SC na konci závodu, tak se to prostě někdy nedá stihnout, i když se k tomu přistoupí po "Masiovsku". takže se buď smíříme s tím, že se občas stane, že auta dojedou za SC, nebo holt červená vlajka, restart a sprint.
        osobně se mi ta varianta s RF líbí a zavedl bych to třeba v případě, že by byl SC v posledních 10% délky závodu. určovat to na počet kol je nesmysl, protože 5 kol ve Spa a 5 kol na Monze se nedá srovnávat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jako je to řešení. Na druhou stranu RF je dost velký zásah do závodu. Protože kromě toho, že přijdeš o náskok (jako u SC), tak ještě máš chaos kole startu a smažeš veškeré strategie. Ale asi je to lepší řešení, než dojíždět za SC.
          Tady se to dalo udělat mnohem rychleji. Být to v Monaku, to auto zmizlo do minuty a SC mohl jete jen 3 kola.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            to máš pravdu. ono to plyne i z příspěvku a shrnutí Hwrychlika H o něco výše v diskusi. ty časy jsou fakt děsné a zmazky kolem toho, kdo vlastně v daný moment vede snad ani nemá cenu komentovat.
            co jsem tak slyšel, tak ona se tahle GP vůbec organizačně moc nevydařila... 05
            zase na druhou stranu - za SC se smažou startegie a hlavně rozestupy taky. navíc je vedení závodu v časové tísni. při RF je alespoň klid na ten restart a není časový pres. jestli odstartují o pět minut dýl ( pro mimoplzeňské - později 04 ), je už vcelku jedno.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale může být mazec normální start na konci závodu. Kromě toho, že ztratíš náskok, se ti najednou zpřehází pole. Sice je to pro každého stejné, ale zamíchá to pořadí víc, než SC.
              Ještě by se dalo startovat letmo za SC. Ale jestli by jsme to už trochu moc nepřekombinovali. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                194.212.104.XXX
                jak to myslíš, že to zamíchá pořadím víc, než SC? tak jako tak by se startovalo v pozicích podle pořadí a auta o kolo zpět by se zařadila na konec. nebo tys myslel, že by startovali podle pozic na trati včetně aut o kolo či dvě zpět mezi sebou? to asi fakt ne.
                a jestli pevný, nebo letmý start, to už je skoro jedno. jen při tom letmém přijdeme o jedno závodní kolo závodu na úkor kola za SC. a to je trošku škoda.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Tak při normálním startu se přece běžně mění pořadí. Někdo získá 5 pozic, jiný ztratí. Stačí chvíli zaspat...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    194.212.104.XXX
                    tak zaspat se dá i při letmém. ale je to méně obvyklé a pravděpodobné. ale to jsou již jen drobnosti.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Právě. Při letmém se prohodí pořadí minimálně. Jo, někomu se podaří start a místo získá. Ale při klasickém se změní mnoho míst a může se získat i ztratit klidně víc jak 5 pozic.
                      A na rošt stejně auta musí dojet. Takže by mělo být jedno, jestli odstartují letmo nebo pevně.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.150.XXX
            SC zase totálně manipuluje se zavodem a vždy na tom nekdo neprávem vydělá. Zastavení závodu je ferovější.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Vždyť RF taky. Kromě toho, že úplně stejně vymaže rozestupy, tak nechá všechny přezout. Takže kdo má sjeté gumy, jasně na tom vydělá víc než ten, kdo je měnil před pár koly. Za SC se jen zkrátí časová ztráta na výměnu. A to neřeším restart, který může pole nespravedlivě promíchat.
              Oboje je zásah do férovosti. S tím nic neuděláš. A pokaždé na tom někdo vydělá. Minule Max, v neděli Hamilton.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tady nenastal problém, že se to nedá někdy stihnout, tady totálně selhalo vedení závodu a to je ten problém. Kdyby to rici odstavil 3 kola před cílem, tak to asi všichni kousnou, ale tam byla vata 10 kol a oni v podstatě 3 kola nedělali nic a potom nebyli schopni vyslat SC ve správnou chvíli, nebyli schopni srovnat pole a ani odklidit to auto. Tohle je ten problém, který si ovšem FIA nechce připustit...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama