DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO
Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasoval 1 člověk)
17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
20:47 18.08.2022 78.108.157.XXXTak takhle ne! F1 je monopost, do kterého patří "Formulový" motor! Jestli teda automobilky chtějí do ní chtějí rvát tahle "automobilová" motorová monstra + už teď i těžká kola, tak ať to raději zakapotují ve stylu "auta" Can-Am a dále nedegenerují F1. Proti loňsku jde poznat, že neustálým navyšováním hmotnosti strašně utrpělo dynamické chování vozu, ta setrvačnost je obrovská Navíc si na své přijdou sponzoři na větší ploše karoserie a mladí dravci se mohou bezpečněji vytlačovat z tratě, aníž by se jím kousala kola, jako teď, ani Zhou by už nemusel mít obavy, že ještě někdy půjde hore nohami, takže i větší bezpečnost.-
SergioPÉREZ
21:13 18.08.2022 78.108.157.XXXP.S....ještě taková perlička: Porsche 917/30 bylo takové rychlé, silné monstrum, že nesmělo v Evropě závodit, proto se přestěhovalo do zámoří
-
-
Ferda
21:35 17.08.2022 193.165.96.XXXSvětová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále.
A kdy tuhle už schálenou změnu schválíi ostaní výrobci?
Obávám sem že ještě bude nějakou chvíli trvat až tohle potvrzení bude potvrzené jako finální verze.
A jak známe v dokonalosti F1, tak tuhle změnu budou současní výrobci oddálovat co nejdéle, aby se nějaký otravný VW dostal do podobných problémů jako Honda.-
-
Ferda
16:18 18.08.2022 193.165.97.XXXTak to je zlé. Obávám se, že po Dieselgate nám byl VW v F1 čert dlužen.
Jestli budou dodávat pouze motory, tak z toho nikdo prospěch mít nebude. Už i tak jsou čtyři výrobci motorů na deset týmů až příliš velkým luxusem. Porovnávám s érou Cosworthu.
-
-
-
-
Petr
16:05 17.08.2022 78.157.160.XXXJá bych tak pesimistický nebyl, vedení F1 si uvědomuje problém vysokého hmotnosti vozů, na snížení tlačí i piloti. Jasně: silnější MGU-K, elektrovýkon a vyšší bezpečnost váhu zvýší, ale na druhou stranu odstranění MGU-H, turbíny by mohlo pomoci. Paliva pro závod bude 20 - 30 % méně... uvidíme.-
Ferda
17:15 17.08.2022 193.165.96.XXXV tom máš částečnou pravdu, ale váha nahoru půjde i s menším množstvím paliva.
A proto se budou muset zesílit i další komponenty od náprav, tlumičů, brzd, nárazových struktůr a dokonce i pneu budou muset být silnější.
Prostě celá F1 se vydává cestou do pekel. -
-
airwar1939
19:54 17.08.2022 37.48.26.XXXA proto na letošek opět díky změně pravidel vzrostla váha vozů o několik desítek kg?-
Ferda
20:09 17.08.2022 193.165.96.XXXA to ještě není dořešená horní nárazová struktůra, která Sauberu lupla bez odporu ještě na asfaltu. Jó kdyby nevydržela až při orání v kačírku, tak by si člověk řekl, že radlice narazila na skálu, ale na rovném a FIA schváleném asfaltu by se tomu tak stávat nemělo.
-
-
jumpman
20:04 18.08.2022 178.255.168.XXXhloupost, v podstatě každý krok FIA za posledních 5 let vedl k nárůstu hmotnosti, proč by to najednou měli měnit. Navíc u konkurence už je hrubý přepočet a bude to znamenat cca 30 kg další nárůst, alespoň v počátku platnosti pravidel...
jdou na ruku VW...
-
tom11
16:07 17.08.2022 194.212.104.XXXmám stejnou obavu. proto níže píšu o tom, že bych uvítal pravý opak a to nejen v hmotnosti, ale i v rozměrech monopostů. obzvláště pak v souvislosti se současným trendem "městských" tratí.
a to navýšení MGU-H zase přiblíží F1 k vysavačové sérii. to se mi taky vůbec nelíbí.-
Ferda
20:14 17.08.2022 193.165.96.XXXVysavače jsou ale EKO. zrovna jsem viděl na seznamu jak hoří elektro EKO koloběžka a během svého skonu vytvořila více kyselinových čmoudíků, než neEKO dýzlák za celou dobu své životnosti a to si myslím, že najede o hezkých pár desítek tisíc kilometrů více než nějaká EKOkoloběžka, která by stejně byla po několika týdnech provozu odhozená v parku.
-
-
-
airwar1939
14:36 17.08.2022 37.48.40.XXXV situaci kdy máme čtyři dodavatele motorů a všichni jsou na tom plus-minus stejně s výkonem, mě přijde změna pravidel ohledně motorů jako drahý nesmysl.-
-
airwar1939
19:58 17.08.2022 37.48.26.XXXNezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších výrobců je dobré k čemu? Když máme 10 týmů a 4 výrobce tak další výrobce bude mit max jeden tým, bude muset vybudovat zázemí, a bude to pro něj extrémně drahé. Pri soucasnem ekonomickem výhledu na další roky to vidim cerne i se setrváním současných výrobců.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek