DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.08.2022 23:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:00
Jo, ale snaha je pohonné jednotky zlevnit a… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:09
no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Zlevní určitě. Nejenže budou jednodušší, což nevyhnutelně znamená nižší náklady (MGU-H vše hodně prodražovalo), ale bude nově zastropován i ten vývoj. Ta motorová finanční katastrofa z let 2014 a dále se nebude opakovat.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            Jo, to čtu už asi 60 let. Zatím všechny změny vedly k dražším a dražším motorům. Ono totiž to vede vždy ke snaze z dané koncepce vytřískat co nejvíc proti konkurenci, a při daných omezeních je to sakra drahá věc..
            Svého času to byla třena změna z 1,5 litru (ano, i to jezdilo) na 3 litry, že prej nebude honba za výkonem neb bude zbytečným, při tomhle objemu. No jo, to platilo 2 roky, dokud Brabham jediný stačil připravit třílitr z normálního auta a pak se rozjely závody dvanáctiválců, pěkně drahých.... a pak dál a dál... a dnes už se nařizuje mít skoro stejný motor atd... No, mě nebaví jen jezdci, já obdivuji taky techniku, skoro víc.... a to nám doba bere. Vznikají strašlivě drahé nepoužitelné nesmysly, že ...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              technika, resp. technické novinky, nápady, "šedé zóny", prostě různé vychytávky - to bylo vždy koření F1. na jednu stranu se změnou motorů nejspíše otevřou nové možnosti, na druhou při požadavcích na další a další standardizace se mi ježí kůže. s tímto přístupem se bohužel F1 stále přibližuje sterilní jednotnosti, kterou letos tak pěkně narušila nová pravidla. tak snad 2026 přijdou nejen nové motory, ale i další úpravy, které uvolní konstruktérům ruce a fantazii.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Racek

                Racek

                78.80.232.XXX
                V tom se shodnem. U motorek už to skoro je, zničili úplně menší třidy pro malý kluky a ty už obecenstvo vůbec nezajímají. Jo, jen přípravky. Dříve jezdívali kluci celý život jednu hlanví třídu a jen odskakovali do jiných, závodili i třikrát za den. Taky jich nebylo tolik, ale co motorka, to unikum, takový pětiválec Honda ve třídě 50 ccm a 25 koní, jo to byl bzukot. Modelářská práce,

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    78.80.105.XXX
    Zjednodušení pohonu OK, ale další standardizace, určování umístění... to se mi moc nelíbí. To bych raději viděl snížení hmotnosti monopostů a hlavně jejich zmenšení. Ale toho se asi nedočkáme.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama