DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.08.2022 23:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:00
Jo, ale snaha je pohonné jednotky zlevnit a… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:09
no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Zlevní určitě. Nejenže budou jednodušší, což nevyhnutelně znamená nižší náklady (MGU-H vše hodně prodražovalo), ale bude nově zastropován i ten vývoj. Ta motorová finanční katastrofa z let 2014 a dále se nebude opakovat.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            Jo, to čtu už asi 60 let. Zatím všechny změny vedly k dražším a dražším motorům. Ono totiž to vede vždy ke snaze z dané koncepce vytřískat co nejvíc proti konkurenci, a při daných omezeních je to sakra drahá věc..
            Svého času to byla třena změna z 1,5 litru (ano, i to jezdilo) na 3 litry, že prej nebude honba za výkonem neb bude zbytečným, při tomhle objemu. No jo, to platilo 2 roky, dokud Brabham jediný stačil připravit třílitr z normálního auta a pak se rozjely závody dvanáctiválců, pěkně drahých.... a pak dál a dál... a dnes už se nařizuje mít skoro stejný motor atd... No, mě nebaví jen jezdci, já obdivuji taky techniku, skoro víc.... a to nám doba bere. Vznikají strašlivě drahé nepoužitelné nesmysly, že ...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              technika, resp. technické novinky, nápady, "šedé zóny", prostě různé vychytávky - to bylo vždy koření F1. na jednu stranu se změnou motorů nejspíše otevřou nové možnosti, na druhou při požadavcích na další a další standardizace se mi ježí kůže. s tímto přístupem se bohužel F1 stále přibližuje sterilní jednotnosti, kterou letos tak pěkně narušila nová pravidla. tak snad 2026 přijdou nejen nové motory, ale i další úpravy, které uvolní konstruktérům ruce a fantazii.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Racek

                Racek

                78.80.232.XXX
                V tom se shodnem. U motorek už to skoro je, zničili úplně menší třidy pro malý kluky a ty už obecenstvo vůbec nezajímají. Jo, jen přípravky. Dříve jezdívali kluci celý život jednu hlanví třídu a jen odskakovali do jiných, závodili i třikrát za den. Taky jich nebylo tolik, ale co motorka, to unikum, takový pětiválec Honda ve třídě 50 ccm a 25 koní, jo to byl bzukot. Modelářská práce,

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    78.80.105.XXX
    Zjednodušení pohonu OK, ale další standardizace, určování umístění... to se mi moc nelíbí. To bych raději viděl snížení hmotnosti monopostů a hlavně jejich zmenšení. Ale toho se asi nedočkáme.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama