DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.08.2022 23:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:00
Jo, ale snaha je pohonné jednotky zlevnit a… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:09
no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Tak takhle ne! F1 je monopost, do kterého patří "Formulový" motor! Jestli teda automobilky chtějí do ní chtějí rvát tahle "automobilová" motorová monstra + už teď i těžká kola, tak ať to raději zakapotují ve stylu "auta" Can-Am a dále nedegenerují F1. Proti loňsku jde poznat, že neustálým navyšováním hmotnosti strašně utrpělo dynamické chování vozu, ta setrvačnost je obrovská 02 Navíc si na své přijdou sponzoři na větší ploše karoserie a mladí dravci se mohou bezpečněji vytlačovat z tratě, aníž by se jím kousala kola, jako teď, ani Zhou by už nemusel mít obavy, že ještě někdy půjde hore nohami, takže i větší bezpečnost. 12 12 12 12 12 12 12 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • SergioPÉREZ

      SergioPÉREZ

      78.108.157.XXX
      P.S....ještě taková perlička: Porsche 917/30 bylo takové rychlé, silné monstrum, že nesmělo v Evropě závodit, proto se přestěhovalo do zámoří 12 12 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.96.XXX
    Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále.

    A kdy tuhle už schálenou změnu schválíi ostaní výrobci?
    Obávám sem že ještě bude nějakou chvíli trvat až tohle potvrzení bude potvrzené jako finální verze.
    A jak známe v dokonalosti F1, tak tuhle změnu budou současní výrobci oddálovat co nejdéle, aby se nějaký otravný VW dostal do podobných problémů jako Honda.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Tohle nebudou znovu schvalovat ostatní výrobci - schválení Světovou radou motorsportu je finálním krokem. Některé věci z toho začínají platit už příští rok.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.97.XXX
        Tak to je zlé. Obávám se, že po Dieselgate nám byl VW v F1 čert dlužen.
        Jestli budou dodávat pouze motory, tak z toho nikdo prospěch mít nebude. Už i tak jsou čtyři výrobci motorů na deset týmů až příliš velkým luxusem. Porovnávám s érou Cosworthu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.96.XXX
    Bude navýšen výkon motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) téměř na trojnásobek, tj. ze 120 na 350 kW.

    Sice bude bude odstraněno MGU-H, ale obávám se, že i tak opětovně naroste váha vozů a to dost výrazně.

    17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Já bych tak pesimistický nebyl, vedení F1 si uvědomuje problém vysokého hmotnosti vozů, na snížení tlačí i piloti. Jasně: silnější MGU-K, elektrovýkon a vyšší bezpečnost váhu zvýší, ale na druhou stranu odstranění MGU-H, turbíny by mohlo pomoci. Paliva pro závod bude 20 - 30 % méně... uvidíme.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch v úspoře hmotnosti nepovažoval. místo jízdy na hraně EKO rally. to není správná F1.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        V tom máš částečnou pravdu, ale váha nahoru půjde i s menším množstvím paliva.
        A proto se budou muset zesílit i další komponenty od náprav, tlumičů, brzd, nárazových struktůr a dokonce i pneu budou muset být silnější.
        Prostě celá F1 se vydává cestou do pekel.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          To jsou logické věcí, na druhou stranu je snaha hmotnost snížit a zřejmě se budou měnit i technická pravidla pro monoposty, já bych si s tím pesimismem trochu ještě počkal. Snad nejsem přílišným optimistou 20

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.96.XXX
            Zatím se váha vozů stále zvyšuje tempem mnohem rychlejším než je oteplování naší planety.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        37.48.26.XXX
        A proto na letošek opět díky změně pravidel vzrostla váha vozů o několik desítek kg?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          193.165.96.XXX
          A to ještě není dořešená horní nárazová struktůra, která Sauberu lupla bez odporu ještě na asfaltu. Jó kdyby nevydržela až při orání v kačírku, tak by si člověk řekl, že radlice narazila na skálu, ale na rovném a FIA schváleném asfaltu by se tomu tak stávat nemělo.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Nějak jsem si nevšiml, že by přitom letos došlo i ke zjednodušení pohonných jednotek.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        hloupost, v podstatě každý krok FIA za posledních 5 let vedl k nárůstu hmotnosti, proč by to najednou měli měnit. Navíc u konkurence už je hrubý přepočet a bude to znamenat cca 30 kg další nárůst, alespoň v počátku platnosti pravidel...
        jdou na ruku VW...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      mám stejnou obavu. proto níže píšu o tom, že bych uvítal pravý opak a to nejen v hmotnosti, ale i v rozměrech monopostů. obzvláště pak v souvislosti se současným trendem "městských" tratí.
      a to navýšení MGU-H zase přiblíží F1 k vysavačové sérii. to se mi taky vůbec nelíbí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Vysavače jsou ale EKO. zrovna jsem viděl na seznamu jak hoří elektro EKO koloběžka a během svého skonu vytvořila více kyselinových čmoudíků, než neEKO dýzlák za celou dobu své životnosti a to si myslím, že najede o hezkých pár desítek tisíc kilometrů více než nějaká EKOkoloběžka, která by stejně byla po několika týdnech provozu odhozená v parku.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    37.48.40.XXX
    V situaci kdy máme čtyři dodavatele motorů a všichni jsou na tom plus-minus stejně s výkonem, mě přijde změna pravidel ohledně motorů jako drahý nesmysl.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Jo, ale snaha je pohonné jednotky zlevnit a nalákat další. Minimálně jeden už je jistý, a Porsche taky vypadá seriózně.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        37.48.26.XXX
        Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších výrobců je dobré k čemu? Když máme 10 týmů a 4 výrobce tak další výrobce bude mit max jeden tým, bude muset vybudovat zázemí, a bude to pro něj extrémně drahé. Pri soucasnem ekonomickem výhledu na další roky to vidim cerne i se setrváním současných výrobců.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama