DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.08.2022 23:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:00
Jo, ale snaha je pohonné jednotky zlevnit a… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 16:09
no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Racek

Racek

78.80.232.XXX
V tom se shodnem. U motorek už to skoro je, zničili úplně menší třidy pro malý kluky a ty už obecenstvo vůbec nezajímají. Jo, jen přípravky. Dříve jezdívali kluci celý život jednu hlanví třídu a jen odskakovali do jiných, závodili i třikrát za den. Taky jich nebylo tolik, ale co motorka, to unikum, takový pětiválec Honda ve třídě 50 ccm a 25 koní, jo to byl bzukot. Modelářská práce,

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
P.S....ještě taková perlička: Porsche 917/30 bylo takové rychlé, silné monstrum, že nesmělo v Evropě závodit, proto se přestěhovalo do zámoří 12 12 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Tak takhle ne! F1 je monopost, do kterého patří "Formulový" motor! Jestli teda automobilky chtějí do ní chtějí rvát tahle "automobilová" motorová monstra + už teď i těžká kola, tak ať to raději zakapotují ve stylu "auta" Can-Am a dále nedegenerují F1. Proti loňsku jde poznat, že neustálým navyšováním hmotnosti strašně utrpělo dynamické chování vozu, ta setrvačnost je obrovská 02 Navíc si na své přijdou sponzoři na větší ploše karoserie a mladí dravci se mohou bezpečněji vytlačovat z tratě, aníž by se jím kousala kola, jako teď, ani Zhou by už nemusel mít obavy, že ještě někdy půjde hore nohami, takže i větší bezpečnost. 12 12 12 12 12 12 12 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
hloupost, v podstatě každý krok FIA za posledních 5 let vedl k nárůstu hmotnosti, proč by to najednou měli měnit. Navíc u konkurence už je hrubý přepočet a bude to znamenat cca 30 kg další nárůst, alespoň v počátku platnosti pravidel...
jdou na ruku VW...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Tak to je zlé. Obávám se, že po Dieselgate nám byl VW v F1 čert dlužen.
Jestli budou dodávat pouze motory, tak z toho nikdo prospěch mít nebude. Už i tak jsou čtyři výrobci motorů na deset týmů až příliš velkým luxusem. Porovnávám s érou Cosworthu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
technika, resp. technické novinky, nápady, "šedé zóny", prostě různé vychytávky - to bylo vždy koření F1. na jednu stranu se změnou motorů nejspíše otevřou nové možnosti, na druhou při požadavcích na další a další standardizace se mi ježí kůže. s tímto přístupem se bohužel F1 stále přibližuje sterilní jednotnosti, kterou letos tak pěkně narušila nová pravidla. tak snad 2026 přijdou nejen nové motory, ale i další úpravy, které uvolní konstruktérům ruce a fantazii.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
Jo, to čtu už asi 60 let. Zatím všechny změny vedly k dražším a dražším motorům. Ono totiž to vede vždy ke snaze z dané koncepce vytřískat co nejvíc proti konkurenci, a při daných omezeních je to sakra drahá věc..
Svého času to byla třena změna z 1,5 litru (ano, i to jezdilo) na 3 litry, že prej nebude honba za výkonem neb bude zbytečným, při tomhle objemu. No jo, to platilo 2 roky, dokud Brabham jediný stačil připravit třílitr z normálního auta a pak se rozjely závody dvanáctiválců, pěkně drahých.... a pak dál a dál... a dnes už se nařizuje mít skoro stejný motor atd... No, mě nebaví jen jezdci, já obdivuji taky techniku, skoro víc.... a to nám doba bere. Vznikají strašlivě drahé nepoužitelné nesmysly, že ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Tohle nebudou znovu schvalovat ostatní výrobci - schválení Světovou radou motorsportu je finálním krokem. Některé věci z toho začínají platit už příští rok.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Zatím se váha vozů stále zvyšuje tempem mnohem rychlejším než je oteplování naší planety.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
To jsou logické věcí, na druhou stranu je snaha hmotnost snížit a zřejmě se budou měnit i technická pravidla pro monoposty, já bych si s tím pesimismem trochu ještě počkal. Snad nejsem přílišným optimistou 20

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Zlevní určitě. Nejenže budou jednodušší, což nevyhnutelně znamená nižší náklady (MGU-H vše hodně prodražovalo), ale bude nově zastropován i ten vývoj. Ta motorová finanční katastrofa z let 2014 a dále se nebude opakovat.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Nějak jsem si nevšiml, že by přitom letos došlo i ke zjednodušení pohonných jednotek.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále.

A kdy tuhle už schálenou změnu schválíi ostaní výrobci?
Obávám sem že ještě bude nějakou chvíli trvat až tohle potvrzení bude potvrzené jako finální verze.
A jak známe v dokonalosti F1, tak tuhle změnu budou současní výrobci oddálovat co nejdéle, aby se nějaký otravný VW dostal do podobných problémů jako Honda.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Vysavače jsou ale EKO. zrovna jsem viděl na seznamu jak hoří elektro EKO koloběžka a během svého skonu vytvořila více kyselinových čmoudíků, než neEKO dýzlák za celou dobu své životnosti a to si myslím, že najede o hezkých pár desítek tisíc kilometrů více než nějaká EKOkoloběžka, která by stejně byla po několika týdnech provozu odhozená v parku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
A to ještě není dořešená horní nárazová struktůra, která Sauberu lupla bez odporu ještě na asfaltu. Jó kdyby nevydržela až při orání v kačírku, tak by si člověk řekl, že radlice narazila na skálu, ale na rovném a FIA schváleném asfaltu by se tomu tak stávat nemělo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

37.48.26.XXX
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších výrobců je dobré k čemu? Když máme 10 týmů a 4 výrobce tak další výrobce bude mit max jeden tým, bude muset vybudovat zázemí, a bude to pro něj extrémně drahé. Pri soucasnem ekonomickem výhledu na další roky to vidim cerne i se setrváním současných výrobců.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

37.48.26.XXX
A proto na letošek opět díky změně pravidel vzrostla váha vozů o několik desítek kg?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
V tom máš částečnou pravdu, ale váha nahoru půjde i s menším množstvím paliva.
A proto se budou muset zesílit i další komponenty od náprav, tlumičů, brzd, nárazových struktůr a dokonce i pneu budou muset být silnější.
Prostě celá F1 se vydává cestou do pekel.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
no, zrovna to palivo bych za nějaký velký úspěch v úspoře hmotnosti nepovažoval. místo jízdy na hraně EKO rally. to není správná F1.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
mám stejnou obavu. proto níže píšu o tom, že bych uvítal pravý opak a to nejen v hmotnosti, ale i v rozměrech monopostů. obzvláště pak v souvislosti se současným trendem "městských" tratí.
a to navýšení MGU-H zase přiblíží F1 k vysavačové sérii. to se mi taky vůbec nelíbí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama