DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO
Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále. Dojde k jejich zjednodušení a zekologičtění, výkon však zůstane zachován.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasoval 1 člověk)
17.08.2022 19:58
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Racek
23:57 23.08.2022 78.80.232.XXX
V tom se shodnem. U motorek už to skoro je, zničili úplně menší třidy pro malý kluky a ty už obecenstvo vůbec nezajímají. Jo, jen přípravky. Dříve jezdívali kluci celý život jednu hlanví třídu a jen odskakovali do jiných, závodili i třikrát za den. Taky jich nebylo tolik, ale co motorka, to unikum, takový pětiválec Honda ve třídě 50 ccm a 25 koní, jo to byl bzukot. Modelářská práce,
SergioPÉREZ
21:13 18.08.2022 78.108.157.XXX
P.S....ještě taková perlička: Porsche 917/30 bylo takové rychlé, silné monstrum, že nesmělo v Evropě závodit, proto se přestěhovalo do zámoří
SergioPÉREZ
20:47 18.08.2022 78.108.157.XXX
Tak takhle ne! F1 je monopost, do kterého patří "Formulový" motor! Jestli teda automobilky chtějí do ní chtějí rvát tahle "automobilová" motorová monstra + už teď i těžká kola, tak ať to raději zakapotují ve stylu "auta" Can-Am a dále nedegenerují F1. Proti loňsku jde poznat, že neustálým navyšováním hmotnosti strašně utrpělo dynamické chování vozu, ta setrvačnost je obrovská Navíc si na své přijdou sponzoři na větší ploše karoserie a mladí dravci se mohou bezpečněji vytlačovat z tratě, aníž by se jím kousala kola, jako teď, ani Zhou by už nemusel mít obavy, že ještě někdy půjde hore nohami, takže i větší bezpečnost.
jumpman
20:04 18.08.2022 178.255.168.XXX
hloupost, v podstatě každý krok FIA za posledních 5 let vedl k nárůstu hmotnosti, proč by to najednou měli měnit. Navíc u konkurence už je hrubý přepočet a bude to znamenat cca 30 kg další nárůst, alespoň v počátku platnosti pravidel...
jdou na ruku VW...
jdou na ruku VW...
Ferda
16:18 18.08.2022 193.165.97.XXX
Tak to je zlé. Obávám se, že po Dieselgate nám byl VW v F1 čert dlužen.
Jestli budou dodávat pouze motory, tak z toho nikdo prospěch mít nebude. Už i tak jsou čtyři výrobci motorů na deset týmů až příliš velkým luxusem. Porovnávám s érou Cosworthu.
Jestli budou dodávat pouze motory, tak z toho nikdo prospěch mít nebude. Už i tak jsou čtyři výrobci motorů na deset týmů až příliš velkým luxusem. Porovnávám s érou Cosworthu.
tom11
13:10 18.08.2022 194.212.104.XXX
technika, resp. technické novinky, nápady, "šedé zóny", prostě různé vychytávky - to bylo vždy koření F1. na jednu stranu se změnou motorů nejspíše otevřou nové možnosti, na druhou při požadavcích na další a další standardizace se mi ježí kůže. s tímto přístupem se bohužel F1 stále přibližuje sterilní jednotnosti, kterou letos tak pěkně narušila nová pravidla. tak snad 2026 přijdou nejen nové motory, ale i další úpravy, které uvolní konstruktérům ruce a fantazii.
Racek
12:51 18.08.2022 78.80.232.XXX
Jo, to čtu už asi 60 let. Zatím všechny změny vedly k dražším a dražším motorům. Ono totiž to vede vždy ke snaze z dané koncepce vytřískat co nejvíc proti konkurenci, a při daných omezeních je to sakra drahá věc..
Svého času to byla třena změna z 1,5 litru (ano, i to jezdilo) na 3 litry, že prej nebude honba za výkonem neb bude zbytečným, při tomhle objemu. No jo, to platilo 2 roky, dokud Brabham jediný stačil připravit třílitr z normálního auta a pak se rozjely závody dvanáctiválců, pěkně drahých.... a pak dál a dál... a dnes už se nařizuje mít skoro stejný motor atd... No, mě nebaví jen jezdci, já obdivuji taky techniku, skoro víc.... a to nám doba bere. Vznikají strašlivě drahé nepoužitelné nesmysly, že ...
Svého času to byla třena změna z 1,5 litru (ano, i to jezdilo) na 3 litry, že prej nebude honba za výkonem neb bude zbytečným, při tomhle objemu. No jo, to platilo 2 roky, dokud Brabham jediný stačil připravit třílitr z normálního auta a pak se rozjely závody dvanáctiválců, pěkně drahých.... a pak dál a dál... a dnes už se nařizuje mít skoro stejný motor atd... No, mě nebaví jen jezdci, já obdivuji taky techniku, skoro víc.... a to nám doba bere. Vznikají strašlivě drahé nepoužitelné nesmysly, že ...
Ferda
21:35 17.08.2022 193.165.96.XXX
Světová rada motorsportu FIA včera schválila pravidla týkající se pohonných jednotek pro sezónu 2026 a dále.
A kdy tuhle už schálenou změnu schválíi ostaní výrobci?
Obávám sem že ještě bude nějakou chvíli trvat až tohle potvrzení bude potvrzené jako finální verze.
A jak známe v dokonalosti F1, tak tuhle změnu budou současní výrobci oddálovat co nejdéle, aby se nějaký otravný VW dostal do podobných problémů jako Honda.
A kdy tuhle už schálenou změnu schválíi ostaní výrobci?
Obávám sem že ještě bude nějakou chvíli trvat až tohle potvrzení bude potvrzené jako finální verze.
A jak známe v dokonalosti F1, tak tuhle změnu budou současní výrobci oddálovat co nejdéle, aby se nějaký otravný VW dostal do podobných problémů jako Honda.
Ferda
20:14 17.08.2022 193.165.96.XXX
Vysavače jsou ale EKO. zrovna jsem viděl na seznamu jak hoří elektro EKO koloběžka a během svého skonu vytvořila více kyselinových čmoudíků, než neEKO dýzlák za celou dobu své životnosti a to si myslím, že najede o hezkých pár desítek tisíc kilometrů více než nějaká EKOkoloběžka, která by stejně byla po několika týdnech provozu odhozená v parku.
Ferda
20:09 17.08.2022 193.165.96.XXX
A to ještě není dořešená horní nárazová struktůra, která Sauberu lupla bez odporu ještě na asfaltu. Jó kdyby nevydržela až při orání v kačírku, tak by si člověk řekl, že radlice narazila na skálu, ale na rovném a FIA schváleném asfaltu by se tomu tak stávat nemělo.
airwar1939
19:58 17.08.2022 37.48.26.XXX
Nezlevní, nejdražší je vývoj. A nalákání dalších výrobců je dobré k čemu? Když máme 10 týmů a 4 výrobce tak další výrobce bude mit max jeden tým, bude muset vybudovat zázemí, a bude to pro něj extrémně drahé. Pri soucasnem ekonomickem výhledu na další roky to vidim cerne i se setrváním současných výrobců.
airwar1939
19:54 17.08.2022 37.48.26.XXX
A proto na letošek opět díky změně pravidel vzrostla váha vozů o několik desítek kg?
Ferda
17:15 17.08.2022 193.165.96.XXX
V tom máš částečnou pravdu, ale váha nahoru půjde i s menším množstvím paliva.
A proto se budou muset zesílit i další komponenty od náprav, tlumičů, brzd, nárazových struktůr a dokonce i pneu budou muset být silnější.
Prostě celá F1 se vydává cestou do pekel.
A proto se budou muset zesílit i další komponenty od náprav, tlumičů, brzd, nárazových struktůr a dokonce i pneu budou muset být silnější.
Prostě celá F1 se vydává cestou do pekel.
tom11
16:07 17.08.2022 194.212.104.XXX
mám stejnou obavu. proto níže píšu o tom, že bych uvítal pravý opak a to nejen v hmotnosti, ale i v rozměrech monopostů. obzvláště pak v souvislosti se současným trendem "městských" tratí.
a to navýšení MGU-H zase přiblíží F1 k vysavačové sérii. to se mi taky vůbec nelíbí.
a to navýšení MGU-H zase přiblíží F1 k vysavačové sérii. to se mi taky vůbec nelíbí.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek