DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 18.06.2022 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 17.06.2022 12:25
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů,… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 17.06.2022 15:22
Všem je jasné, odkud "vítr foukal"… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 17.06.2022 18:12
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých let, než tady zase začneš kázat nesmysly. Ten tvůj sedminásobnej by nebyl schopen v tehdejším autě absolvovat ani jedno ostré kolo. 5ízení bylo bez posilovače, řadilo se na klasickém Hčku se spojkou a ta spojka kladla odpor 150kg! Podívej se co jsou dnešní piloti F1 za chcípáčky a jak vypadali piloti dříve. Ano, současná pravidla položila na piloty F1 větší fyzické nároky, ale pořád je to auto komfortnější než F2... Přestaň tady omlouvat tvého oblíbence, jen proto, že mu fandíš. Byl zkrátka zvyklý na komfort a najednou to holt bolí. Pořád to ovšem není nic proti tomu, co musel zvládat senna s prostem a nikdo z nich si tenkrát nevyplakával u novinářů, že je řízení náročné nebo nebezpečné, protože tenkrát F1 řídili chlapi!

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
podívej se na některé on board záběry z 80tých let. Tenkrát se formule tak chvěly, že jezdci v podstatě nic neviděli a stejně jezdili. Ty dnešní slečinky si nemají právo říkat piloti...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Nebyla fyzicky náročnější... Možná bylo fyzicky náročnější otáčet volantem... Ale vozy jako takové byly výrazně pomalejší, měly mnohem nižší přítlak, výkon motoru, mnohem horší brzdy... A celá soutěž byla mnohem méně profesionální... Když se člověk podívá např. na pit stop v 80tých letech... Tak já z toho mám pocit, že si tam dávají kafe... Zdlouhavé, nesynchronizované... A tak to bylo se vším... Dneska musí pilot zvládat mnohem větší přetížení a přitom být skoro kost a kůže protože každý gram, který nemá na sobě se dá využít jinde na voze, kde poslouží lépe z hlediska vyvážení / rychlosti...

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Já jsem za tu změnu rád a to i když se ukáže, že na to nejvíce doplatí Mercedes... Pokud to bude fungovat, tak to nastaví jasnou hranici, kam až týmy můžou zajít v poměru rychlost / komfort / zdraví jezdce... Tzn. nebude možné tlačit jezdce, aby neúnosně trpěl s vidinou lepší rychlosti a bude to platit pro všechny...

Čistě teoreticky bys nepotřeboval žádná pravidla... Kdybychom byli všichni čestní, slušní, zodpovědní atd. atd.... Ale takoví nejsme a nakonec vždy upřednostníme osobní prospěch, před vším ostatním včetně zdraví... A proto je nutné nastavit hranice...

Měnit pravidla uprostřed soutěže není ok, ale myslím si, že zrovna tahle změna není nic proti ničemu... Mnohem horší by bylo, kdyby se nařídila vyšší světlá výška, či zkrátka se přijalo nějaké nařízení, které by to univerzálně řešilo... Tohle říká nesmíte se houpat, ale jak to vyřešíte je na vás...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak právě letos se (i díky problémům s poskakováním) stalo řízení F1 zase víc fyzicky náročnější.

Máš pravdu že před hodně lety byla F1 opravdu výrazně fyzicky náročnější...a to piloti nebyli tak dobře připraveni jako dnes.

Současný stav souvisí s tím jak daleko je dnes technika...vše je mnohem dokonalejší.

Já se jim nedivím...když vidím na detailních záběrech jak to s nimi mlátí.
Ale tohle nemá řešit FIA...tohle mají řešit týmy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Já si myslím že je to špatně...poskakování souvisí s nastavením...není to jednoznačně tak že je to neřešitelné.

Pokud to piloti vidí jako ohrožení svého zdraví...měli by se obrátit na své týmy. Ty jsou zodpovědné za auta a můžou něco změnit.

Zasahování do technických pravidel uprostřed sezóny není dobré...vzlast když se jedná z významné části o kompromis mezi výkonnosti a omezením poskakování.

Ovšem F1 je plná politiky a někteří lidi se neumí smířit s tím že vyhrát může jen jeden...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Isle of Man TT je naprosto něco úplně jiného a jezdí tam naplno v podstatě jen šílenci.
Jinak tragická "bilance" roku 2022 je 5 mrtvých. RIP. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Přesně tak, navíc to zavěšení bylo pro letošek pravidly podstatně ořezáno oproti dřívějším možnostem. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

85.71.3.XXX
Samotné poskakování by nemuselo být tak bolestivé. Dřív normálně jezdili přes vysoké obrubníky a nestěžovali si. Nové nízké pneumatiky už ale nepohltí tolik rázy. Přidáme tuhé zavěšení a máme drtizad.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.176.29.XXX
Já nevím, ale porovnat se to celkem dá, pár chráničů je sice super, ale třeba při sjezdu slítnout z kola no nevím ... nemám tušení kolik úrazů nebo fatálních úrazů se při cyklistice stalo a jistě jich málo nebylo. A kdybych jako příklad uvedl slavný motocyklový závod na ostrově Man , který si jen letos vyžádal dva mrtvé a celkem cca 260 ... a taky se tam nevymýšlí kraviny ... Ten závod má v sobě to kouzlo možná i pro to riziko. Jistě nikdo nechce vidět hromadu mrtvol po každém závodě a zvyšování bezpečnosti je fajn věc, ale riziko je vždy a všude, ale vzhledem k vývoji bezpečnosti to vidím, že za tak tři roky se bude F1 jezdit jen virtuálně aby náhodou něco.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Lžete naschvál a nebo jenom netušíte? V Monze mu přejel ze zadu přes celé hallo zadním kolem a skončil na předku vozu.
A nechcete nám říci že by helma, hlava a krk Grosjeana zvětšili tu díru ve svodidlech co tam udělal předek formule tak, aby tam bez úhony na zdraví proletěl?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
-Tony-

-Tony-

193.165.96.XXX
Bramboračka? Tak tu máš podle nicku v hlavě jedině ty … Dnešní formule jezdí jako po kolejích a porpoising má jednoduché řešení. Že je to na úkor ztráty výkonu, není problém Red Bullu nebo jiných týmů, které tím tolik netrpí, ale je to vyloženě věc a výzva pro konstruktéry. Že jeden zženštěllý .píp. zahraje divadlo a FIA mu na to skočí, je absurdní!
Ano, kdysi řídit ty lehké a výkonné bestie (turbo éra), tak to byla výzva a chlapactví. Dnes je to kroužení tramvají a princezen …

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Bukvice

Bukvice

78.80.116.XXX
Je to vtipný. Takže když se tenkrát nemohli dostat z kokpitu, tak to byl výraz chlapáctví a teď je to samé bráno jako slabost. Slušná bramboračka.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
-Tony-

-Tony-

193.165.96.XXX
Všem je jasné, odkud "vítr foukal" nejvíce ... Tudíž doufám, že až na to u Mercedesu dojedou, tak že nebude "utlačovaný dred" kňourat do vysílačky, jak jsou pomalí ...
Pamatuji časy, kdy měli piloti v Monaku dlaně rozedřené do krve od řadící páky. Nebo kdy měli skutečně problém dostat se po závodě z kokpitu v Long Beach nebo Kyalami. Dnešní doba je naprosto mimo, stejně jako tyhle zženštělé parodie na chlapy ...

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
no právě. složitost a výjimky. dvě nejhorší věci, které se v pravidlech mohou vyskytnout. a pokud jsou k jedné věci současně... 05

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
NickickiN

NickickiN

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ono je problém v tom, že se to v aerodynamických tunelech, kde můžou testovat jen se zmenšenými modely a při omezené rychlosti větru neprojevuje. Překvapilo to i týmy.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.176.XXX
No to fakt vypadá že se "testovalo" jen virtuálně v počítačích a na modelech, ale reálná testovací mula která by odjela skutečné kilometry nebyla žádná. A na to že auta s přísavným efektem skákala na přelomu 70. a 80. let se asi zapomnělo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.12.XXX
Když se na to podívám hodně dozadu, tak je fakt zvláštní, že tenhle koncept pravidel připravoval tým FIA x let a neviděli ze všech možných dat, že tenhle problém může nastat. Já jsem čekal, že tu koncepční formuli taky někdo testoval. Nebo to byla jen maketa?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.12.XXX
Panebože to snad nemyslíte vážně. Porovnávat náraz v rychlosti 300 km/h do pevné bariéry s pádem z kola a jak jste ještě řekl s pádem ze svahu, který díky nakloněné rovině tělo vstřebává mnohem lépe. Navíc na sjezdech na kole mají páteřáky, integrálky a další chrániče (pro eliminaci rizik!) a jezdí rychlostí kolem 50km/h. Riziko není jen on nebo off. Existuje škála jako u všeho. Pravděpodobnost, že někoho podříznete při hokeji bruslí je jednoznačně menší, než že vlivem poskakujícího auta ve 300 km/h způsobíte nehodu. Já teda osobně nevím kolik sportů jste reálně dělal, ale všude se vyvíjí technologie na to, aby se minimalizovalo riziko. Mimochodem to zábradlí pomohlo loni nejen Grosjeanovi, ale i Hamiltonovi, když mu na hlavě skončil Verstappen v Monze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama