DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
18:12 17.06.2022 178.255.168.XXX
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých let, než tady zase začneš kázat nesmysly. Ten tvůj sedminásobnej by nebyl schopen v tehdejším autě absolvovat ani jedno ostré kolo. 5ízení bylo bez posilovače, řadilo se na klasickém Hčku se spojkou a ta spojka kladla odpor 150kg! Podívej se co jsou dnešní piloti F1 za chcípáčky a jak vypadali piloti dříve. Ano, současná pravidla položila na piloty F1 větší fyzické nároky, ale pořád je to auto komfortnější než F2... Přestaň tady omlouvat tvého oblíbence, jen proto, že mu fandíš. Byl zkrátka zvyklý na komfort a najednou to holt bolí. Pořád to ovšem není nic proti tomu, co musel zvládat senna s prostem a nikdo z nich si tenkrát nevyplakával u novinářů, že je řízení náročné nebo nebezpečné, protože tenkrát F1 řídili chlapi!
Fanda.LH
18:00 17.06.2022 83.240.60.XXX
Nebyla fyzicky náročnější... Možná bylo fyzicky náročnější otáčet volantem... Ale vozy jako takové byly výrazně pomalejší, měly mnohem nižší přítlak, výkon motoru, mnohem horší brzdy... A celá soutěž byla mnohem méně profesionální... Když se člověk podívá např. na pit stop v 80tých letech... Tak já z toho mám pocit, že si tam dávají kafe... Zdlouhavé, nesynchronizované... A tak to bylo se vším... Dneska musí pilot zvládat mnohem větší přetížení a přitom být skoro kost a kůže protože každý gram, který nemá na sobě se dá využít jinde na voze, kde poslouží lépe z hlediska vyvážení / rychlosti...
Fanda.LH
17:48 17.06.2022 83.240.60.XXX
Já jsem za tu změnu rád a to i když se ukáže, že na to nejvíce doplatí Mercedes... Pokud to bude fungovat, tak to nastaví jasnou hranici, kam až týmy můžou zajít v poměru rychlost / komfort / zdraví jezdce... Tzn. nebude možné tlačit jezdce, aby neúnosně trpěl s vidinou lepší rychlosti a bude to platit pro všechny...
Čistě teoreticky bys nepotřeboval žádná pravidla... Kdybychom byli všichni čestní, slušní, zodpovědní atd. atd.... Ale takoví nejsme a nakonec vždy upřednostníme osobní prospěch, před vším ostatním včetně zdraví... A proto je nutné nastavit hranice...
Měnit pravidla uprostřed soutěže není ok, ale myslím si, že zrovna tahle změna není nic proti ničemu... Mnohem horší by bylo, kdyby se nařídila vyšší světlá výška, či zkrátka se přijalo nějaké nařízení, které by to univerzálně řešilo... Tohle říká nesmíte se houpat, ale jak to vyřešíte je na vás...
Čistě teoreticky bys nepotřeboval žádná pravidla... Kdybychom byli všichni čestní, slušní, zodpovědní atd. atd.... Ale takoví nejsme a nakonec vždy upřednostníme osobní prospěch, před vším ostatním včetně zdraví... A proto je nutné nastavit hranice...
Měnit pravidla uprostřed soutěže není ok, ale myslím si, že zrovna tahle změna není nic proti ničemu... Mnohem horší by bylo, kdyby se nařídila vyšší světlá výška, či zkrátka se přijalo nějaké nařízení, které by to univerzálně řešilo... Tohle říká nesmíte se houpat, ale jak to vyřešíte je na vás...
juras
17:28 17.06.2022 88.103.92.XXX
Tak právě letos se (i díky problémům s poskakováním) stalo řízení F1 zase víc fyzicky náročnější.
Máš pravdu že před hodně lety byla F1 opravdu výrazně fyzicky náročnější...a to piloti nebyli tak dobře připraveni jako dnes.
Současný stav souvisí s tím jak daleko je dnes technika...vše je mnohem dokonalejší.
Já se jim nedivím...když vidím na detailních záběrech jak to s nimi mlátí.
Ale tohle nemá řešit FIA...tohle mají řešit týmy.
Máš pravdu že před hodně lety byla F1 opravdu výrazně fyzicky náročnější...a to piloti nebyli tak dobře připraveni jako dnes.
Současný stav souvisí s tím jak daleko je dnes technika...vše je mnohem dokonalejší.
Já se jim nedivím...když vidím na detailních záběrech jak to s nimi mlátí.
Ale tohle nemá řešit FIA...tohle mají řešit týmy.
juras
17:23 17.06.2022 88.103.92.XXX
Já si myslím že je to špatně...poskakování souvisí s nastavením...není to jednoznačně tak že je to neřešitelné.
Pokud to piloti vidí jako ohrožení svého zdraví...měli by se obrátit na své týmy. Ty jsou zodpovědné za auta a můžou něco změnit.
Zasahování do technických pravidel uprostřed sezóny není dobré...vzlast když se jedná z významné části o kompromis mezi výkonnosti a omezením poskakování.
Ovšem F1 je plná politiky a někteří lidi se neumí smířit s tím že vyhrát může jen jeden...
Pokud to piloti vidí jako ohrožení svého zdraví...měli by se obrátit na své týmy. Ty jsou zodpovědné za auta a můžou něco změnit.
Zasahování do technických pravidel uprostřed sezóny není dobré...vzlast když se jedná z významné části o kompromis mezi výkonnosti a omezením poskakování.
Ovšem F1 je plná politiky a někteří lidi se neumí smířit s tím že vyhrát může jen jeden...
Hwrychlik H.
16:10 17.06.2022 90.183.80.XXX
Isle of Man TT je naprosto něco úplně jiného a jezdí tam naplno v podstatě jen šílenci.
Jinak tragická "bilance" roku 2022 je 5 mrtvých. RIP.
Jinak tragická "bilance" roku 2022 je 5 mrtvých. RIP.
Hwrychlik H.
16:06 17.06.2022 90.183.80.XXX
Přesně tak, navíc to zavěšení bylo pro letošek pravidly podstatně ořezáno oproti dřívějším možnostem.
Jindrich K.
15:54 17.06.2022 89.176.29.XXX
Já nevím, ale porovnat se to celkem dá, pár chráničů je sice super, ale třeba při sjezdu slítnout z kola no nevím ... nemám tušení kolik úrazů nebo fatálních úrazů se při cyklistice stalo a jistě jich málo nebylo. A kdybych jako příklad uvedl slavný motocyklový závod na ostrově Man , který si jen letos vyžádal dva mrtvé a celkem cca 260 ... a taky se tam nevymýšlí kraviny ... Ten závod má v sobě to kouzlo možná i pro to riziko. Jistě nikdo nechce vidět hromadu mrtvol po každém závodě a zvyšování bezpečnosti je fajn věc, ale riziko je vždy a všude, ale vzhledem k vývoji bezpečnosti to vidím, že za tak tři roky se bude F1 jezdit jen virtuálně aby náhodou něco.
Hwrychlik H.
15:53 17.06.2022 90.183.80.XXX
Lžete naschvál a nebo jenom netušíte? V Monze mu přejel ze zadu přes celé hallo zadním kolem a skončil na předku vozu.
A nechcete nám říci že by helma, hlava a krk Grosjeana zvětšili tu díru ve svodidlech co tam udělal předek formule tak, aby tam bez úhony na zdraví proletěl?
A nechcete nám říci že by helma, hlava a krk Grosjeana zvětšili tu díru ve svodidlech co tam udělal předek formule tak, aby tam bez úhony na zdraví proletěl?
-Tony-
15:44 17.06.2022 193.165.96.XXX
Bramboračka? Tak tu máš podle nicku v hlavě jedině ty … Dnešní formule jezdí jako po kolejích a porpoising má jednoduché řešení. Že je to na úkor ztráty výkonu, není problém Red Bullu nebo jiných týmů, které tím tolik netrpí, ale je to vyloženě věc a výzva pro konstruktéry. Že jeden zženštěllý .píp. zahraje divadlo a FIA mu na to skočí, je absurdní!
Ano, kdysi řídit ty lehké a výkonné bestie (turbo éra), tak to byla výzva a chlapactví. Dnes je to kroužení tramvají a princezen …
Ano, kdysi řídit ty lehké a výkonné bestie (turbo éra), tak to byla výzva a chlapactví. Dnes je to kroužení tramvají a princezen …
-Tony-
15:22 17.06.2022 193.165.96.XXX
Všem je jasné, odkud "vítr foukal" nejvíce ... Tudíž doufám, že až na to u Mercedesu dojedou, tak že nebude "utlačovaný dred" kňourat do vysílačky, jak jsou pomalí ...
Pamatuji časy, kdy měli piloti v Monaku dlaně rozedřené do krve od řadící páky. Nebo kdy měli skutečně problém dostat se po závodě z kokpitu v Long Beach nebo Kyalami. Dnešní doba je naprosto mimo, stejně jako tyhle zženštělé parodie na chlapy ...
Pamatuji časy, kdy měli piloti v Monaku dlaně rozedřené do krve od řadící páky. Nebo kdy měli skutečně problém dostat se po závodě z kokpitu v Long Beach nebo Kyalami. Dnešní doba je naprosto mimo, stejně jako tyhle zženštělé parodie na chlapy ...
NickickiN
15:06 17.06.2022 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Mansell_fan
15:06 17.06.2022 37.188.176.XXX
No to fakt vypadá že se "testovalo" jen virtuálně v počítačích a na modelech, ale reálná testovací mula která by odjela skutečné kilometry nebyla žádná. A na to že auta s přísavným efektem skákala na přelomu 70. a 80. let se asi zapomnělo.
Limbi
14:41 17.06.2022 147.228.12.XXX
Když se na to podívám hodně dozadu, tak je fakt zvláštní, že tenhle koncept pravidel připravoval tým FIA x let a neviděli ze všech možných dat, že tenhle problém může nastat. Já jsem čekal, že tu koncepční formuli taky někdo testoval. Nebo to byla jen maketa?
Limbi
14:36 17.06.2022 147.228.12.XXX
Panebože to snad nemyslíte vážně. Porovnávat náraz v rychlosti 300 km/h do pevné bariéry s pádem z kola a jak jste ještě řekl s pádem ze svahu, který díky nakloněné rovině tělo vstřebává mnohem lépe. Navíc na sjezdech na kole mají páteřáky, integrálky a další chrániče (pro eliminaci rizik!) a jezdí rychlostí kolem 50km/h. Riziko není jen on nebo off. Existuje škála jako u všeho. Pravděpodobnost, že někoho podříznete při hokeji bruslí je jednoznačně menší, než že vlivem poskakujícího auta ve 300 km/h způsobíte nehodu. Já teda osobně nevím kolik sportů jste reálně dělal, ale všude se vyvíjí technologie na to, aby se minimalizovalo riziko. Mimochodem to zábradlí pomohlo loni nejen Grosjeanovi, ale i Hamiltonovi, když mu na hlavě skončil Verstappen v Monze.
Aktuálně
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek