DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
12:15 18.06.2022 194.212.104.XXXtak už tu podle všeho máme zase "čachry" ve stylu dementuji, co jsem řekl, slibuji, co jsem slíbil a měním pravidla ze dne na den.... už svoji oblíbenou FIA opět poznávám.
pokud tedy platí to, co bylo řečeno během tréninku - že pro závod v Kanadě směrnice neplatí, respektive budou vše jen zkoumat a případná nesplnění nebudou nijak penalizována. původně byla jasně dána jednoznačná diskvalifikace nebezpečných monopostů, nyní nic. odezdikeudizmus a skvělá příprava v plné parádě -
Fanda.LH
23:02 17.06.2022 83.240.60.XXXJeště mi to nedá, ale když se tu zmiňuje, že dříve ty vozy byly skoro stejně rychlé... Chápu, že to není myšleno doslova... Ale koukám schválně na wiki, na výsledky... 86 pomalejší o cca 10-15 sec na kolo... 82 o dalších 5 sec... Ročník 86 časy mezi současnou F2 - F3...-
Hwrychlik H.
10:43 18.06.2022 90.183.80.XXXTVL, aneb jak někdo dokáže omínusovat bez argumentu holá dohledatelná fakta. Obraz dnešní "společnosti".-
tom11
11:57 18.06.2022 194.212.104.XXXna to nesmíš moc koukat. ještě nedávno tu byli týpci, co se v tom vyžívajli a nasbírat třeba deset mínusů bez jediného argumentu nebyl problém... už se to docela dlouho nestalo, ale bývalo to tu vcelku běžné. nicméně tímhle se přece nenecháme rozhodit.
-
-
-
juras
17:23 17.06.2022 88.103.92.XXXJá si myslím že je to špatně...poskakování souvisí s nastavením...není to jednoznačně tak že je to neřešitelné.
Pokud to piloti vidí jako ohrožení svého zdraví...měli by se obrátit na své týmy. Ty jsou zodpovědné za auta a můžou něco změnit.
Zasahování do technických pravidel uprostřed sezóny není dobré...vzlast když se jedná z významné části o kompromis mezi výkonnosti a omezením poskakování.
Ovšem F1 je plná politiky a někteří lidi se neumí smířit s tím že vyhrát může jen jeden...-
Fanda.LH
17:48 17.06.2022 83.240.60.XXXJá jsem za tu změnu rád a to i když se ukáže, že na to nejvíce doplatí Mercedes... Pokud to bude fungovat, tak to nastaví jasnou hranici, kam až týmy můžou zajít v poměru rychlost / komfort / zdraví jezdce... Tzn. nebude možné tlačit jezdce, aby neúnosně trpěl s vidinou lepší rychlosti a bude to platit pro všechny...
Čistě teoreticky bys nepotřeboval žádná pravidla... Kdybychom byli všichni čestní, slušní, zodpovědní atd. atd.... Ale takoví nejsme a nakonec vždy upřednostníme osobní prospěch, před vším ostatním včetně zdraví... A proto je nutné nastavit hranice...
Měnit pravidla uprostřed soutěže není ok, ale myslím si, že zrovna tahle změna není nic proti ničemu... Mnohem horší by bylo, kdyby se nařídila vyšší světlá výška, či zkrátka se přijalo nějaké nařízení, které by to univerzálně řešilo... Tohle říká nesmíte se houpat, ale jak to vyřešíte je na vás...-
-
Fanda.LH
18:25 17.06.2022 83.240.60.XXXJenže ty záběry jsou irelevantní v porovnání s dneškem... Protože dnes máme mnohem lepší přenosovou techniku / kamery / stabilizaci obrazu / kvalitu obrazu apod.
Ostatně je to vidět i dnes, kdy se k nám dostane záběr z kamery umístěné v helmě pilota... Tam už to taky nevypadá tak easy jako podle kamer umístěných na vozech...-
jumpman
18:39 17.06.2022 178.255.168.XXXTy vážně nehodláš číst co píšu, že ty onboard jsou pro představu, ale zážitky pilotů si musíš přečít, nejlépe v dobové literatuře. Několikrát o tom mluvil jak senna, tak například mansell. Vibrace byli tenkrát hrozné, navíc když se ještě někde povedlo probrzdit pneumatiku... Zkus si něco dohledat a budeš moudřejší...-
Fanda.LH
18:50 17.06.2022 83.240.60.XXXNepovyšuj se prosím... Navíc si odporuješ... Prvně píšeš jak si nikdo nestěžoval, protože to byli chlapi... A teď si mám přečíst jejich vyjádření o tom, že to bylo hrozný...
Já vím, že to bylo hrozný a taky vím, že si jezdci stěžovali, ale nesoudím dle toho jestli byli nebyli chlapi... Vím, že Mansell, který byl mezi tehdejšími jezdci "tlouštík", těžil ze své tělesné konstituce zejména na začátku závodu, kdy byl vůz plný paliva... Což dnes s posilovačem řízení není možné... Taky vím, že Mansell hrál komedie, že je po závodě na prahu vyčerpání sil apod...
Ty onboard pro představu právě nedávají smysl... Ano vypadají skvěle, ale to je dáno tehdejší technikou... Dnešní kamery ti to krásně vyhladí a kvalita obrazu je taková, že to vypadá až sterilně... Když se podíváš na historické vozy natočené dnešní technikou, tak taky nepůsobí tak dramaticky jako svého času...-
-
Fanda.LH
19:13 17.06.2022 83.240.60.XXXDovedu... I právě proto, že to tehdy zvládal Lauda. Stejně tak si dovedu představit, že v 70tých letech řádí jako James Hunt s letuškama v hotelu... Ale dnes nejsou 70 léta, všude jsou kamery foťáky apod... Takže to není možné... Max na nějakých soukromých party s dobře placenými společnicemi, které drží jazyk za zuby...
A to je přesně ono... Dnes máš mnohem menší prostor poznat jezdce jako lidi, protože se izolují od světa, ale cokoli chtějí sdělit se dostane do celého světa během několika vteřin, což zase dříve nebylo možné... Je zkrátka jiná doba...
-
-
Jindrich K.
19:13 17.06.2022 89.176.29.XXXBuď jak buď zrovna Lewis jehož jsi velký fanda, je extrémně přeplacený sportovec a za ty miliony holt snáší nějaký nepohodlí. Mercedes neudělal top auto a tak to dohání extrémním nastavením a co si budem, Lewis není "nucen" k jízdě s nebezpečným autem, ale je to kompromis v nastavení. Minule to přepálili a tak to víc bolelo. Ale je jednodušší brečet nad pravidly než si zpomalit auto. Jakože to chápu, ale zas co si budem ... měnit pravidla uprostřed sezony je vždy blbý, zvlášť když je to kvůli někomu kdo prostě neodvedl dobrou práci a tak si změnou pravidel vynucuje výhodu.-
Fanda.LH
19:20 17.06.2022 83.240.60.XXXK té změně se vyjadřuji výše... Za mě to udělali nejlépe jak mohli tzn. omezili houpání, ale řešení nechali na týmech... A to je za mě dobře, protože piloti by neměli být motivováni směňovat zdraví za rychlost... Což je právě ten problém, který se tady celou dobu snažím pojmenovat... Je to soutěž, všichni se vzájemně tlačí do extrému a ten extrém může být nebezpečný...
Já třeba sleduju MotoGp, kde pár let zpátky zavedli aeroprvky, elektroniku apod. extrémně zrychlili... A ti mladí borci to zvládají, jenže pak spadnou jednou, podruhé... A za pár let mají ruce na sr... A je otázka jestli těch pár vteřin na kolo za to stojí... Za mě ne a škodí to jak jezdcům, tak závodům...
-
-
-
-
-
-
-
-
-Tony-
15:22 17.06.2022 193.165.96.XXXVšem je jasné, odkud "vítr foukal" nejvíce ... Tudíž doufám, že až na to u Mercedesu dojedou, tak že nebude "utlačovaný dred" kňourat do vysílačky, jak jsou pomalí ...
Pamatuji časy, kdy měli piloti v Monaku dlaně rozedřené do krve od řadící páky. Nebo kdy měli skutečně problém dostat se po závodě z kokpitu v Long Beach nebo Kyalami. Dnešní doba je naprosto mimo, stejně jako tyhle zženštělé parodie na chlapy ...
-
-
-Tony-
15:44 17.06.2022 193.165.96.XXXBramboračka? Tak tu máš podle nicku v hlavě jedině ty … Dnešní formule jezdí jako po kolejích a porpoising má jednoduché řešení. Že je to na úkor ztráty výkonu, není problém Red Bullu nebo jiných týmů, které tím tolik netrpí, ale je to vyloženě věc a výzva pro konstruktéry. Že jeden zženštěllý .píp. zahraje divadlo a FIA mu na to skočí, je absurdní!
Ano, kdysi řídit ty lehké a výkonné bestie (turbo éra), tak to byla výzva a chlapactví. Dnes je to kroužení tramvají a princezen …
-
-
juras
17:28 17.06.2022 88.103.92.XXXTak právě letos se (i díky problémům s poskakováním) stalo řízení F1 zase víc fyzicky náročnější.
Máš pravdu že před hodně lety byla F1 opravdu výrazně fyzicky náročnější...a to piloti nebyli tak dobře připraveni jako dnes.
Současný stav souvisí s tím jak daleko je dnes technika...vše je mnohem dokonalejší.
Já se jim nedivím...když vidím na detailních záběrech jak to s nimi mlátí.
Ale tohle nemá řešit FIA...tohle mají řešit týmy.-
Fanda.LH
18:00 17.06.2022 83.240.60.XXXNebyla fyzicky náročnější... Možná bylo fyzicky náročnější otáčet volantem... Ale vozy jako takové byly výrazně pomalejší, měly mnohem nižší přítlak, výkon motoru, mnohem horší brzdy... A celá soutěž byla mnohem méně profesionální... Když se člověk podívá např. na pit stop v 80tých letech... Tak já z toho mám pocit, že si tam dávají kafe... Zdlouhavé, nesynchronizované... A tak to bylo se vším... Dneska musí pilot zvládat mnohem větší přetížení a přitom být skoro kost a kůže protože každý gram, který nemá na sobě se dá využít jinde na voze, kde poslouží lépe z hlediska vyvážení / rychlosti...
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek