DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mansell_fan
13:55 17.06.2022 37.188.176.XXX
Díval jsem se na tu směrnicu. Je to příšerně složité a má to navíc milion vyjímek. Takže z toho zas bude hezký guláš
Hwrychlik H.
13:45 17.06.2022 90.183.80.XXX
Souhlas, to opotřebení je celé divné. A přitom by myslím stačilo jen to hlídání intenzity poskakování a ať si to vyřeší jak chtějí. Jestli jim to začne a nebo naopak přestane poskakovat s opotřebením podlahy, nebo s hodně/málo paliva to už je jen a jen na týmech.
Hwrychlik H.
13:27 17.06.2022 90.183.80.XXX
Prej "štrejchlo". TVL, on rozpůlí svodidla, udělá v nich díru kterou následně proletí a prej štrejchlo. Víš ty vůbec jak moc čouhá helma nad úroveň kokpitu?
tom11
13:10 17.06.2022 194.212.104.XXX
jak se praví v jenom klasickém českém filmu - je to případ zapeklitej, a čert nám ho byl dlužen.
souhlasím, že to rozhodně není jednoduché a tím pádem to určitě nemá jednoduché ani řešení. je jen otázkou, zda zvolené řešení je správné. mě se na tom moc nelíbí to, že to opotřebení není předem nějak zcela jasně dané, ale bude průběžně upravováno závod od závodu a to navíc ne předem, ale v průběhu víkendu. tím získává FIA obrovský nástroj pro ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů v jednotlivých závodech. a to, podle mě, rozhodně není funkce, kterou by FIA měla plnit. ano, bezpečnost a zdraví jsou prioritní, ale za to se v tomto případě může schovat skoro všechno a obávám se spekulací ohledně regulérnosti šampionátu. nicméně uvidíme, jak to celé bude fungovat.
souhlasím, že to rozhodně není jednoduché a tím pádem to určitě nemá jednoduché ani řešení. je jen otázkou, zda zvolené řešení je správné. mě se na tom moc nelíbí to, že to opotřebení není předem nějak zcela jasně dané, ale bude průběžně upravováno závod od závodu a to navíc ne předem, ale v průběhu víkendu. tím získává FIA obrovský nástroj pro ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů v jednotlivých závodech. a to, podle mě, rozhodně není funkce, kterou by FIA měla plnit. ano, bezpečnost a zdraví jsou prioritní, ale za to se v tomto případě může schovat skoro všechno a obávám se spekulací ohledně regulérnosti šampionátu. nicméně uvidíme, jak to celé bude fungovat.
Mansell_fan
12:25 17.06.2022 37.188.176.XXX
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů, tak jako před 40 lety. Nevím jestli je nutné aby do toho zase uměle zasahovala FIA. Navíc při zásazích FIA mě poslední dobou (cca 15 let) napadá slavný výrok Viktora Černomyrdina, "Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky"
NickickiN
12:12 17.06.2022 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Lubomír O.
11:38 17.06.2022 37.188.191.XXX
Pokud má tohle opatření něco vyřešit, muselo by se do sezóny nacpat ještě pár dní testů. Pokud totiž skákající týmy budou mít jen dva tréninky na vyladění auta na vyšší světlou výšku, a pak už na to nebudou moct šáhnout, tak kdy by asi tak měly prostor vyzkoušet řešení poskakování? Jasně, nabízí se říct, že při dalších předsezonních testech, ale to by letos mohly asi rovnou v Kanadě vyhlásit oba tituly pro RedBull..
Lubomír O.
11:30 17.06.2022 37.188.191.XXX
V zásadě souhlas, ale to zábradlí je užitečný, minimálně u Grosjeana není pochyb o tom, že mu to zachránilo kůži..
Edit: Pardon, reakce na tazatele
Edit: Pardon, reakce na tazatele
Loqenc
10:23 17.06.2022 85.71.3.XXX
No vidíš, tys psal že to nejde a ono to jde :)
Když to někomu bude skákat přes limity:
"Limitní hodnota bude týmům sdělena před třetím tréninkem. Vozy, které tuto hodnotu v závodě či už v kvalifikaci nesplní, budou klasifikovány jako nebezpečné. Podle technických pravidel je nebezpečný vůz diskvalifikován."
Když to někomu bude skákat přes limity:
"Limitní hodnota bude týmům sdělena před třetím tréninkem. Vozy, které tuto hodnotu v závodě či už v kvalifikaci nesplní, budou klasifikovány jako nebezpečné. Podle technických pravidel je nebezpečný vůz diskvalifikován."
NickickiN
10:15 17.06.2022 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
jumpman
09:36 17.06.2022 178.255.168.XXX
no je zajímavé, že zapláče mercedes a FIA hned koná, ale zatím to vypadá, že se to tomu mercedesu nejspíš dost vymstí a druhé bude nejspíš ferrari. Otázkou ještě je, jak to padne na mcl, protože formulace, kdy se bude kontrolovat konstrukce kluzné desky a mcl vyřešil své poskakování instalací kluznic, které jsou v neustálém kontaktu s vozovkou, to asi nebude úplně dle představ FIA...
Petr
09:11 17.06.2022 109.81.245.XXX
Podle mě nijak. Jak to chceš vynutit? Mercedes ani nevím, kolik z toho poskakování dělá aerodynamika a kolik mechanika. Na mechanické nastavení se zaměří FIA, ale týmy vždycky můžou říct, že jim to víc skáče kvůli aera.
A taky se to může paradoxně nejvíce vymstít týmům, kterým to teď skáče nejvíce: už nebudou moci provozovat své vozy tak nízko, zatímco např. Red Bull si bude jezdit dále tu svou bez nějakých změn. Přesná opatření FIA a čísla ještě nejsou známa.
A taky se to může paradoxně nejvíce vymstít týmům, kterým to teď skáče nejvíce: už nebudou moci provozovat své vozy tak nízko, zatímco např. Red Bull si bude jezdit dále tu svou bez nějakých změn. Přesná opatření FIA a čísla ještě nejsou známa.
tom11
08:53 17.06.2022 194.212.104.XXX
Tak to si svým pláčem Mercedes zrovna moc nepomohl...
No nic, směrnice je na světě, jsem teď hrozně zvědavý, jak to bude celé uplatňováno. Mám trošku obavu z toho, že opotřebení podlahy bude určováno FIA před třetím tréninkem a bude to asi předmětem značných diskusí. Vidím v tom mimo jiné další vnější možnost ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů a to se mi opravdu moc nelíbí.
No nic, směrnice je na světě, jsem teď hrozně zvědavý, jak to bude celé uplatňováno. Mám trošku obavu z toho, že opotřebení podlahy bude určováno FIA před třetím tréninkem a bude to asi předmětem značných diskusí. Vidím v tom mimo jiné další vnější možnost ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů a to se mi opravdu moc nelíbí.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek