DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.06.2022 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:00
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:09
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že… »
» -Tony- (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2022 09:21
Naprosto správné rozhodnutí! Mercedes svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    83.240.63.XXX
    Poskakujici (hlavně) Mercedes a Ferrari je problem jen a pouze Mercedesu a Ferrari. Řešení je jednoduché, mohou zvednout světlou výšku a přijít tím o rychlost a ušetřit pilotům jejich zdraví s nebo v tom mohou pokračovat a ničit pilotům zdraví. Samozřejmě to taktéž mohou vyřešit jako napr. Alpine. Porpoising je neschopnost, ne systémová chyba.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Řešení právě jednoduché není, kdyby tomu tak bylo, už by se tak stalo...

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        37.188.248.XXX
        Ale je jak rika Adi, zvysis vysku, snizis ptitlak, zhorsis cas na kolo. Jenze tady nejde Merglu o poskakovani, ale o cas na kolo a schovava to za stsrosto piloty. Je to komedie a jak rika Adi neschopnost, podobné jako vysoka hmotnost aut. Je to soutěž, nejlepsi vyhrava

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Vy tu pořád opakujete tuhle mantru bez toho, abyste / abysme měli přesnou představu co by to přesně obnášelo... F1 je příliš komplexní, abys jen zpomalil a pohoda. To by mělo dalších x dopadů, které si od nefunkční aerodynamiky můžeš představit.

          Nemluvě o tom, že je to stejně alibismus... F1 je o rychlosti. Je to 22 aut, které na sebe vytváří tlak a ty nemůžeš zpomalit, protože bys jednak propadl na chvost a jaký by to pak mělo smysl "závodit", když bys byl poslední a ani bys nemohl jet naplno... Ale hlavně bys přestával vytvářet tlak na ostatní a tlačit je k jejich vlastním problémům / chybám...

          Kdyby se na Nurburgringu v 76 nejelo a nemělo se asi jet... Tak by Lauda titul obhájil a Hunt by ho nezískal... Stejně tak by ho nezískal, kdyby tam tehdy nevyhrál... Nakonec se tam jelo naposled, protože došli k tomu, že to za to nestojí... Neřeklo se Hunt vyhrál, takže se dalo, Laudo měl jsi zpomalit...

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Sorry, ale i já jako fanoušek Hama nemůžu žrát medvědům tohle divadlo .... asi to nebude přijemné ale to co předvedl Ham do vysílačky a pak speciálně při vystupování z káry je z velké části politická hra!
            Bylo by velmi naivní v tomto Mercedesu naletět a dělat v pravidlech nějaké úlitby. Ať si to kařdý vyřeší v rámci stávajících pravidel! Stejně jak to mělo být s váhou monopostů, a né žádné navyšování limitů. 02

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Je to z části politická hra, to nikde nerozporuji... Nicméně ten problém objektivně existuje... A nějak by se asi řešit měl...

              Mercedes moc dobře ví, že ostatní týmy mu nic neschválí... Ale nastoluje tím téma a tím vytváří tlak na vedení F1... Je jasné, že tím, že o tom diskutujeme, tak i novináři se na to budou ptát... Diváci budou psát nepříjemné komentáře pod ofic, posty atd...

              Pak se něco semele jako nehody Micka Schumachera, na kterých současná pravidla jistě měla svůj podíl... A Mercedes si rázem přisadí...

              Samozřejmě, že krom pohodlí svých jezdců tím sledují získání výhody pro sebe, smazání výhody RB atd. atd. RB v minulosti nedělal nic jiného a loni se mu konečně podařilo uspět...

              Mě by zajímalo zda RB má skutečně dokonalé auto v tomto ohledu... Nebo tam má menší rezervu, kterou bude muset využít ve chvíli, kdy na ně bude někdo tlačit... Aby se náhodou nestalo, že začnou taky poskakovat, až je někdo donutí k nastavení vyššího přítlaku apod...

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Nevím co se řeší...když se zvedne světlá výška monopostu...skákání se výrazně sníží.

    Takže je to jen o tom jestli se se současnými pravidly někdo vypořádal a jiný ne. Když se v roce 2014 ukázalo že Mercedes vytvořil supermotor...nemám pocit že by dělalo něco restriktivního proti...jediný co ostatní motoráři museli udělat bylo přidat...a snažit se výkonnost Mercedesu dohnat.

    Kdyby byla stanovena světlá výška...a v ní by auta poskakovala...dalo by se uvažovat o tom že z bezpečnostního pohledu bude nutná změna.

    O to řešení poskakování se musí postarat týmy...

    Jinak si myslím že Hamilton je fyzicky stále velmi zdatný...takže je vidět že to fakt není žádná sranda. Ale okamžité řešení to má...bohužel za cenu nižší výkonnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Zdatný můžeš být jak chceš, ale otřesy tě postupně rozloží...

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Však to píšu...že to je fyzicky hodně náročný.

        Ovšem myslím si že je taky pravda že Hamilton je letos vyvedený z rovnováhy...posledních 9 let bojoval rok co rok o titul...a letos kvůli technice nemůže. To mu v motivaci nepomáhá...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To určitě, stejně jako George drží adrenalin / naděje v očekávání dalších let a zlepšení... Nicméně ztěžuje si i on... Byť od všech to beru do jisté míry s rezervou...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            vidíš a třeba pepa král tvrdí, že to poskakování jezdec zase až tak nevnímá. Ona totiž jízda v F1 skutečně není srovnatelná s komerčně prodávaným rodinným přibližovadlem.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    Takže některé týmy postaví monopost ohrožující zdraví pilota a nadávají na vše okolo? 17
    Ta pravidla přece nezní, že musí být tak nízko, aby to tímto způsobem skákalo.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Pravidla stanovují, že přítlak nedělají křídla jako dříve, ale dělá ho zejména podlaha a tohle je vedlejší negativní důsledek...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Pravidla měla snížit vliv křídel na přítlak...aby auta mohla jezdit víc v závěsu...kvůli zlepšení možnosti předjíždění.

        Podle mě je to poskakování důsledkem nucené změny...konstruktéři k tomu přišli ale poněkud divně...většinou se musí vypořádat s opačným vlivem změn pravidel...omezení přilnavosti. Třeba i proto se s tím těžce vypořádávají...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Myslím si, že nikdo tohle nedomyslel do detailu... Ostatně, že je mimo zrovna Mercedes o něčem svědčí...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            No každá nadvláda jednou skončí...já myslím že je to matematická jistota...když kdysi vyhrával Michael s Ferrari jeden titul za druhým...myslel jsem si že takovou sérii dlouho neuvidíme...a ono to dlouho netrvalo...přišla nadvláda Redbullu a pak Mercedesu. No stejně tak jako tehdy skončila nadvláda Ferrari...teď logicky došlo na Mercedes. Ono už vloni se dá tvrdit že Mercedes nebyl technicky lídrem...a letos je to tak jak to je. V roce 2014 byl Mercedes perfektně připravený...teď je holt perfektně připravený Redbull.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              O éru mi nejde, ta vždy skončí... Spíš o to, že na simulátoru mají o 1sec rychlejší auto a tyhle problémy tam nevidí... Když je tam nevidí oni, tak pochybuji, že je tam viděli autoři pravidel...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                176.97.15.XXX
                No, jestli v simulatoru jsou o vteřinu rychlejší...pokud tedy mluví pravdu...pak je vidět že stále ještě je rozdíl od závodě um na PC a v reálu...což je dobře...jinak by všichni mohli zasednout do simulátoru...a měli bychom 100% bezpečnost.
                Prostě musíš přijmout fakt že Mercedes nemá nejlepší auto...to je celé. A bez nejlepšího auta se v F1 nevyhrává.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Jan.

                Jan.

                188.244.60.XXX
                Jestli je Mercedes na simulátoru o sekundu rychlejší, tak je to fakt děsívé a můžeme se jen modlit, aby se pravidla nějak neupravila v jejich prospěch. To by pak vyhráli téměř s jistotou všechny zbývající závody.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama