DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí
Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
17:44 13.06.2022 85.162.8.XXXJj toho jsem zmiňoval, ale těch pilotů je vic napříč stájemi... Teď když to Mercedes zvedl jak politické téma, tak samozřejmě jinak se budou vyjadřovat jezdci týmů, kterým by změna pomohla a jinak týmy, které by přišly o svou výhodu... Bez ohledu na to zda jejich piloti trpí, či nikoli...-
Poky
17:50 13.06.2022 46.254.64.XXXMě jde spíš o ty brepty tady. Tohle téma se řeší dlouhodobě. Ale jen co se napíše člának o Mercedesu s Hamem tak je tu hnedka haló. Mercedes se obviňuje, že chce ohýbat pravidla a Ham že brečí. Přitom, tohle popisují i ostaní stáje i piloti, ale tam je to v pořádku, ty nic ohýbat nechtějí a nebrečí.
-
-
-
Bukvice
15:13 13.06.2022 78.80.96.XXXHamilton tam lítá jak datel. A nejen on. Na videu to vypadá děsně, ale na rozdíl od ostatních chytrých si neumím přesně představit jak se to projevuje na těle jezdce. Příjemný to není určitě.
Je snadný říct, že je to ostuda a že si to mají vyřešit. Zároveň je fér říct B. Jsou finanční limity, limity na testování, limity na aero tunel... Asi proto není řešení tak snadné. -
-
airwar1939
15:06 13.06.2022 78.80.96.XXXTo by ale museli odstranit přísavný efekt, a nebo dát týmům dostatek času a peněz na testování a vývoj.-
-
jumpman
15:56 13.06.2022 178.255.168.XXXproč upravovat pravidla. Red bull to vyřešit dokázal a řešení existuje, zvýšit světlou výšku. Je to zase kvikot, lujzíček nestíhá, pojďmě ohnout pravidla tak, aby to vyhovovalo mercedesu. Je to nesmysl. Podívej se na nějaký záznam z 80tých nebo 90tých let. Vibrace ve voze F1 byly tak velké, že jezdcům vypadával zrak, ale nikdo neubral a nikdo si nestěžoval. Jezdit F1 je pro vyvolené a dřív to chtělo chlapa, ne slečinky co tam jezdí teď-
Fanda.LH
16:06 13.06.2022 85.162.8.XXXJak už jsem psal níže... V letech cca 78-82 se tenhle efekt využíval dopadlo to tragicky, určitě si jezdci stěžovali... Četl jsem to v příběhu Piqueta, který v této éře získal titul v Brabhamu tzn. v bývalém týmu Bernieho Ecclestona... Největšího politika, konspirátora atd. Kterému tehdy prošlo jako legální obcházení pravidel, když jezdci mechanicky ovlivňovali světlou výšku a měli tedy jinou v boxech při kontrole a jinou v závodě (Ročník 82)... Tehdy si ztěžoval, že jezdí prakticky bez tlumičů a jsou to strašné rány pro jeho tělo...
Každopádně tehdy se jezdilo mnohem nižší rychlostí, takže na jezdce nepůsobily tak velké síly, otřesy jako dnes... Kdyby bylo řešením zvětšit světlou výšku, tak by to Mercedes udělal... Evidentně to řešení... Přebudovat celé auto nemůžou, to jim zase nedovolí rozpočtový strop... To samozřejmě nic nemění na tom, že RB odvedl nejlepší práci a tituly si letos zaslouží...-
jumpman
16:12 13.06.2022 178.255.168.XXXže se nejezdilo takovou rychlostí? Ale jdi ty. Moderní auta zrychlila především v zatáčkách, maximální rychlosti jdou spíš dolů. A sám sis odpověděl, podváděli proto jezdec trpěl, ale dostal za to titul. Nemuseli jezdit tak nízko. A stejné je to v současném mercedesu. Už jen od běžného pohledu mi přijde, že mercedes má zvlášť zadní část vozu snad nejnižší z celého startovního pole. Pokud to zvednou, zbaví se poskakování s téměř stoprocentní jistotou, ovšem možná se propadnou do druhé poloviny startovního pole a budou závodit s haasem a williamsem. Je to otázka priorit... A proč nevyužít svůj politický vliv, že?-
Fanda.LH
16:21 13.06.2022 85.162.8.XXXSamozřejmě, že se nejezdilo takovou rychlostí... A i kdyby to bylo jak říkáš... Tak vyšší rychlost v zatáčkách logicky vede k tomu, že se maximálkou jede delší dobu... Čemuž přispívají i mnohem lepší Brzdy... Každopádně tehdy se jezdilo přes 300 jen svátečně... Teď se jezdí 330 téměř na každé trati...
To co říkáš by mi dávalo smysl, kdyby si Mercedes tuhle filozofii vybral a nezvládal ji... Nicméně ta filozofie je vnucena pravidly a poskakování je pak přirozeným důsledkem pravidel... Pravidla pak celkem striktně regulují co se může a co nikoli... Takže je to prostě složitější... Kdyby byli pomalí, tak neřeknu půl slova... Nevadí mi, že je RB o 1 sec rychlejší, to se prostě stát může... Ale to houpání prostě dobře není...-
jumpman
16:28 13.06.2022 178.255.168.XXXty mluvíš o voze a já o koze.
Nevím proč nechceš pochopit, že to poskakování lze jednoznačně vyřešit nastavením vozu, ovšem znamená to ztrátu výkonu. Touhle cestou mercedes jít nechce, protože postavil auto, které je na poskakování nejcitlivější, tak využívá veškerýchpolitických pák na to, aby přinutil FIA zpomalit jejich konkurenci. A zdraví jezdců je pouze volba mercedesu. Za prvné si nemyslím, že je to až tak hrozné, jak prezentuje hamilton a za druhé existuje možnost, jak to eliminovat, pokud jim víc záleží na zdraví jezdců než na výsledku, což evidentně nezáleží...-
Fanda.LH
16:33 13.06.2022 85.162.8.XXXProtože se odmítám smířit s těmito jednoduchými závěry... Do jistý míry je to informační válka... Mercedes šíří, že je to strašné a musí se to změnit... RB šíří, že je to v pohodě a pokud má Mercedes problém, tak je jednoduché řešení...
Obojí je nesmysl a týmy tím sledují nějaký svůj zájem... Faktem ale je, že ty vozy poskakují a 100% to není zdravé ani bezpečné... Samozřejmě bych si přál aby to Mercedes vyřešil sám a žádné změny pravidel k tomu nepotřeboval...-
jumpman
17:11 13.06.2022 178.255.168.XXXjenže ono to řešení skutečně tak jednoduché je, ale znamená to pád do středu pole, proto je pro ně politicky přijatelnější, aby dokázali přinutit FIA k vydání nějaké regule, která přinutí auta zvednout všechny týmy...
Za mě je nejednodušší a nejspíš i nejlevnější řešení povolit aktivní podvozek. Dneska už to je stejně naistalované i v ovci, takže to není žádná vesmírná technologie, jako na začátku 90tých let...-
Fanda.LH
17:34 13.06.2022 85.162.8.XXXMin v kvalifikaci se zdálo, že Mercedes byl od středu pole sotva pár desetin... GR a LH rozdělil dokonce Gasly...
F1 je soutěž v rychlosti... Žádnej závodník v žádným sportu neupozadí výkon před čímkoli jiným... Tzn. pokud bude potenciál jezdit rychleji, vždy to týmy upřednostní... Každopádně to sledujeme příliš z dálky, abychom to mohli posoudit... Ja si umím představit, že řešení Mercedesu generuje tolik přítlaku, že do určité míry by to zvýšení světlé výšky prakticky nepomohlo... A od určité míry by auto zase bylo neovladatelné... Musí zvládat jak rychlé, tak středně rychlé, tak i pomalé pasáže...
S aktivním podvozkem by RB určitě nesouhlasil, protože pokud je pravda co říká Pepa... Tak oni jsou nejlepší i právě proto, že dokázali ten vůz poskládat i po mechanické stránce tzn. přišli by o velkou výhodu...-
jumpman
17:44 13.06.2022 178.255.168.XXXjasně že by přišel red bull o výhodu, ale on ten problém není jen v poskakování, to je celkovou tvrdostí auta. To, že to auto poskakuje je ten menší problém. Oni ve snaze to omezit nastaví vše na maximální tvrdost a potom každou slámu ten jezdec cítí rovnou v páteři... Pokud by byl aktivní podvozek, tak se vyřeší vše. Větší světlá výška vyřeší jen ten problém s poskakovaním, ale faktem je, že by si potom mohli dovolit dát měkkčí podvozek a bylo by to i komfortnější pro jezdce.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek