DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.06.2022 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:00
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:09
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že… »
» -Tony- (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2022 09:21
Naprosto správné rozhodnutí! Mercedes svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Poky

    Poky

    46.254.64.XXX
    https://f1news.autoroad.cz/novinky/102941-sainz-se-obava-dlouhodobych-zdravotnich-nasledku-jizdy-se-soucasnymi-vozy-f1

    Zvláštní, když Sainz tohle řešil v květnu tak nikdo nenadával na brečení. A tedka se tu objeví stará skvadra, co jen uráží.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Jj toho jsem zmiňoval, ale těch pilotů je vic napříč stájemi... Teď když to Mercedes zvedl jak politické téma, tak samozřejmě jinak se budou vyjadřovat jezdci týmů, kterým by změna pomohla a jinak týmy, které by přišly o svou výhodu... Bez ohledu na to zda jejich piloti trpí, či nikoli...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Poky

        Poky

        46.254.64.XXX
        Mě jde spíš o ty brepty tady. Tohle téma se řeší dlouhodobě. Ale jen co se napíše člának o Mercedesu s Hamem tak je tu hnedka haló. Mercedes se obviňuje, že chce ohýbat pravidla a Ham že brečí. Přitom, tohle popisují i ostaní stáje i piloti, ale tam je to v pořádku, ty nic ohýbat nechtějí a nebrečí.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Nakonec to dopadne jako vždycky... Za chvíli si všichni uvědomí, že RB totálně dominuje, což už výsledky jasně odráží... Že Max je v pozici LH a Peréz v pozici VB... A začnou se sami dožadovat změny pravidel a lepší show...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Bukvice

    Bukvice

    78.80.96.XXX
    Hamilton tam lítá jak datel. A nejen on. Na videu to vypadá děsně, ale na rozdíl od ostatních chytrých si neumím přesně představit jak se to projevuje na těle jezdce. Příjemný to není určitě.

    Je snadný říct, že je to ostuda a že si to mají vyřešit. Zároveň je fér říct B. Jsou finanční limity, limity na testování, limity na aero tunel... Asi proto není řešení tak snadné.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Následky jsou relativně snadno představitelné... Ne náhodou mají řidiči autobusů odpruženou sedačku... Protože v minulosti měly právě vážné zdravotní problémy z toho jak furt seděli a třáslo se to s nimi...

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Kompromisní řešení je změnit pravidla pro příští rok, to je podle mě v pohodě, protože to poskakování není něco co chceme v F1 vidět 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      souhlas

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      78.80.96.XXX
      To by ale museli odstranit přísavný efekt, a nebo dát týmům dostatek času a peněz na testování a vývoj.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Spíše se upraví nějaké detaily, které trochu sníží přítlak podlahy...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          proč upravovat pravidla. Red bull to vyřešit dokázal a řešení existuje, zvýšit světlou výšku. Je to zase kvikot, lujzíček nestíhá, pojďmě ohnout pravidla tak, aby to vyhovovalo mercedesu. Je to nesmysl. Podívej se na nějaký záznam z 80tých nebo 90tých let. Vibrace ve voze F1 byly tak velké, že jezdcům vypadával zrak, ale nikdo neubral a nikdo si nestěžoval. Jezdit F1 je pro vyvolené a dřív to chtělo chlapa, ne slečinky co tam jezdí teď

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Jak už jsem psal níže... V letech cca 78-82 se tenhle efekt využíval dopadlo to tragicky, určitě si jezdci stěžovali... Četl jsem to v příběhu Piqueta, který v této éře získal titul v Brabhamu tzn. v bývalém týmu Bernieho Ecclestona... Největšího politika, konspirátora atd. Kterému tehdy prošlo jako legální obcházení pravidel, když jezdci mechanicky ovlivňovali světlou výšku a měli tedy jinou v boxech při kontrole a jinou v závodě (Ročník 82)... Tehdy si ztěžoval, že jezdí prakticky bez tlumičů a jsou to strašné rány pro jeho tělo...

            Každopádně tehdy se jezdilo mnohem nižší rychlostí, takže na jezdce nepůsobily tak velké síly, otřesy jako dnes... Kdyby bylo řešením zvětšit světlou výšku, tak by to Mercedes udělal... Evidentně to řešení... Přebudovat celé auto nemůžou, to jim zase nedovolí rozpočtový strop... To samozřejmě nic nemění na tom, že RB odvedl nejlepší práci a tituly si letos zaslouží...

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              že se nejezdilo takovou rychlostí? Ale jdi ty. Moderní auta zrychlila především v zatáčkách, maximální rychlosti jdou spíš dolů. A sám sis odpověděl, podváděli proto jezdec trpěl, ale dostal za to titul. Nemuseli jezdit tak nízko. A stejné je to v současném mercedesu. Už jen od běžného pohledu mi přijde, že mercedes má zvlášť zadní část vozu snad nejnižší z celého startovního pole. Pokud to zvednou, zbaví se poskakování s téměř stoprocentní jistotou, ovšem možná se propadnou do druhé poloviny startovního pole a budou závodit s haasem a williamsem. Je to otázka priorit... A proč nevyužít svůj politický vliv, že?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Samozřejmě, že se nejezdilo takovou rychlostí... A i kdyby to bylo jak říkáš... Tak vyšší rychlost v zatáčkách logicky vede k tomu, že se maximálkou jede delší dobu... Čemuž přispívají i mnohem lepší Brzdy... Každopádně tehdy se jezdilo přes 300 jen svátečně... Teď se jezdí 330 téměř na každé trati...

                To co říkáš by mi dávalo smysl, kdyby si Mercedes tuhle filozofii vybral a nezvládal ji... Nicméně ta filozofie je vnucena pravidly a poskakování je pak přirozeným důsledkem pravidel... Pravidla pak celkem striktně regulují co se může a co nikoli... Takže je to prostě složitější... Kdyby byli pomalí, tak neřeknu půl slova... Nevadí mi, že je RB o 1 sec rychlejší, to se prostě stát může... Ale to houpání prostě dobře není...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  ty mluvíš o voze a já o koze.
                  Nevím proč nechceš pochopit, že to poskakování lze jednoznačně vyřešit nastavením vozu, ovšem znamená to ztrátu výkonu. Touhle cestou mercedes jít nechce, protože postavil auto, které je na poskakování nejcitlivější, tak využívá veškerýchpolitických pák na to, aby přinutil FIA zpomalit jejich konkurenci. A zdraví jezdců je pouze volba mercedesu. Za prvné si nemyslím, že je to až tak hrozné, jak prezentuje hamilton a za druhé existuje možnost, jak to eliminovat, pokud jim víc záleží na zdraví jezdců než na výsledku, což evidentně nezáleží...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Protože se odmítám smířit s těmito jednoduchými závěry... Do jistý míry je to informační válka... Mercedes šíří, že je to strašné a musí se to změnit... RB šíří, že je to v pohodě a pokud má Mercedes problém, tak je jednoduché řešení...

                    Obojí je nesmysl a týmy tím sledují nějaký svůj zájem... Faktem ale je, že ty vozy poskakují a 100% to není zdravé ani bezpečné... Samozřejmě bych si přál aby to Mercedes vyřešil sám a žádné změny pravidel k tomu nepotřeboval...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      jenže ono to řešení skutečně tak jednoduché je, ale znamená to pád do středu pole, proto je pro ně politicky přijatelnější, aby dokázali přinutit FIA k vydání nějaké regule, která přinutí auta zvednout všechny týmy...
                      Za mě je nejednodušší a nejspíš i nejlevnější řešení povolit aktivní podvozek. Dneska už to je stejně naistalované i v ovci, takže to není žádná vesmírná technologie, jako na začátku 90tých let...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.162.8.XXX
                        Min v kvalifikaci se zdálo, že Mercedes byl od středu pole sotva pár desetin... GR a LH rozdělil dokonce Gasly...

                        F1 je soutěž v rychlosti... Žádnej závodník v žádným sportu neupozadí výkon před čímkoli jiným... Tzn. pokud bude potenciál jezdit rychleji, vždy to týmy upřednostní... Každopádně to sledujeme příliš z dálky, abychom to mohli posoudit... Ja si umím představit, že řešení Mercedesu generuje tolik přítlaku, že do určité míry by to zvýšení světlé výšky prakticky nepomohlo... A od určité míry by auto zase bylo neovladatelné... Musí zvládat jak rychlé, tak středně rychlé, tak i pomalé pasáže...

                        S aktivním podvozkem by RB určitě nesouhlasil, protože pokud je pravda co říká Pepa... Tak oni jsou nejlepší i právě proto, že dokázali ten vůz poskládat i po mechanické stránce tzn. přišli by o velkou výhodu...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          jasně že by přišel red bull o výhodu, ale on ten problém není jen v poskakování, to je celkovou tvrdostí auta. To, že to auto poskakuje je ten menší problém. Oni ve snaze to omezit nastaví vše na maximální tvrdost a potom každou slámu ten jezdec cítí rovnou v páteři... Pokud by byl aktivní podvozek, tak se vyřeší vše. Větší světlá výška vyřeší jen ten problém s poskakovaním, ale faktem je, že by si potom mohli dovolit dát měkkčí podvozek a bylo by to i komfortnější pro jezdce.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
          • Poky

            Poky

            46.254.64.XXX
            Jak často jezdili v 80tých letech? 9 závodů za sezonu? Kolik jich daný jezdec opravdu odjel díky poruchovosti. Motáš sem věci co jsou neporovnatelný.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama