DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí
Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Senor
13:33 13.06.2022 89.111.77.XXXTed jim skace auto a uz se snazi najit reseni jinde nez u sebe.
Mercedesu nejde o skakajici auto ani o pilota ani o nehodu, ale jde jim o to jak spomalit ostatni a to omezenim svetle vysky. Jak rika Horner, reseni je jednoduche, bud budou rychlejsi s nizsi vyskou a nebo bude Lewis vytresenej. Zalezi cemu da Wolf prednost
Ale jak uz rekli nize dalsi, kazdy se snazi pohlidat si svou vyhodu. Kdyz Merglu nefungovali pneu, vyresilo se to k jejich spokojenosti silnejsim behounem. Tady asi vidi podobnou moznost.
Jeste bych chapal, ze si stezuji tymy z konce pole, kteri nemaji takove zazemi a schopnosti, ale TOP tymy? Je to ostuda -
-
tom11
12:29 13.06.2022 194.212.104.XXXkdyž si tu tak čtu debatu, tak bych chtěl říci jen toto - F1 nikdy nebyla o pohodlí, nebyla o lehkém řízení, řazení... k tomu jsou určena "dámská městská autíčka". F1 vždy byla ( a podle mě by i nadále měla být ) o jízdě na hraně. a to jak na hraně momentálních povolených technických možností, tak na hraně možností pilotů. ano, zdraví je důležité. to rozhodně. to ale ať si interně vyřídí každý pilot se svým týmem v rámci nastavení svého vozu. tohle přece nemůže řešit FIA v rámci pravidel. třeba když Lewisovi zvednou auto, pojede se mu pohodlněji a bude nakonec i rychlejší . no, asi ne, ale snad chápete, kam tím mířím.
prostě a jednoduše - pravidla jsou jasně dána a jakékoliv úpravy v probíhající sezoně ( ať již zdvihnutí hmotnosti, zdvihnutí světlé výšky, úpravy pneumatik.... ) jsou pro mne nesportovním zásahem. jsem ještě ochoten akceptovat úpravu fin. stropů z důvodu neočekávané inflace, i když i zde se mi to moc nelíbí. ale to má řekněme nějaký racionální základ a je to ( relativně ) pro všechny stejný.-
Limbi
12:49 13.06.2022 147.228.70.XXXTohle je ale jako by si řekl, že hokej se dřív vždycky hrál bez helmy a tak to má být. F1 dřív skutečně byla o hraně a taky tam umřelo plno jezdců. Současně to ebyl miliardový cirkus jako dnes. Vývoj a progres je vlastně synonymem (nebo byl) F1. Tudíž odvolat se na to, že v 70kách a 80kách to bylo taky drsný je trochu mimo. Tady se ale týmy zamkly do patové situace. Kdyby se podobná věc stala v devadesátkách, tak to do pár závodů týmy vyřeší. Proč? Protože nejsou rozpočtové stropy, není limit pro testování, není limit pro hodiny v aero tunelu... Dnes je limit na všechno a když se stane takhle fatální problém, který není jen o rychlosti ale i o tom jestli se to auto dá bezpečně řídit, tak ignorovat to je vlastně dost hloupé. Jinak už se několikrát v historii stalo, že týmům se odebrala výhoda v průběhu sezóny a nebylo to vysloveně porušením pravidel. Třeba Renault a hmotové tlumiče.-
Jindrich K.
15:27 13.06.2022 89.176.29.XXXAuta skáčou ... Lewis brečí ... navíc nemá na kolegu, tak brečí víc, tak upravíme auta aby byla k Lewisovi šetrná .... Hele nevím když budeš makat u výrobní linky a budou t bolet nohy, pochybuju, že se zavedou židličky. Když to ostatní zvládají tak proč měnit něco jen proto, že jeho bolí záda ?-
-
-
Fanda.LH
16:09 13.06.2022 85.162.8.XXXTo není pravda... Ztěžovali si jezdci napříč týmy... Ale je v tom i politika... Nikdo nechce Mercedesu usnadnit cestu nahoru, takže tomu přizpůsobuje svoje vyjadřování...
Mě by zajímalo co způsobuje spolehlivostní problémy Ferrari... Jestli na tom nejsou podobně jako Mercedes, jen netrpí jezdci, ale technika...
-
-
-
-
jumpman
16:00 13.06.2022 178.255.168.XXXkdyž použiješ ten tvůj příměr, tak tu hlemu si může vzít i teď, jenže to auto o půl sekundy na kolo zpomalí a to mecedes nechce bez toho, aniž by zpomalil i ostatní. Něco jiného je, když někdo obejde pravidla, nebo je bezpečností problém s hadreli, tam asi není jiné cesty, ale v tomto případě je řešení jednoduché a v moci každého týmu. Pokud auto poskakuje, tak musí zvednout výšku... -
tom11
16:13 13.06.2022 194.212.104.XXXLimbi, pokud jsi z mého příspěvku nabyl dojmu, že bych se chtěl vracet k reálným smrtelným nebezpečím let naštěstí dosti dávno minulých, tak to mne trošku mrzí, protože tak jsem to rozhodně nemyslel. ale myslím si, že tradice by se držet měly. ano, dnešní doba je jiná. ta auta jsou taky úplně jiná, ale nazvěme to třeba DNA F1 a ta by, podle mě, měla být stále totožná. za mě to znamená techniku postavenou na hraně pravidel, spoustu inovativních nápadů, jízdu pilotů na hraně možností a někdy i za ní. bohužel to vždy byl i věčný zákulisní boj ve prospěch svého týmu. to je asi jediná věc, kterou bych klidně oželel .
se změnou pravidel uprostřed sezony jsem měl problém vždy a skoro u všech zákazů, které byly "nad rámec původních pravidel". prostě trestat někoho za to, že vymyslel něco, na co ostatní nepomysleli je podle mne špatně. ano, vše se vyvíjí, ale nedokážu si představit změnu posuzování ofsidu, změnu měření času, změnu posuzování hraní rukou .... uprostřed rozehrané fotbalové sezony. to je prostě nemyslitelné. dokážu si představit úpravu, která nemá přímý vliv na hru, ale prospěje bezpečnosti ( třeba vzdálenost reklam od lajny ), ale takovéhle věci se v F1 řeší průběžně závod od závodu, trať od trati.
-
-
Fanda.LH
13:25 13.06.2022 37.188.146.XXXProblém je, že F1 se neustále vyvíjí, takže je ošemetné se ohánět tím co bylo... Pokud si dobře pamatuji, tak v éře přísavného efektu, která skončila tragicky si rovněž piloti ztěžovali na otřesy a následky... Tehdy se to řešilo úpravou pravidel, kdy byla stanovena min. světlá výška... Týmy to obcházely až došlo k tragediím a od přísavného efektu se upustilo...
Tehdy byla F1 nebezpečnější, ale mnohem pomalejší... Dnes je to naopak... Takže šance, že se pilot zabije je mnohem menší, ale síly, které musí snášet, jsou mnohem větší a působí mnohem delší dobu... Proto je to ošemetné srovnávat... -
-
-
Limbi
09:54 13.06.2022 147.228.70.XXXTeď jsem četl vyjádření Hornera a musel jsem se smát. Je proti zásadním změnám, že prý může každý zvednout auto a problém vyřešen (samozřejmě tím zásadně klesá výkonost vozů). To je ten stejný člověk, který na začátku sezóny nutně prosazoval zvednutí minimálního váhového limitu a teď brečí kvůli finančním stropům a vyhrožuje, že se neúčastní konce sezóny Jakože chápu, že si chce držet konkurenční výhodu, ale to pokrytectví je neskutečný.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek