DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.06.2022 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:00
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:09
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že… »
» -Tony- (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2022 09:21
Naprosto správné rozhodnutí! Mercedes svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • airwar1939

      airwar1939

      78.80.96.XXX
      V zásadě ma ale pravdu, ze pokud je reseni zvětšení světlé výšky vozu, tak neni treba kvuli tomu upravovat pravidla, stačí když si postižené tymy upraví nastavení. Plus u Mercedesu je zajímavé že poskakovani s novou podlahou ve Španělsku zmizelo, a zde se zase objevilo s nějakými vylepšeními na zavěšení.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Španělsko bylo světlou vyjimkou... Problémy měli i v Monaku... Podle mě jim nesedí hrboly... Monako a Baku si na simulátoru moc nenasimuluješ... Řeči o světlé výšce jsou alibismus, na který bych nenaskakoval... To se tak plácne bez toho, aby se řeklo o jak velkém zvýšení se bavíme, aby to problém řešilo... A bez toho, aby se řeklo jaké další problémy by to způsobilo... Třeba by to auto pak bylo absolutně neřiditelné...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          85.158.196.XXX
          Ano vím, i Wolf říkal že mají vůz příliš tuhý pokud jde o zavěšení. Něco měli zde se zavěšením zkoušet, plus Lewis dostal nějaké vylepšené zavěšení, které ale zdá se problém spíše zvýraznilo.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Na vině bude spíše podlaha než zavěšení. Lewis na rozdíl od Georgea jezdil s novou experimentální podlahou v Baku. Je pravda, že v Barceloně to dostali konečně pod kontrolu, ale teď je to zpět.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              78.80.96.XXX
              Četl jsem že měl mít nové zavěšení, ale možná tedy upravenou podlahu. Každopádně je to problem chyby v konstrukci jejich vozu. Jen je mě záhadou, co udelali v Barcelone jinak, že jim to neskákalo.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              hlavně v barceloně to měli vyřešené v podstatě všichni. Spíš to bude o datech a přízpůsobení aut, přeci jen, letos je v té nastavovací rovnici pro týmy přiliš nových neznámých...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že šéf týmu bude prosazovat změny ve prospěch soupeřů a odmítat ty v jeho prospěch?
      Pokud jde o stropy, nejsou v tom sami. Všechny top týmy to chtěly přehodnotit taky. Celkem logicky za zvýšení bojují ti, co na to mají peníze. Ne? 03

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.70.XXX
        Ty tvoje zjednodušující odpovědi jsou vždycky taky k pousmání 12 Ale už jsem si na ně zvykl a roli zarputilého fandy Red Bullu plníš na jedničku. Abych se ale vrátil k tomu co jsem tím chtěl říct. Víš co je to "tone of voice"? to je totiž něco, co když umíš používat, tak dokážeš dosáhnout svých zájmů a nevypadat právě jako pokrytecký blb. Příklad. Horner ví, že má výhodu v poskakování vozů a ví, že sám prosazoval změny v úvodu sezóny (hmotnost, rozpočet) a díky kašpárkovi Markovi opět vypadali jako plačící teenka, co dostala kopačky. Navíc je tu jeden faktor, který poskakování má a ty zbylé věci neměly a to je dopad na zdraví jezdců a zvýšené riziko havárie. Co může Horner udělat? No třeba může být zticha a jen v hlasování zvednout ruku proti. Každýmu dojde, že hájí náskok stáje a každej to vezme. Ale jakmile se začne rozkecávat do médií a dělat ze sebe hrdinu, který ani nečelí tomu čemu ostatní, to mi přijde vzhledem k okolnostem vlastně dost ubohý a právě pokrytecký. Za poslední roky doplnil směšnýho Marka i on. Kdyby věděl, kdy má mlčet, jako to uměl dřív, tak nikdo neřekne ani popel. Připadá mi, že si začíná, s přicházejícím stářím, čím dál víc užívat pozornost médií a čím dál víc mluví emotivně namísto racionálně, což by šéf týmu neměl. V poslední sezóně F1 na Netflixu to bylo i celkem dost vidět. Současně poskakování není problém jen Mercedesu. Stěžují si na to jezdci napříč stájemi. Neříkám, že se něco má měnit hned, ale tady byla výzva s tím něco dělat v rámci konceptu pro roky příští.

        + 1 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • B2SoS

          B2SoS

          85.207.74.XXX
          Že tomu nečelí neznamená, že tomu nečelili

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.70.XXX
            Red Bull měl s poskakováním minimální problémy už při testech pokud si dobře pamatuju.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To je naprosto v pořádku, že se usmíváš. Jsem rád, když se lidi neberou moc vážně. 12 Nestydím se za to, že RB fandím. Stejně tak, jako ty fandíš Hamiltonovi.
          Každý rozumný člověk chápe, že Horner je placen za pokrytectví. Zřejmě proto se úplně stejně chová třeba Wolff, nebo Binotto. Pokud vím, obě stáje jsou taky pro zvednutí stropů. Nikdo (tedy evidentně až na pár lidí) se nepozastavuje nad lobbingem, šéfů stájí. Všeobecně se chápe, že každý chce urvat co nejvíc pro sebe. Jde přece jen o prachy a slávu ne?
          A těžko může mlčet. Nevím, jak si to představuješ. Přijde za ním novínář, položí mu otázku a on ze sebe nevypraví ani slovíčko? Jen bude krčit rameny? Ty si takový rozhovor umíš představit?
          Sorry, nevidím nic špatného na tom, že odpoví na otázku a řekne vůj názor, který zcela logicky bude hrát v prospěch RB. Naopak, asi by dostal od Mateschitze padáka, kdyby to nedělal.
          A poskakování? Ano, nebyl to problém Mercedesu, ale všech. Všichni kromě nich to více nebo méně vyřešili. Jediný Hamilton z toho auta leze jako penzista a vyhrožuje nenastoupením v Kanadě. Russell vylezl ze stejného auta s úsměvem a naprosto v pohodě. Asi tam teda neumíral. Budou si to muset vyřešit oni. Nevidím důvod trestat všechny týmy za to, že si to technicky vyřešili, nebo auta zvedli. Stejně jako si myslím, že je v naprostém pořádku nezvedat váhový limit. A nehodu jsi díky poskakování už viděl? Když je to tak nebezepčné, měli jsme jich vidět spousty v prvních závodech, kdy poskakovali všichni. Ať si to Mercedes vyřeší, nebo zvedne vůz. Tak jako ostatní.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.70.XXX
            Tak předně nejsem fanda Hamiltona 11 Je mi vlastně úplně jedno, kde Ham nebo Mercedes jezdí, protože McLaren forever 21 Je ale pravdou, že od dob éry Red Bull Vettel a zejména po konci éry, kdy se Red Bull choval na pěst nemám rád Red Bull. A to jsem jim za dob Davida ještě fandil a Horner mi přišel jako mladej, nekonvenční fajn týpek 12 Opět si absolutně nereagoval na to, co jsem psal. Jde o komunikační schopnosti a Horner může lobovat jako ostatní, ale oproti ostatním prostě působí jak člověk, co klidně popraví nemluvně, když díky tomu vyhraje závod. Naprosto u něj postrádám sportovní morálku. A ano, dá se vyhrávat i se zachováním sportovní morálky. Pokud tvůj svět je založen na tom, že jde přece jen "o prachy a slávu" tak už předem chápu, že si nerozumíme. Takový Stirling Moss nikdy nebyl mistr světa, protože měl trochu jiné hodnoty... Současně uznávám, že mi prostě jen nemusí sedět komunikační styl Hornera, u kterého si třeba ostatní potměšile řeknou "to je frajer"...

            Co se týče poskakování... Russell je o 13 let mladší než Hamilton. Každej kdo sportoval chápe, že po 30ce se tělo začne chovat úplně jinak. Na problémy s následky poskakování si dost stěžoval i Sainz (dokonce možná i víc než Ham), který vyzývá k nápravě FIA dokonce tak, aby obcházeli týmy. A o těch problémech a nepohodlí se zmínil snad každý jezdec. Mimochodem Red Bull vyhrožuje nenastoupením na závody konce sezóny je to tak ok? Pokud vím, tak se váhový limit zvedal už potom, co se auta představila 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Já vím. Jsi jedním z těch nefandů Hamiltona, co jsou hlavně nefandové RB a přes to nejede vlak.
              A jo, tvé nesympatie jsou vidět na každém příspěvku. Takže je opravdu jasné, že se neshodneme. Já si myslím, že Hornerovi komunikační schopnosti jsou v pořádku. Za mne je problém u fandů, kteří z pouhé odpovědi na otázky novinářů dělají výpady proti jiným týmům. Za mne je odpovědět novinářům na otázky povinnost a slušnost.
              A ne, mé hodnoty nejsou jen peníze. Ale dokážu odlišit práci od rodinného života. Nevšiml jsem si, že by Horner někomu ubližovat, ale jestli ty z něj máš pocit, že by popravil nemluvně, je to jen o tvém vnímání jeho a tvých (ne-sympatiích). Dělá přesně to samé, co dělá Wolff, nevidím v nich rozdíl. Rb nikoho nevraždí, jezdí F1 a snaží se v tom být nejlepší. A snaží se ohnout pravidla ve svůj prospěch, jako všichni ostatní.

              Jo, Russell je o 13 let starší. A vím, jaké je to ve vyšším věku s bolestmi a regenerací. Ale ve vystupování je brutální rozdíl. Ono nejde jen o poskakování. Těch různých výhrůžek a stížnosti na všechno možné je v poslední době fakt moc. Jo, možná to média zveličují, ale vychází z toho dost špatně.
              Že se finační stropy nedodrží nevyhrožuje jen RB, ale i Ferrari, Mercedes a Mclaren. U nich je to ok? Prostě se nedodrží a sankce jasné nejsou. Uvidíme co se stane.
              A ano, váhový limit se zvednul po. A? Nebyl to opět jen RB, kdo ho chtěl zvednout. Ale je zvláštní, že to vidíš jen u RB. Čím to?
              03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Limbi

                Limbi

                147.228.70.XXX
                Já to zas vnímám tak, že fandou Red Bullu se stal každý druhý jen díky frustraci dominance Mercedesu. A právě tam mi přišlo, že se u Hornera frustrace z nemožnosti je tolik let porazit přenesla do osobní války. A promiň ale u Wolfa takhle osobní přístup nevnímám (dokonce se zpětně umí omluvit viz poslední závod v AD, což Horner nikdy neudělal). Uznávám, že dost toho vytvoří i novináři díky tomu co z rozhovoru vypustí... současně já dal ale dohromady názory, které Horner sám za posledních 6 měsíců měl a ty mi prostě připadají pokrytecké. Odpovědi jsou slušnost, ale jde o to (opět opakuju) jak to podáš. To, že dokážeš odlišit práci od rodinného života je taky dobře ale to jsem ti snad nikde nevyčítal.

                Osočuješ mě tu, že napadám cokoli co Red Bull dělá, ale sám útočíš na Mercedes a Hamiltona, kde to jen jde. Pokud chceš obhajovat Red Bull a vyčítáš Mercedesu a Hamiltonovi nějaké připomínky nebo výhrůžky, tak se stačí podívat na co všechno si stěžoval a jak vyhrožoval Red Bull. 5 let jsem poslouchali Marka a Hornera, jak bude muset Red Bull přehodnotit své působení v F1 pokud bude vyhrávat Mercedes (vysloveně tlak na vedení F1). Následně jejich chování směrem k Renaultu (který jim mimochodem předtím zajistil 4 tituly). Stížnosti na každé technické zařízení s kterým ostatní přišli. Netvrdím, že Hamilton nemá občas tendenci dramatizovat, ale ten problém tu je a i Russell řekl, že má fyzické problémy + problémy vůbec vůz občas uřídit. To že teď Ham vylézal jak vylézal taky nemusí být úplně mimo. Stačí se podívat jak Sennu odrovnala v 91 VC Brazilie, kdy z auta ani nemohl vylézt.


                S finančními stropy možná má problém víc týmů, ale upřímně zase kdo přišel s výhrůžkou, že nepojede poslední závody byl Red Bull. Pokud to hlásal i někdo před nimi, tak se omlouvám, ale nezaznamenal jsem to.

                No a ten váhový limit je ukázka toho, že se měnila pravidla expost a někdo na tom vydělal víc na úkor jiného. Poskakování sice nejvíce škodí Mercedesu a nejméně Red Bullu ale to neznamená, že ostatní to mají v pohodě, takže abych parafrázoval tvou odpověď "Nebyl to opět jen RB, kdo ho chtěl zvednout." - Není to opět jen Mercedes, kdo chce skákání vyřešit. Ale je zvláštní, že to vidíš jen u Mercedesu. Čím to? 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ty to u Wolffa nevnímáš, ale dám jen titulek z dneška: "Wolff obvinil ostatní šéfy týmů z politických her okolo poskakování."
                  Za mne to samé, co dělá Horner. A ten to řekl na rovinu, když odpověděl na otázku, co by dělal on na místě Mercedesu:
                  „Řekl bych jim (jezdcům), ať si co nejvíc zanadávají do vysílačky a udělají z toho co největší problém. Je to součást hry.“ Na otázku, zda si myslí, že to byly týmy, které stížnosti jezdců podporovaly, odpověděl: „Samozřejmě, že je to tak.“

                  Víc k tomu asi netřeba dodávat. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    Pro ochranu zdraví jezdců bych zavedl měření těch otřesů a maximální povolenou mez. Týmy by pak nemohly upřednostňovat výkonnost před zdravím jezdců. Např. Mergl by tak musel do vyřešení poskakování zvýšit světlou výšku.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      To je nesmysl, protože každá trať je jiná... A během závodu se spousta věcí mění... Trať zrychluje, množství paliva v nádrži, výkon motoru atd. atd.

      Problém je taky v tom, že F1 je o rychlosti... Tzn. nikdo nezvedá světlou výšku, aby to vyřešil, ale všichni jednou na limitu svých možností... A ty nemůžeš zakazovat nějaké stáji jet rychleji, když může...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        Na vyladění mají tréninky. A přijde mi to lepší, než nařizovat všem minimální světlou výšku, když už dali do vývoje tolik prachů. V podstatě je mi to jedno, ale jak jsem viděl Hama, tak za chvíli asi bude po paddocku jezdit na vozíčku :)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Jan.

        Jan.

        188.244.60.XXX
        Ale to pak z těch jezdců udělají invalidy ty stáje, ne pravidla samotná.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Ale to se týká jen Mercedesu. 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama