DISKUZE K ČLÁNKU Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů
Sezóna je teprve na samotném počátku, ale už se prověřují první náznaky mnohem těsnější spolupráce mezi jednotlivými týmy, samozřejmě na základně nečekaných výsledků. Šéf McLarenu Andreas Seidl varuje před možným novým aspektem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
22:19 02.05.2022 88.103.92.XXXZákaznické týmy v F1 byly (jak již bylo napsáno)...ale bylo to za jiných okolností, jiných regulí...za dob otevřené F1.
Dnes je F1 uzavřená...už před časem se zvažovalo nasazení třetích vozů...a Haas či Alfa Romeo se daly některé roky považovat za B- tým Ferrari, AT (před tím TR) bylo zjevným B-týmem Redbullu. Předpisy se to snaží omezit, byť jsme byly svědkem prakticky přímé kopie Mercedesu v podobě FI v roce 2020.
Existuje Pohár konstruktérů...za pořadí v něm se rozdávají peníze...takže kdo není přímý konstruktér neměl by mít nárok na body a peníze. FIA má seznam součástí které lze nakoupit...např. FI měla být v roce 2020 vyloučena z PK...protože jezdila s mnoha díly nakoupenými od Mercedesu...byť tam existovala zástěrka že si je jakoby zkonstruovali sami.
V jistých letech existoval velký souboj na poli motorů...až byla FIA nucena zasáhnout a omezit v konstrukci motorů např. některé materiály a změnou předpisů snížit obrovské náklady které tehdy byly.
Myslím že by se dalo unifikovat poměrně dost dílů které diváci stejně nevidí...a přitom jejich samostatný vývoj a výroba stojí zbytečně hodně peněz...a víc uvolnit předpisy v oblastech kde jsou si naopak auta nyní podobná jako vejce vejci.
Myslím že Alonso a Vettel řekli že nové vozy jsou krok vpřed...ale že F1 by potřebovala monoposty bez DRS...aby souboje mohly být opravdové, bez berliček. Ovšem to je třeba ještě zapracovat na předpisech a zajistit lepší vlastnosti jízdy v závěsu...a s tím hodně souvisí lepší gumy...primárně musí být rychlejší gumy co méně vydrží a pomalejší které naopak vydrží víc kol...ale vliv jízdy v závěsu by bylo třeba omezit...teď se stalo že auto na měkkých gumách stejně nebylo (ani s DRS) schopno předjet auto na tvrdších gumách...a po pár kolech ty měkký gumy odešly...ne úplně, ale ztratili tu výhodu výrazně rychlejší směsi.-
GRAHAM
09:50 03.05.2022 88.103.239.XXXJe potřeba konstatovat že ( neomlouvám) že to co udělal FI bylo na základě toho co začalo Ferrari s Haasem. Aby mohl nýmand vlézti do F1 a tím Haas jednoznčně je, tak se vymyšlí jak to umožnit. V současnosti je to nesmysl a mělo by se to zrušit, případně dát 3 roky a pak samostatnost. Kdo tohle nezvládne, nemá v této "levné" F1 co dělat.-
jumpman
18:26 03.05.2022 178.255.168.XXXjenže ono to není jen o nýmandech. dnešní F1 je technologicky tak komplexní, že někdo, kdo se v tom prostředí nepohybuje, nemá šanci vůbec uspět. Haas ukázal, že existuje cesta. Za mě, by spíš bylo schůdnější, kdyby nový tým dostal nějakou formu technologické pomoci buď od promotéra, nebo i FIA a bylo by po diskusích... Faktem je, že haas je jediný tým, který se dokázal v F1 udržet, když vstoupil s naprosto novým projektem...
-
-
Fanda.LH
13:42 03.05.2022 85.162.8.XXXJá si tedy myslím, že na peníze by měl mít nárok každy dle výsledků. Pro nás diváky je důležitá show a na té se podílí všichni stejně... Za mě bych nikoho z PK nevylučoval resp. z PK možná ano, ale peníze bych dále rozděloval dle pořadí týmů... A konstruktéři ať si vydělají na tom, že zákazníkům prodávají svoje řešení...
Chceš monopost Ferrari ? Fajn stojí tolik a tolik... Pokud nevyhovuje, tak zkus Mercedes, RB... Postav si svoje...
-
-
Ferda
16:17 01.05.2022 46.47.176.XXXStačí jednoduchá úprava pravidel tak, že zákaznické týmy se nemohou účastnit poháru konstruktéru a problém se vyřeší sám a velice rychle.
Kromě Haasu dokážou být všechny týmy soběstačné, takže ztráta pro F1 by byla menší následné divácké výhody.-
daaviid23
17:10 01.05.2022 91.245.26.XXXO ten divácký přínos bych se teda hádal
Kolik nových čistě nezávislých týmům za posledních 20 let prorazilo a mělo slušné výsledky ve středu pole?
Raději systém Haas, než nezávislé týmy držící neochvějně poslední místo s několika vteřinou ztrátou na kolo-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
15:30 03.05.2022 185.149.130.XXXHele, fakt neznám podrobně, co si který tým kupuje, co si nechá na míru vyrobit nějakou firmou, nebo co si udělá doslova sám na svých strojích. Možná bude na tom Haas nejhůř, ale myslím si, že Alfa, Alpha Tauri nebo Aston Martin nebudou mít daleko k Haasu, s přístupem co se kupuje a co vyvíjí.
Hlavní je otázka, jestli chceme víc týmů a vyrovnanější pole, nebo míň týmů s většími rozestupy.-
-
Mike17
16:11 03.05.2022 185.149.130.XXXNedávno se dělaly vtípky na podobnost AM s Mercedesem. AR a AT jsou béčkovými týmy F a RB, tam není pochyb o spolupráci. Co všechno mají od Mercedesu Wilíci, se můžeme taky dohadovat.
Tak pojďme být tvrdí a jezděme F1 s 5-6 týmy a 10-12 piloty, aby jsme byli fér a byla to formule "konstruktérů". Ale bude se na to někdo dívat? Pořád to bude královna motorsportu? Půjde do kopru. Na 12 auta se nikdo dívat nebude. Budou pro srandu.
Jsem pro opačný postup. Povolme koupi víc dílů a přijdou další týmy. Třeba Audi nebude muset kupovat Mclaren a tedy je nahrazovat, ale koupí si jejich šasi. Mclaren na tom vydělá a nejspíš jim nedá nějaký detail, aby nejezdili za nimi. My se budeme koukat na 22 pilotů (možná i víc) a slabé týmy nebudou jezdit o 2 kola zpět, jako v loni Haas. Časem někdo z kupujících vymyslí nějaké vylepšení a špice se třeba rozšíří. Mně se víc líbí druhá varianta.-
Ferda
16:44 03.05.2022 46.47.176.XXXWilliams je ten poslední tým o který by ses mohl otírat. Kdyby se pravidla držely podle přání Rodiny Williamsů, tak by Haas nedostal do paddoku ani volnou vstupenku. Kvůli nátlaku sira muselo mít TR jiný motor než RB a samotný tým Williams si až do letošního roku vyráběl sám i převodovky.
Nevidím důvod proč by v F1 nemohly jezdit dvě ligy. Dokonce bych to podporoval. Nebylo by to poprvé co v F1 jezdily různé kategorie a je tomu celkem nedávno. Jako příklad uvedu třeba počátky KERSu, nebo ještě dříve Renault, který jako jediný jezdil s turbem.
Audi s Porsche ještě stále není hotová věc. Sice potvrdili, že chtějí do F1, ale očekávám, že se najde dost odpůrců, kterým se plány VW nebudou líbit. Můžou se ozývat hlavně kvůli reklamního prostoru o kterou současné výrobce motorů okradou.-
Mike17
20:10 03.05.2022 185.149.130.XXXZnovu. Kdyby byly pravidla podle přání rodiny Williamsových, tak by jezdili Ferka s RB vepředu, za nimi by se pralo 6 jezdců o zbytek bodů a kdyby někdo vypadl, zbyly by drobečky na Wilíky a nějakými koly ztráty. I oni určitě mají něco od Mercedesů.
Další týmy by jezdit nemohly, protože jsou buď béčka, nebo kopie.
Nejsem takový pamětník jako ty, ale můžeš mi osvěžit trochu paměť a připomenout, kdy se rozdělovaly body ve dvou kategoriích? Tohle mi fakt uniklo.
Pokud ti jde o to, že někdo využil nové technologie a jiní ne, pak bych přidal klidně dvojité difusory 2009, ten tuším f-kanál Mclarenu o něco později, nebo loňský systém řízení Mercedesu. A takových věcí by se dalo najít... Ale všichni jezdili pohromadě za jedny body.
To už v podstatě hotová věc je. Jde už jen o formu. Koho převezme Audi a jestli Porsche dodá motor jen RB.-
Ferda
20:48 03.05.2022 46.47.176.XXXKdyby bylo podle Williamsu, tak by žádný Haas v F1 nemohl parazitovat na práci jiných.
Dvě kategorie jsem myslel rozdílem použité techniky. Body se rozdávaly stejné. Mi se ale nejedná o body, ale o to, že kupec není konstruktér a proto by neměl být v PK počítán.
Jediná hotová věc je, že VW chce do F1 vstoupit. Zatím je ve vývoji sledů budoucích událostí tolik neznámých, že místo věštění se raději budu těšit co zajímavého nám čas přinese.-
Mike17
09:25 04.05.2022 185.149.130.XXXNeparazitovali by jak Haas, tak ostatní. Tak by nejezdili. To nechce nikdo. Viz mé předchozí reakce.
Dřív si někteří dělali i motory. Dnes je všichni kupují. Někdo kupuje motor s převodovkou, jiný si dělal převodovku sám. To samé další věci.
Tak pojďme udělat několik kategorií PK. Možná každý tým by mohl mít vlastní kategorii podle počtu koupených dílů, ne? Jo, dovedl jsem to do extrému. Jen opakovaně poukazuju na to, že každý tým něco kupuje a nevyvíjí to. Jedni víc, jedni míň.
Haas není kopií Ferrari. To by jezdil o pódia a vítězství. Jezdí daleko za nimi se ztrátou kolem 1s na kolo. Pokud Mclarenu vadí, že jim občas bere body, tak ať si koupí k motoru Mercedes šasi Ferrari. Je mi to buřt. Chci vidět závody. Doba garážníků, kdy si se šroubovákem a svářečkou dělali vlastní auta, je půlstoletí pryč.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek