DISKUZE K ČLÁNKU Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Sezóna je teprve na samotném počátku, ale už se prověřují první náznaky mnohem těsnější spolupráce mezi jednotlivými týmy, samozřejmě na základně nečekaných výsledků. Šéf McLarenu Andreas Seidl varuje před možným novým aspektem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 04.05.2022 09:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 01.05.2022 17:10
O ten divácký přínos bych se teda hádal 12»
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 01.05.2022 17:22
zákaznické týmy byly vždy součástí F1. tohle je… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 04.05.2022 09:25
Neparazitovali by jak Haas, tak ostatní. Tak by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Neparazitovali by jak Haas, tak ostatní. Tak by nejezdili. To nechce nikdo. Viz mé předchozí reakce.
Dřív si někteří dělali i motory. Dnes je všichni kupují. Někdo kupuje motor s převodovkou, jiný si dělal převodovku sám. To samé další věci.
Tak pojďme udělat několik kategorií PK. Možná každý tým by mohl mít vlastní kategorii podle počtu koupených dílů, ne? Jo, dovedl jsem to do extrému. Jen opakovaně poukazuju na to, že každý tým něco kupuje a nevyvíjí to. Jedni víc, jedni míň.
Haas není kopií Ferrari. To by jezdil o pódia a vítězství. Jezdí daleko za nimi se ztrátou kolem 1s na kolo. Pokud Mclarenu vadí, že jim občas bere body, tak ať si koupí k motoru Mercedes šasi Ferrari. Je mi to buřt. Chci vidět závody. Doba garážníků, kdy si se šroubovákem a svářečkou dělali vlastní auta, je půlstoletí pryč. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Kdyby bylo podle Williamsu, tak by žádný Haas v F1 nemohl parazitovat na práci jiných.

Dvě kategorie jsem myslel rozdílem použité techniky. Body se rozdávaly stejné. Mi se ale nejedná o body, ale o to, že kupec není konstruktér a proto by neměl být v PK počítán.

Jediná hotová věc je, že VW chce do F1 vstoupit. Zatím je ve vývoji sledů budoucích událostí tolik neznámých, že místo věštění se raději budu těšit co zajímavého nám čas přinese.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale mohli tam mít, že nesmí Uralkali kazit dobrou pověst Haasu a ta dobrá pověst má svou finanční hodnotu. Teď se můžou soudit, co z toho má hodnotu větší a tedy kdo koho okradl. 03
Myslím, že u sponzorů je to běžná věc, že nesmí poškozovat dobré jméno týmů.
Za mne Uralkali nemá letos v F1 co dělat a kdo koho poškodil (okradl) bych nechal na soudech. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Znovu. Kdyby byly pravidla podle přání rodiny Williamsových, tak by jezdili Ferka s RB vepředu, za nimi by se pralo 6 jezdců o zbytek bodů a kdyby někdo vypadl, zbyly by drobečky na Wilíky a nějakými koly ztráty. I oni určitě mají něco od Mercedesů.
Další týmy by jezdit nemohly, protože jsou buď béčka, nebo kopie.

Nejsem takový pamětník jako ty, ale můžeš mi osvěžit trochu paměť a připomenout, kdy se rozdělovaly body ve dvou kategoriích? Tohle mi fakt uniklo.
Pokud ti jde o to, že někdo využil nové technologie a jiní ne, pak bych přidal klidně dvojité difusory 2009, ten tuším f-kanál Mclarenu o něco později, nebo loňský systém řízení Mercedesu. A takových věcí by se dalo najít... Ale všichni jezdili pohromadě za jedny body.

To už v podstatě hotová věc je. Jde už jen o formu. Koho převezme Audi a jestli Porsche dodá motor jen RB. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže ono to není jen o nýmandech. dnešní F1 je technologicky tak komplexní, že někdo, kdo se v tom prostředí nepohybuje, nemá šanci vůbec uspět. Haas ukázal, že existuje cesta. Za mě, by spíš bylo schůdnější, kdyby nový tým dostal nějakou formu technologické pomoci buď od promotéra, nebo i FIA a bylo by po diskusích... Faktem je, že haas je jediný tým, který se dokázal v F1 udržet, když vstoupil s naprosto novým projektem...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
řeším přesně to, na co seidel naráží. Jistě, nebrečí úplně na přímo, ale kontext je naprosto zřejmý a ano, mcl, který by se rád vrátil na špici může doplatit na to, že nemá "B" tým jako ho má ferrari, red bull i mercedes, ale trefuje se jen do ferrari, protože ví, že nepřijde odveta...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Určitě ve smlouvě neměli že Haas může Mazepina vyhodit kvůli Putinovi, ani že v takovém případě může Haas Mazepiny okrást.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Williams je ten poslední tým o který by ses mohl otírat. Kdyby se pravidla držely podle přání Rodiny Williamsů, tak by Haas nedostal do paddoku ani volnou vstupenku. Kvůli nátlaku sira muselo mít TR jiný motor než RB a samotný tým Williams si až do letošního roku vyráběl sám i převodovky.

Nevidím důvod proč by v F1 nemohly jezdit dvě ligy. Dokonce bych to podporoval. Nebylo by to poprvé co v F1 jezdily různé kategorie a je tomu celkem nedávno. Jako příklad uvedu třeba počátky KERSu, nebo ještě dříve Renault, který jako jediný jezdil s turbem.

Audi s Porsche ještě stále není hotová věc. Sice potvrdili, že chtějí do F1, ale očekávám, že se najde dost odpůrců, kterým se plány VW nebudou líbit. Můžou se ozývat hlavně kvůli reklamního prostoru o kterou současné výrobce motorů okradou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Je otázka, co je ve smlouvě. POkud tam mají třena něco o tom, že Uralkali bude dbát na dobrou pověst F1 a Haasu, pak může chtít Haas oprávněně náhradu škod.
Bez znalosti smluv bych byl opatrný v tom, kdo koho okradl. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nedávno se dělaly vtípky na podobnost AM s Mercedesem. AR a AT jsou béčkovými týmy F a RB, tam není pochyb o spolupráci. Co všechno mají od Mercedesu Wilíci, se můžeme taky dohadovat.
Tak pojďme být tvrdí a jezděme F1 s 5-6 týmy a 10-12 piloty, aby jsme byli fér a byla to formule "konstruktérů". Ale bude se na to někdo dívat? Pořád to bude královna motorsportu? Půjde do kopru. Na 12 auta se nikdo dívat nebude. Budou pro srandu.
Jsem pro opačný postup. Povolme koupi víc dílů a přijdou další týmy. Třeba Audi nebude muset kupovat Mclaren a tedy je nahrazovat, ale koupí si jejich šasi. Mclaren na tom vydělá a nejspíš jim nedá nějaký detail, aby nejezdili za nimi. My se budeme koukat na 22 pilotů (možná i víc) a slabé týmy nebudou jezdit o 2 kola zpět, jako v loni Haas. Časem někdo z kupujících vymyslí nějaké vylepšení a špice se třeba rozšíří. Mně se víc líbí druhá varianta. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Kdo nechce více týmů je v..
Všechny ostatní současné týmy si samy stavěly vozy v mnohem tvrdších pravidlech než jsou dnes. Včetně FI a Toro Rosso. TR dokonce jezdil s jinými motory než RB.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hele, fakt neznám podrobně, co si který tým kupuje, co si nechá na míru vyrobit nějakou firmou, nebo co si udělá doslova sám na svých strojích. Možná bude na tom Haas nejhůř, ale myslím si, že Alfa, Alpha Tauri nebo Aston Martin nebudou mít daleko k Haasu, s přístupem co se kupuje a co vyvíjí.
Hlavní je otázka, jestli chceme víc týmů a vyrovnanější pole, nebo míň týmů s většími rozestupy. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Řekněme si to jinak?
Znáš jiný tým, který si sám nedokáže postavit ani šasi?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Já si tedy myslím, že na peníze by měl mít nárok každy dle výsledků. Pro nás diváky je důležitá show a na té se podílí všichni stejně... Za mě bych nikoho z PK nevylučoval resp. z PK možná ano, ale peníze bych dále rozděloval dle pořadí týmů... A konstruktéři ať si vydělají na tom, že zákazníkům prodávají svoje řešení...

Chceš monopost Ferrari ? Fajn stojí tolik a tolik... Pokud nevyhovuje, tak zkus Mercedes, RB... Postav si svoje...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.9.XXX
Mohl bych se zeptat, co je to za tým, co si neumí vyrobit vlastní motor, nebo vlastní tlumiče.
Žádný tým si nedělá všechno sám. Někdo kupuje víc, někdo míň.
Hlavní je, že nejezdí jen 4 týmy. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Je potřeba konstatovat že ( neomlouvám) že to co udělal FI bylo na základě toho co začalo Ferrari s Haasem. Aby mohl nýmand vlézti do F1 a tím Haas jednoznčně je, tak se vymyšlí jak to umožnit. V současnosti je to nesmysl a mělo by se to zrušit, případně dát 3 roky a pak samostatnost. Kdo tohle nezvládne, nemá v této "levné" F1 co dělat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jen je třeba přesně definovat co týmy mohou nakoupit...třeba FI v roce 2020 byl v podstatě jednoznačnej podvod...tedy podvod...FI klidně ať si jezdila s kopií Mercedesu...ale žádné umístění v PK...žádné body...žádné peníze...protože žádný konstruktér. Když už si Stroll (pod novým jménem Aston Martin) monopost zkonstruoval loni sám...bylo vidět jaký je to rozdíl...mít v podstatě rok starý monopost mistrovského Mercedesu (2020) a nebo vlastní výtvor (2021).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Zákaznické týmy v F1 byly (jak již bylo napsáno)...ale bylo to za jiných okolností, jiných regulí...za dob otevřené F1.
Dnes je F1 uzavřená...už před časem se zvažovalo nasazení třetích vozů...a Haas či Alfa Romeo se daly některé roky považovat za B- tým Ferrari, AT (před tím TR) bylo zjevným B-týmem Redbullu. Předpisy se to snaží omezit, byť jsme byly svědkem prakticky přímé kopie Mercedesu v podobě FI v roce 2020.

Existuje Pohár konstruktérů...za pořadí v něm se rozdávají peníze...takže kdo není přímý konstruktér neměl by mít nárok na body a peníze. FIA má seznam součástí které lze nakoupit...např. FI měla být v roce 2020 vyloučena z PK...protože jezdila s mnoha díly nakoupenými od Mercedesu...byť tam existovala zástěrka že si je jakoby zkonstruovali sami.

V jistých letech existoval velký souboj na poli motorů...až byla FIA nucena zasáhnout a omezit v konstrukci motorů např. některé materiály a změnou předpisů snížit obrovské náklady které tehdy byly.

Myslím že by se dalo unifikovat poměrně dost dílů které diváci stejně nevidí...a přitom jejich samostatný vývoj a výroba stojí zbytečně hodně peněz...a víc uvolnit předpisy v oblastech kde jsou si naopak auta nyní podobná jako vejce vejci.

Myslím že Alonso a Vettel řekli že nové vozy jsou krok vpřed...ale že F1 by potřebovala monoposty bez DRS...aby souboje mohly být opravdové, bez berliček. Ovšem to je třeba ještě zapracovat na předpisech a zajistit lepší vlastnosti jízdy v závěsu...a s tím hodně souvisí lepší gumy...primárně musí být rychlejší gumy co méně vydrží a pomalejší které naopak vydrží víc kol...ale vliv jízdy v závěsu by bylo třeba omezit...teď se stalo že auto na měkkých gumách stejně nebylo (ani s DRS) schopno předjet auto na tvrdších gumách...a po pár kolech ty měkký gumy odešly...ne úplně, ale ztratili tu výhodu výrazně rychlejší směsi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Vždy řešíš uplně něco jiného než Seidel říká a moc dobře to víš. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To ale neznamená, že když se někde potkáš s Rusem, že ho můžeš beztrestně okrást.
Nebo si snad myslíš, že ano?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama