DISKUZE K ČLÁNKU Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Sezóna je teprve na samotném počátku, ale už se prověřují první náznaky mnohem těsnější spolupráce mezi jednotlivými týmy, samozřejmě na základně nečekaných výsledků. Šéf McLarenu Andreas Seidl varuje před možným novým aspektem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 04.05.2022 09:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 01.05.2022 17:10
O ten divácký přínos bych se teda hádal 12»
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 01.05.2022 17:22
zákaznické týmy byly vždy součástí F1. tohle je… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 04.05.2022 09:25
Neparazitovali by jak Haas, tak ostatní. Tak by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Zákaznické týmy v F1 byly (jak již bylo napsáno)...ale bylo to za jiných okolností, jiných regulí...za dob otevřené F1.
    Dnes je F1 uzavřená...už před časem se zvažovalo nasazení třetích vozů...a Haas či Alfa Romeo se daly některé roky považovat za B- tým Ferrari, AT (před tím TR) bylo zjevným B-týmem Redbullu. Předpisy se to snaží omezit, byť jsme byly svědkem prakticky přímé kopie Mercedesu v podobě FI v roce 2020.

    Existuje Pohár konstruktérů...za pořadí v něm se rozdávají peníze...takže kdo není přímý konstruktér neměl by mít nárok na body a peníze. FIA má seznam součástí které lze nakoupit...např. FI měla být v roce 2020 vyloučena z PK...protože jezdila s mnoha díly nakoupenými od Mercedesu...byť tam existovala zástěrka že si je jakoby zkonstruovali sami.

    V jistých letech existoval velký souboj na poli motorů...až byla FIA nucena zasáhnout a omezit v konstrukci motorů např. některé materiály a změnou předpisů snížit obrovské náklady které tehdy byly.

    Myslím že by se dalo unifikovat poměrně dost dílů které diváci stejně nevidí...a přitom jejich samostatný vývoj a výroba stojí zbytečně hodně peněz...a víc uvolnit předpisy v oblastech kde jsou si naopak auta nyní podobná jako vejce vejci.

    Myslím že Alonso a Vettel řekli že nové vozy jsou krok vpřed...ale že F1 by potřebovala monoposty bez DRS...aby souboje mohly být opravdové, bez berliček. Ovšem to je třeba ještě zapracovat na předpisech a zajistit lepší vlastnosti jízdy v závěsu...a s tím hodně souvisí lepší gumy...primárně musí být rychlejší gumy co méně vydrží a pomalejší které naopak vydrží víc kol...ale vliv jízdy v závěsu by bylo třeba omezit...teď se stalo že auto na měkkých gumách stejně nebylo (ani s DRS) schopno předjet auto na tvrdších gumách...a po pár kolech ty měkký gumy odešly...ne úplně, ale ztratili tu výhodu výrazně rychlejší směsi.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Je potřeba konstatovat že ( neomlouvám) že to co udělal FI bylo na základě toho co začalo Ferrari s Haasem. Aby mohl nýmand vlézti do F1 a tím Haas jednoznčně je, tak se vymyšlí jak to umožnit. V současnosti je to nesmysl a mělo by se to zrušit, případně dát 3 roky a pak samostatnost. Kdo tohle nezvládne, nemá v této "levné" F1 co dělat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jenže ono to není jen o nýmandech. dnešní F1 je technologicky tak komplexní, že někdo, kdo se v tom prostředí nepohybuje, nemá šanci vůbec uspět. Haas ukázal, že existuje cesta. Za mě, by spíš bylo schůdnější, kdyby nový tým dostal nějakou formu technologické pomoci buď od promotéra, nebo i FIA a bylo by po diskusích... Faktem je, že haas je jediný tým, který se dokázal v F1 udržet, když vstoupil s naprosto novým projektem...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já si tedy myslím, že na peníze by měl mít nárok každy dle výsledků. Pro nás diváky je důležitá show a na té se podílí všichni stejně... Za mě bych nikoho z PK nevylučoval resp. z PK možná ano, ale peníze bych dále rozděloval dle pořadí týmů... A konstruktéři ať si vydělají na tom, že zákazníkům prodávají svoje řešení...

      Chceš monopost Ferrari ? Fajn stojí tolik a tolik... Pokud nevyhovuje, tak zkus Mercedes, RB... Postav si svoje...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Stačí jednoduchá úprava pravidel tak, že zákaznické týmy se nemohou účastnit poháru konstruktéru a problém se vyřeší sám a velice rychle.
    Kromě Haasu dokážou být všechny týmy soběstačné, takže ztráta pro F1 by byla menší následné divácké výhody.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      O ten divácký přínos bych se teda hádal 12
      Kolik nových čistě nezávislých týmům za posledních 20 let prorazilo a mělo slušné výsledky ve středu pole?
      Raději systém Haas, než nezávislé týmy držící neochvějně poslední místo s několika vteřinou ztrátou na kolo

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Za posledních dvacet roků?
        No když vezmeme v úvahu Mercedes a Red Bull, tak si ty nově příchozí týmy nevedou vůbec špatně. A když dobu zkrátíme na posledních deset roků, tak přímo vynikajícně. 13

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          46.135.74.XXX
          Ani jeden ze jmenovaných nezačal, ale oba převzali fungující týmy.
          To už můžeš zmínit Alpinu nebo Alfu.
          A za posledních 10 let nikdo nový nepřišel, natož aby prorazil. 03

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            37.188.232.XXX
            Ale jsou to skutečné týmy a né paraziti a zloději jako je Haas.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              46.135.74.XXX
              I oni si koupili díly, továrny, vybavení, lidi....
              A kupují pořád. Možná vyvíjejí víc než některé jiné týmy, ale nikdo neví, kde je ta hranice co se má nebo nemá kupovat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Co je to za tým, který si neumí vyrobit ani vlastní šasi?
                Haas se vůbec neměl zůčastnit Poháru Konstruktérů.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  46.135.9.XXX
                  Mohl bych se zeptat, co je to za tým, co si neumí vyrobit vlastní motor, nebo vlastní tlumiče.
                  Žádný tým si nedělá všechno sám. Někdo kupuje víc, někdo míň.
                  Hlavní je, že nejezdí jen 4 týmy. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Řekněme si to jinak?
                    Znáš jiný tým, který si sám nedokáže postavit ani šasi?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Hele, fakt neznám podrobně, co si který tým kupuje, co si nechá na míru vyrobit nějakou firmou, nebo co si udělá doslova sám na svých strojích. Možná bude na tom Haas nejhůř, ale myslím si, že Alfa, Alpha Tauri nebo Aston Martin nebudou mít daleko k Haasu, s přístupem co se kupuje a co vyvíjí.
                      Hlavní je otázka, jestli chceme víc týmů a vyrovnanější pole, nebo míň týmů s většími rozestupy. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Kdo nechce více týmů je v..
                        Všechny ostatní současné týmy si samy stavěly vozy v mnohem tvrdších pravidlech než jsou dnes. Včetně FI a Toro Rosso. TR dokonce jezdil s jinými motory než RB.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Nedávno se dělaly vtípky na podobnost AM s Mercedesem. AR a AT jsou béčkovými týmy F a RB, tam není pochyb o spolupráci. Co všechno mají od Mercedesu Wilíci, se můžeme taky dohadovat.
                          Tak pojďme být tvrdí a jezděme F1 s 5-6 týmy a 10-12 piloty, aby jsme byli fér a byla to formule "konstruktérů". Ale bude se na to někdo dívat? Pořád to bude královna motorsportu? Půjde do kopru. Na 12 auta se nikdo dívat nebude. Budou pro srandu.
                          Jsem pro opačný postup. Povolme koupi víc dílů a přijdou další týmy. Třeba Audi nebude muset kupovat Mclaren a tedy je nahrazovat, ale koupí si jejich šasi. Mclaren na tom vydělá a nejspíš jim nedá nějaký detail, aby nejezdili za nimi. My se budeme koukat na 22 pilotů (možná i víc) a slabé týmy nebudou jezdit o 2 kola zpět, jako v loni Haas. Časem někdo z kupujících vymyslí nějaké vylepšení a špice se třeba rozšíří. Mně se víc líbí druhá varianta. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Ferda

                            Ferda

                            46.47.176.XXX
                            Williams je ten poslední tým o který by ses mohl otírat. Kdyby se pravidla držely podle přání Rodiny Williamsů, tak by Haas nedostal do paddoku ani volnou vstupenku. Kvůli nátlaku sira muselo mít TR jiný motor než RB a samotný tým Williams si až do letošního roku vyráběl sám i převodovky.

                            Nevidím důvod proč by v F1 nemohly jezdit dvě ligy. Dokonce bych to podporoval. Nebylo by to poprvé co v F1 jezdily různé kategorie a je tomu celkem nedávno. Jako příklad uvedu třeba počátky KERSu, nebo ještě dříve Renault, který jako jediný jezdil s turbem.

                            Audi s Porsche ještě stále není hotová věc. Sice potvrdili, že chtějí do F1, ale očekávám, že se najde dost odpůrců, kterým se plány VW nebudou líbit. Můžou se ozývat hlavně kvůli reklamního prostoru o kterou současné výrobce motorů okradou.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Znovu. Kdyby byly pravidla podle přání rodiny Williamsových, tak by jezdili Ferka s RB vepředu, za nimi by se pralo 6 jezdců o zbytek bodů a kdyby někdo vypadl, zbyly by drobečky na Wilíky a nějakými koly ztráty. I oni určitě mají něco od Mercedesů.
                              Další týmy by jezdit nemohly, protože jsou buď béčka, nebo kopie.

                              Nejsem takový pamětník jako ty, ale můžeš mi osvěžit trochu paměť a připomenout, kdy se rozdělovaly body ve dvou kategoriích? Tohle mi fakt uniklo.
                              Pokud ti jde o to, že někdo využil nové technologie a jiní ne, pak bych přidal klidně dvojité difusory 2009, ten tuším f-kanál Mclarenu o něco později, nebo loňský systém řízení Mercedesu. A takových věcí by se dalo najít... Ale všichni jezdili pohromadě za jedny body.

                              To už v podstatě hotová věc je. Jde už jen o formu. Koho převezme Audi a jestli Porsche dodá motor jen RB. 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Ferda

                                Ferda

                                46.47.176.XXX
                                Kdyby bylo podle Williamsu, tak by žádný Haas v F1 nemohl parazitovat na práci jiných.

                                Dvě kategorie jsem myslel rozdílem použité techniky. Body se rozdávaly stejné. Mi se ale nejedná o body, ale o to, že kupec není konstruktér a proto by neměl být v PK počítán.

                                Jediná hotová věc je, že VW chce do F1 vstoupit. Zatím je ve vývoji sledů budoucích událostí tolik neznámých, že místo věštění se raději budu těšit co zajímavého nám čas přinese.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Neparazitovali by jak Haas, tak ostatní. Tak by nejezdili. To nechce nikdo. Viz mé předchozí reakce.
                                  Dřív si někteří dělali i motory. Dnes je všichni kupují. Někdo kupuje motor s převodovkou, jiný si dělal převodovku sám. To samé další věci.
                                  Tak pojďme udělat několik kategorií PK. Možná každý tým by mohl mít vlastní kategorii podle počtu koupených dílů, ne? Jo, dovedl jsem to do extrému. Jen opakovaně poukazuju na to, že každý tým něco kupuje a nevyvíjí to. Jedni víc, jedni míň.
                                  Haas není kopií Ferrari. To by jezdil o pódia a vítězství. Jezdí daleko za nimi se ztrátou kolem 1s na kolo. Pokud Mclarenu vadí, že jim občas bere body, tak ať si koupí k motoru Mercedes šasi Ferrari. Je mi to buřt. Chci vidět závody. Doba garážníků, kdy si se šroubovákem a svářečkou dělali vlastní auta, je půlstoletí pryč. 03

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama