RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Byl to náročný, ale dobrý závod. Na čele jsme bojovali tvrdě a mysleli jsme na celkové tempo. Oni [Ferrari] byli rychlejší v zatáčkách a my na rovinkách. Pneumatiky se zde opotřebovávali docela rychle. Ke konci jste mohli vidět, že jsme měli trochu lepší tempo. Nebylo to snadné, ale nakonec jsme se dostali dopředu. Mám opravdu radost, že jsme konečně nakopli sezónu!
MAX: “We were battling hard at the front. It was tough. I’m really happy we’ve finally kick-started the season”#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/DAQVv5wD4j
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
Sergio Pérez, 4. místo
Byla to smůla, ale je to závodění. Dostali jsme se do toho strategického okna, které jsme chtěli a zajeli, bohužel pro nás ve špatnou dobu, protože Latifi narazil do zdi a vyjel safety car. Ale to se prostě stává a my věděli, že to může nastat. Smůla se ale zase jednou otočí. Nicméně alespoň mohu být rád za Maxe.
Christian Horner, šéf týmu
To byl ale skvělý závod! Bylo to pár vzrušujících kol a naštěstí jsme měli dost na to to zvládnout. Max jel trpělivě, staral se o pneumatiky až do konce a po tom posledním safety caru na to šlápl. Ferrari má skvělé auto a jezdce. Byl to náročný souboj a vypadá to, že to tak bude i po zbytek roku. A z toho, co jsem zatím viděl, to bude parádní.
FERRARI
Charles Leclerc, 2. místo
O můj Bože! Opravdu jsem si ten závod užil. Bylo to tvrdé, ale férové závodění. Každý závod by měl být takový. Byla to zábava, ale samozřejmě jsem zklamaný, dneska jsme chtěli vyhrát. Vůči Maxovi chovám respekt, obzvlášť když dokončíte závod takto. Jezdíme na městských tratích, tlačil jsem na to tak, jak skoro nikdy, až na absolutní limit. Ke konci jsme riskovali, respekt ale zůstává.
CHARLES: "It wasn't enough today, but oh my god, I really enjoyed that race! It's hard racing but it's fair, every race should be like this. It was fun, I'm obviously disappointed, I wanted to win today"#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/TeahMuxPjs
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
Carlos Sainz, 3. místo
S Checem [Pérezem] to bylo na výjezdu z boxů během safety caru těsné, ale pravidla jsou pravidla: byl jsem před ním. Pak jsem se jej snažil udržet za sebou v posledních kolech, po dráze létali, vyvíjeli na nás tlak. Od posledního závodu jsem udělal pokrok, našel jsem ve voze lepší rytmus.
CARLOS: “For me the race was a bit of progress from Bahrain. I managed to find a bit more rhythm with the car. Still some tenths to find but I think I will end up getting there" #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/uKyqJAColo
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
Mattia Binotto, šéf týmu a výkonný ředitel
Dnes večer jsme se dočkali skvělé show se dvěma silnými jezdci bojujícími o vítězství. Nakonec to nedopadlo podle našich představ, ale stále zůstáváme konkurenceschopní. Byl to skvělý start do sezóny, máme 78 získaných bodů z 88 možných. To je určitě významné číslo a máme z něho radost. Charles i Carlos si vedli dobře, dobře se rozhodovali v klíčových okamžicích, což jim umožnilo získat co nejvíce bodů. Několik incidentů závod ovlivnilo, ale gratuluji Maxovi a Red Bullu, byli dnes opravdu silní. Opouštíme pozitivní víkend a míříme na další dvě kola do Melbourne a Imoly, kde se opět pokusíme vytěžit maximum.
Mercedes
George Russell, 5. místo
Byl to vlastně zábavný závod na to, že jsem jel dost osamoceně a bylo to asi maximum. Řekl bych, že to byl hodně fyzicky náročný závod, což je hodně fajn zažít. Mohl jsem na to šlápnout a o tom to je na takovém okruhu. Ale chtěl bych to dělat a jet na vítězství a ne osamoceně o páté místo. Máme před sebou kus práce.
Lewis Hamilton, 10. místo
Od minulého závodu se toho příliš nezměnilo. Bylo to jen pár dní. Vím jen to, že jsme dnes nakonec nemohl udržet tempo s Haasem. Tu rychlost, kterou mají, prostě se prohnal kolem mě, když jsem Magnussena předním v závodě předjel. Máme před sebou kus práce, to je jisté, ale máme skvělý tým a tak budeme dál pracovat a pokusíme se zlepšit.
Toto Wolff, vedoucí týmu
Dnešní závod byl odrazem toho, jaké je v současné době naše postavení. Výkonnostní rozdíly se zdály být obdobné jako v kvalifikaci a je jasné, že před námi zůstává spousta práce, abychom se dostali do kontaktu se špicí. George zvládl svůj závod dobře a zajel maximum, ve které jsme mohli doufat, aniž by ho ovlivnily nějaké incidenty. Pro Lewise to byl závod po startu z 15. místa velmi obtížný. První SC přišel příliš brzy, abychom až do konce jeli na středně tvrdé směsi, takže podobně jako další vozy s tvrdou směsí zůstal na trati. Potom jsme promeškali příležitost zajet do boxů těsně před režimem VCR a uzavřením pit lane, což nás stálo několik pozic. Nahlížíme na situaci střízlivě a je jasné, že pokud chceme podat v Melbourne lepší výkon, musíme pokračovat v tvrdé práci.
Alpine
Esteban Ocon, 5. místo
Je dobré, že jsme získali další body. Jen je škoda, že jsme nebodovali s oběma vozy. Souboj s Fernandem byl skvělý. Bylo to tvrdé, ale férové. Připomnělo mi to závodění v motokárách. S těmito vozy se dá bojovat a závodit mnohem lépe. Jízda v závěsu je snazší, což slibuje vzrušující sezonu.
Fernando Alonso, nedokončil
Nevíme, co se stalo. Po závodě to prošetříme, ale mrzí nás to, protože jsme ztratili spoustu bodů. Dobré je, že vůz funguje a že se postupně zlepšujeme. Souboj s Estebanem byl dobrý. Vždy k sobě na trati chováme respekt. Byl jsem trochu rychlejší, tak jsem ho předjel.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnes jsou to smíšené pocity. Esteban byl silný celý víkend a své výkony podtrhl ziskem slušných bodů. Mrzí nás Fernandova porucha, mohli jsme mít obě auta na bodech. Jsme rádi, že máme dva skvělé jezdce, které můžeme nechat tvrdě a férově závodit. Teď se vrátíme do továren a budeme se připavovat na závod v Austrálii.
McLaren
Lando Norris, 7. místo
Skončit sedmý a získat několik slušných bodů je fajn. To byl náš dnešní cíl. Možná jsme mohli získat i šesté místo. Je velká škoda Daniela, mohli jsme mít na bodech obě auta. Každopádně tempo bylo dnes o něco lepší než v Bahrajnu - to je povzbuzující. Pořád ale nejsme tam, kde chceme být.
Daniel Ricciardo, nedokončil
Není to výsledek, v který jsem doufal, ale dobré je, že jsme učinili pokrok. Bylo to lepší než v Bahrajnu, byť pořád nejsme tam, kde bychom chtěli být. Nebýt problému, který ukončil můj závod, dojely oba naše vozy na bodech.
Andreas Seidl, šéf tmu
Lando dnes získal dobré body. Je to odměna pro něj i celý tým za odvedenou práci. Zároveň motivace do dalšího nasazení. Nebýt poruchy Daniela, skončily by oba naše vozy na bodech. Musíme to analyzovat a dál se zlepšovat. Chtěl bych zároveň pochválit naše mechaniky, kteří dnes odvedli při zastávkách skvělou práci. Po třech náročných týdnech si teď trošku odpočineme, pak se vydáme do Austrálie. Závěrem chci říct, že nové předpisy dělají přesně to, proč byly navrženy. Závodění je těsnější. Čeká nás vzrušující sezona.
AlphaTauri
Pierre Gasly, 8. místo
Jsem opravdu spokojený s tím, jak dnešní závod proběhl a že si odvážím body. Se SC jsme měli opravdu smůlu, protože jsem stavěl snad 30 vteřin předtím, než vyjel, takže jsem se propadl a k ideálu bylo hodně daleko. Posledních 15 kol bylo opravdu hodně obtížných, měl jsem dokonce nějaké bolesti ve střevech a bylo těžké se soustředit na závodění. Ve voze se cítím velmi dobře a jsem schopen vyvíjet tlak podle potřeby, ale myslím, že nám ještě chybí nějaký kousek přítlaku. Víme o oblastech, kde se můžeme zlepšit, takže je třeba se na ně soustředit a najít řešení.
Juki Cunoda, pro poruchu nestartoval
Pro mě to byl frustrující víkend a problémy se spolehlivostí. Nejdřív jsem promeškal kvalifikaci a dnes se objevil při cestě na startovní rošt problém s hnacím ústrojím. Myslím, že ve srovnání s Bahrajnem trať našim vozům vyhovovala, takže bych dnes byl rychlý, zvláště když se Pierre dostal do Q3 a s přihlédnutím k závodnímu výsledku. Je to velká škoda, ve středu startovního pole to bude velmi těsné, takže zisk bodů v každém závodě se počítá, já jsem tuto příležitost propásl. Takové věci se stávají, doufám, že v Austrálii se vrátíme podstatně silnější.
Jody Egginton, technický ředitel
O Jukim toho moc říci nejde, kvůli problému s hnacím ústrojím vůbec nestartoval. Takže kromě zklamání nás čeká spousta analýz, abychom zjistili příčinu a zamezili jeho opakování v dalším závodě. Pierre také nejel jednoduchý závod, safety car nás připravil o pozice, ale naštěstí pozdější VCR nám zase umožnilo tento propad vyrovnat. Pierre rovněž zmínil, že mu v posledních kolech závodu nebylo dobře, ovlivnilo to jeho výkon, ale statečně držel za sebou Magnussena, za což mu patří náš vděk. Opouštíme Jeddah se smíšenými pocity: na jednu stranu jsme získali body, ale na druhé straně jich mohlo být mnohem víc. Musíme zvládnout bezproblémový víkend, zejména s Jukim, aby byl přísun bodů větší. Teď musíme tvrdě pracovat na tom, abychom v Austrálii podali lepší týmový výkon.
Haas
Kevin Magnussen, 9. místo
Začali jsme s obrácenou strategií a odstartovali na tvrdých pneumatikách. Téměř všichni ostatní jeli na středně tvrdých a to nejhorší, co nás mohlo potkat, byl výjezd SC v 16. kole nebo sedmnáctém, ale k něčemu došlo v kole šestnáctém. Získat za těchto okolností dva body je hodně dobré, auto opět jelo fenomenálně, je opravdu radost ho řídit. Na konci jsme zase měli trochu štěstí s VSC, ale kdyby vyjel safety car, startovní pole by se zhustilo a s novými pneumatikami bychom získal větší počet bodů. Tým odvedl fantastickou práci, v pátek jsme se odpíchli od složité situace, takže jsem celkově nadšený.
Mick Schumacher, nestartoval po nehodě
Cítím se dobře - že tu mohu stát, aniž by mě cokoli bolelo, jen dokazuje bezpečnost a spolehlivost našich vozů. Cítím se fit, ale pro závod v Melbourne je důležité, aby se vůz dal pořádně dohromady. Jsme dost rychlí a na tom teď hodně záleží. Cílem stále zůstává Q3 a zisk bodů, jen to budu muset odložit do Austrálie.
Günther Steiner, šéf týmu
Byl to opět dobrý den a získali jsme pár bodů. Samozřejmě jsme plánovali vyšší počet, ale jsme spokojeni s tím, co máme - pokud budeme takhle pokračovat, budeme šťastní. Zavod jsme začali na tvrdých pneu - odlišnou strategií než většina týmů, ale safety car vyjel bohužel pro nás v nejméně vhodnou chvíli. Nicméně Kevin s podporou týmu zabojoval, takže opět dosáhl na body, je fantastické ho vidět na takovém místě. Nálada je úžasná a nemůžeme se dočkat, až přistaneme v Melbourne - snad tam získáme body s oběma vozy.
Alfa Romeo
Zhou Guanyu, 11. místo
Chci věřit tomu, že šlo o dobrou zkušenost, pokud se jedná o získání větší důvěry v pouliční okruhy F1. Bylo to užitečné, ale celkově byl dnešní závod na hony od ideálu: v první zatáčce po lehké kolizi se vůz přestavěl do režimu anti-stall, třebaže jsem odstartoval lépe než v Bahrajnu - musíme zjistit, co se stalo. Podařilo se mi odpoutat se z 18. místa a už to vypadalo, že body budou na dosah, ale penalizace a průjezd boxy měl zase odsunul daleko dozadu. Doufám, že v Austrálii to bude bez potíží, auto je dobré, počítám, že budeme opět konkurenceschopní.
Valtteri Bottas, nedokončil
Je škoda odstoupit z takhle dobře rozjetého závodu, zvláště když to vypadalo alespoň na šesté místo. Stále mi stoupala teplota motoru, musíme zjistit příčinu; každopádně jsem musel auto odstavit, abych nezničil motor. Takhle to v závodění chodí, teď se musíme soustředit na vyřešení problému a budeme pokračovat. Pozitivem je, že auto se chová opravdu dobře. Oproti předchozímu závodu jsme zase o krok dále, dokonce i ve sféře startů. Odváděl jsem dobrou práci a užíval si několika soubojů kolo na kolo - teď je třeba udělat vše, abychom v Austrálii zase bodovali.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Závěr dnešního večera byl zklamáním, ukázali jsme se být hodně rychlí a opět byli blízko k umístění oběma vozy na bodech, ale štěstí dnes nestálo na naší straně a odjíždíme s prázdnou. Valtteri odstoupil kvůli problémům s chlazením při boji o šestou příčku. Zhou po kontaktu s Ricciardem ve druhé zatáčce musel překonat anti-stall, posunul by se do první desítky nebýt penalizace. Neúspěch bolí, ale tak to v závodech někdy chodí. Musíme se zase zvednout a v dalších závodech pokračovat v dosavadních výkonech.
Aston Martin
Nico Hülkenberg, 12. místo
Byl to náročný závod, ale vzhledem k omezeným zkušenostem s vozem jsem se svým výkonem spokojený. Zajel jsem čistý závod, ale bohužel mi naše záměry moc nevyšly. Například první výjezd SC nám vůbec neprospěl, protože jsme plánovali delší stint na tvrdé směsi - to můj závod ovlivnilo. Dali jsme do toho všechno, ale bodované příčky byly mimo dosah. Jsem rád, že jsem týmu pomohl, že jsem mohl znovu startovat a zůstávám připraven, pokud budu znovu potřeba.
Lance Stroll, 13. místo
Snažil jsem se udržet bodované umístění po druhém vyhlášení VSC, ale bohužel dva vozy za námi byly rychlejší, měly čerstvější pneumatiky, takže jsem toho moc udělat nemohl. Byla škoda, že poslední kolo jsem měl poškozený vůz po kolizi s Alexem Albonem, vnímal jsem, že jsem mu nechal prostor, když vjížděl do zatáčky, ale neměl jsem čas se podívat na záznamy. Máme před sebou ještě dlouhou sezónu, takže musíme i nadále tvrdě pracovat, abychom pro následující závody našli na voze vyšší výkon.
Mike Krack, šéf týmu
Dnes jsme se rozhodli rozdělit naši strategii - Lance startoval na žluté, Nico na bílé směsi. Safety Car na trati kvůli nehodě Latifiho znevýhodnil ty, kteří jeli na tvrdé směsi. Nico se proto pohyboval často vzadu, ale přesto zajel solidní závod. Lance vydělal nějaké pozice na startu, ale brzy ho předjel Hamilton a pak hlásil nevyváženost v ovládání vozu. Několik kol před koncem se dostal na 11. místo, ale pak měl kolizi s Albonem a vůz utrpěl další poškození. Musel zpomalit, ale dorazil s vozem do cíle, i když se pochopitelně propadl v pořadí. Samozřejmě jsme zklamaní, že nemáme žádné body, ale vracíme se do Silverstonu, kde nás čeká tvrdá práce na vylepšení našeho vozu pro Grand Prix Austrálie.
Williams
Alex Albon, 14. místo (klasifikován přes odstoupení)
Na konci závodu jsem se pokoušel zabojovat o body v souboji s Lancem. Tvrdě se bránil a bohužel došlo ke kontaktu. Kvůli defektu pneumatiky jsem musel odstoupit, ale body opravdu byly téměř na dosah, proto jsem do toho šel. Chyběl nám přítlak a vyvážení vozu bylo složité, ale když se dostanu do správného okna, je to vlastně slušné auto. Na konci závodu jsme byli poměrně rychlí, jde jen o to, aby byl vůz předvídatelnější a více konzistentní.
Nicholas Latifi, havárie
Bohužel mi po průjezdu poslední zatáčkou ustřelila záď a tím pro mě závod skončil. Jel jsem stejnou závodní stopu jako po celý víkend, takže to bylo hodně nečekané. Nemusím zdůrazňovat, jak moc jsem zklamaný.
Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozů
Je to hodně smutný konec tří týdnů mimo domácí prostředí. Dokončili jsme závod s jednou zastávkou u Alexe, jenž po většinu závodu sázel na tvrdou směs. Během dlouhého stintu a v režimu VSC a SC sázel především na tvrdou směs, ale značně se opotřebovávala - čekali jsme to a Alex neměl možnost z této okolnosti jakkoli těžit. Měl na dosah Strolla a několikrát na něj v nájezdu do zatáčky 1 zaútočil, ale bohužel došlo ke kolizi a Alex si z ní odnesl defekt pravé přední pneumatiky, takže musel skončit.
Mechanici odvedli skvělou práci, když přes noc dali dohromady Nicholasův vůz, ale bohužel jeho závod byl hodně komplikovaný, nakonec havaroval v poslední zatáčce krátce před svou plánovanou zastávkou v boxech.