DISKUZE K ČLÁNKU Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah

Mezinárodní automobilová federace (FIA) bedlivě sleduje letošní monoposty Formule 1, které týmy postavily dle zcela nových technických pravidel. I když se po prvních testech se objevují podezření na to, že by někteří mohli používat příliš flexibilní podlahy, k obcházení pravidel či zneužívání šedých zóny by podle vedoucích představitelů docházet nemělo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 04.03.2022 15:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 01.03.2022 14:53
Zajímavé. To si asi někdo prohlášení Binotta a… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.03.2022 13:23
Když jsme u Masiho, tak Horner se nechal slyšet… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 01.03.2022 16:05
Jj, oni kašlou na pravidla. A šlo diskusi o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • achmed-cz

    achmed-cz

    109.183.45.XXX
    Ta situace u Mercedesu svědčí naopak o tom, že se jim to ohýbá tam, kde nechtějí

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Ještě se s ostrými vozy nevyjelo a už tady máme komedii která možná bude trvat roky.
    Já bych těm tlakovým zkouškám poustil uzdu a nechal na týmech ať se s tím motýlím efektem popasují samy. Stejně tím poskakováním na rychlosti nepřidají.
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Tady je asi riziko pro bezpečnost... Když vůz ztratí z ničeho nic přítlak, tak je to velkej problém... Ostatně v roce 82 bylo tohle v pravidlech ošetřené tak, že stanovili min. světlou výšku, což týmy obcházely tak, že za jízdy manuálně měnily nastavení podvozku... FIA na tenhle podvod přistoupila i díky Ecclenovým politický tlakům, ale sezóna pak dopadla tragicky... Ztráty na životech, zranění atd. atd.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        To riziko bylo i v éře sukní a proto se FIA bezpečnější cestou a prot ground efekt zakázala.
        Osobně nechápu proč FIA tenhle nebezpečný princip nařídila.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          Tehdy měli sukně, dnes flexi podlahu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Jenomže ty sukně po každém přejetí nerovnosti byly jakoby je přejeli flexou To se potom místo přítlaku krásně lítalo. 12

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Osobně to vidím také jako velkou hrozbu, na rovince se ztrátou přítlaku zhoupeš ale v rychlých zatáčkách to podle mě vystřídá vylítnutí z dané zatáčky. FIA sama to dříve nebo později stejně bude muset nějak řešit.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            V hvězdné éře Lotusů a Brabhamu se nepoužívaly salámové obrubníky jako dnes. Tehdy se sukně trhaly při výjezdech mimo trať. Teď sice bude stejná příčina, ale vůz bude salámovým obrubníkem vyloženě vystřelen do kosmu.
            A to jsem ještě nepřipoměl jak budou trpět páteře jezdců. Ale tady už jsme u byť podobného tématu, ale s úplně jiným nádechem. Letošní vozy jsou díky nízkým profilům i snížení podvozku hodně tvrdé a prasklé obratle se můžou stát docela běžným jevem.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              myslím si, že vidíte trávu růst. Indy na stejném principu funguje už několik sezon a auta tam létají vzduchem jen při nehodách a to by lítali i F1 podle starých pravidel...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Už jsi viděl nějaký závod INDY kde používají klobásové obrubníky? Americké série nejsou tak úzkoprsé jako F1 a na nějaké hlídaní traťových limitů sejou.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  to sice zrovna ne, ale ono je jedno, jestli přejede klobásový, nebo ten hrbatý standartní - ztráta přítlaku od podlahy je v obou případech a podle fotek z barcelony se obrubníkům všichni vyhýbali jak čert kříži...
                  A na druhou stranu, závod, kde nikdo neodpadne je vážně nudný. Je třeba, aby vozy jezdce za chybu trestaly...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Neutíkej k Barceloně a zůstaň u INDY kterou jsi dal jako vzor.
                    Jen tak mimochodem. Kolik závodů jede letos F1 na oválu?

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.101.227.XXX
    Tuším že sporných věcí bude více a určit hranici kdy zasáhnout a kdy to nechat být nebude snadné. Každý měl určitě šanci poradit se s FIA dopředu a snad bude mít FIA stejný metr na všechny.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Ať se na mě nikdo nezlobí, ale udělat stejnou chybu ( nezadat, nebo špatně zadat) tolerance pro flexibilitu dílů je čirý amaterismus. Co je na tom těžkého určit u každého důležitého aero dílu jeho parametry. Obzvláště, když tu máme tolik případů z celkem nedávné minulosti. Opravdu mě tohle nepřestane překvapovat 08
    Pokud bude muset někdo něco upravovat, měl by se mu o potřebnou částku zvednout finanční strop, protože tohle by byl náklad vyvolaný chybou někoho mimo tým. Stejně tak by se neměl počítat vývoj nového dílu do hodin aera v tunelu, počítačových simulací a pod.
    To vše samozřejmě za předpokladu, že parametry zadané pravidly původní díl splňuje a FIA pravidla upraví.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Každé aero funguje trošku jinak, konstruktéři ty vzdušné proudy směřují různě... Těžko to univerzálně odladit...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        To je jasné, ale základní parametry by měly být jasně dány. Řekněme že bude určen bod pro zavěšení závaží a tam podlaha musí vydržet půl tuny s deformací do tří milimetrů - jen příklad nic určujícího. Tohle musí určit ten, kdo dělá pravidla, pak to důsledně kontrolovat a případně vymáhat...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          Ale taková je přeci realita... Týmy to vymyslí tak, aby testy prošly, ale v reálné zátěži se to chovalo jinak...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama