DISKUZE K ČLÁNKU Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah
Mezinárodní automobilová federace (FIA) bedlivě sleduje letošní monoposty Formule 1, které týmy postavily dle zcela nových technických pravidel. I když se po prvních testech se objevují podezření na to, že by někteří mohli používat příliš flexibilní podlahy, k obcházení pravidel či zneužívání šedých zóny by podle vedoucích představitelů docházet nemělo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
tom11
13:19 02.03.2022 194.212.104.XXXTo je ale přece v pořádku. Pokud díl, potažmo celé auto, splní požadavky předpisů, tak je legální. Tečka.
Mě jen udivuje, že se nad tím po tolika předchozích zkušenostech ještě debatuje a že se tvůrci pravidel nepoučili. Těch bodů si mohou nadiktovat kolik chtějí a s parametry, které si sami určí. To je přece luxusní výchozí pozice. A výsledek je stejný, jako minule, předminule, předpředminule....-
-
tom11
10:42 03.03.2022 194.212.104.XXXVšechny určitě ne. To je jasné. Ale u zcela zásadních prvků by mělo být jasno. A podlaha je, podle mě obzvláště letos, zásadním prvkem. Když to hooodně zjednoduším, tak by stačila jedna exelová tabulka, kde bude díl, min a max rozměr, třeba i hmotnost, síla a tolerance ohybu. K tomu schéma s vyznačeným bodem pro závaží a hotovo.
Samozřejmě, že se takhle nepokryje každý deflektor, každé křidélko. Ale zásadní prvky přece přesně definovat musíme.
-
-
-
-
-
-
jumpman
19:38 01.03.2022 178.255.168.XXXza mě by měli veškeré omezení na pohyblivé aerokomponenty založené na pružnosti dílu zrušit. Evidentně to nejsou schopni kontrolovat, týmy stejně hledají skulinky kde to vymyslet tak, aby se na to nepřišlo a stojí to čas, peníze a je zbytečná nevraživost ohledně podezření z porušování pravidel.
Já bych stanovil minimální zátěž, co ten který komponent musí unést a potom ať se jim to hýbe, jak uznají za vhodné. Ale dal bych ještě trest za destrukci dílu při závodě, kdy bych tým diskvalifikoval z daného závodu (oba vozy) aby nešli úplně na hranu bezpečnosti...-
-
jumpman
19:49 01.03.2022 178.255.168.XXXne urazí, když mu to uletí. Tohle pravidlo bylo přijato na základě toho, že ve druhé polovině 90-tých let týmy experimentovaly se zadnímy křídly, které se skláněly vzad při jízdě maximální rychlostí a občas to křídlo opustilo místo zamýšlené výrobcem a byl z toho fenomenální karambol. Takže to z důvodu bezpečnosti zakázali. Myslím si, že dnes jsou na tom týmy s chápáním materiálových vlastností mnohem dál a dokážou to vyrobit bezpečné. Ale aby se nepouštěli moc na tenký led, tak bych jim dal hrozbu... Ale ať ukážou co umí...
-
-
-
-
tom11
13:13 03.03.2022 194.212.104.XXXTo je v podstatě to, co píšu a píšu to již dlouho. Zadat rozměry, zatížení a tolerance a hotovo. Udělal bych to pro hlavní díly - podlaha, přední a zadní křídlo, difuzor.... Určitě ne pro zrcátka a podobné drobné prvky. S tím ať si týmy hrají.
S DIS za destrukci moc nesouhlasím. To by bylo vždy značně problematické. Upadl kus podlahy? Ano, po drobné kolizi po startu, po přejezdu obrubníku... Prostě zde nelze stanovit hranici a bylo by to velkou možností k zásahům od zeleného stolu do výsledků na trati.
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
15:08 01.03.2022 176.74.150.XXXHorner je podobný charakter jako Donald Trump. Ten také zastával pravidlo, že vítězství je prostě vítězství, bez ohledu na to zda bylo dosaženo podvodem. -
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek